Tabung Masa Depan ...

Monday, April 15, 2013

Santai Lepak Dengan Imaginasi Adik

Semalam cuti2 lepak borak2 dengan Adik
Sambil layan dier buat draf2 gambar
Selalunyer dier akan lukis gambar orang penuh tapi kali ini berbeza
Bila KA tanya kenapa lukis gambar orang lidi aje
Cepat je dier jawab, sebab yang ini lukisan komik aje!
Sambil2 lukis lagi Adik bercerita
Dia memang minat nak jadi Tentera Laut
Tapi masalahnyer, kalau Cikgu suruh lukis gambar untuk cita2 kita
Susah nak lukis gambarnyer , jadi Adik bagitau cikgu nak jadi guru aje
Senang sikit nak lukis gambar Cikgu ni....
Tiba2 Adik tanya KA
Exora & Preve mana lagi mahal...
KA tanya kenapa
Adik jawab, nanti Adik dah besar Adik nak belilah , 
Tapi nak beli yang mahal sebab tu Adik tanya dulu !
Angah dengar sambil gelak, nak mahal belilah BMW ke Porsche ke
Selamba Adik jawab, kita kenalah sokong buatan Malaysia
Tiba2 aje Adik bersuara lagi
Nanti bila Adik dah besar, dah jadi Pegawai Tentera Laut 
Adik nak buat rumah banglo besarrrrr tapi buat Setingkat aje
Sebab masa tu Ummi dah tua, tak larat dah naik2 tangga2 ni
Lepas tu....
Adik akan buat kolam renang besar dalam rumah tu
Jadi Ummi kena hati2lah yer, takut licin nanti boleh terjatuh..
Kaki Umi kan sakit, tak baik lagi....
Kalau Ummi jatuh ke, Ummi mintalah tolong dengan anak2 Adik tau
Macam ni.. " Tolong cu, tolong cu"
Sampai nak pecah perut KA, En. Hubby & Angah ketawa
Adik2... daya imaginasi dier tu kadang2 tak terjangka.....

( ANTARA LAKARAN KOMIK VERSI ADIK )
 
 

( Nota Kaki :  Rasa dah ok sikit, Nanti2 pelan2 KA terjah semula yer  ! )

30 comments:

Farah Waheda Wahid said...

tinggi imaginasi adik... ^_^... tapi In Shaa Allah, mana tau betul2 jadi kenyataan KA... ^_^

KA x sihat yer? Get well soon yer... jangan lasak2 sangat...he he he....

Norhaizan hakim said...

kanak2 memang tinggi daya imaginasi mereka.

Tentera Laut..wah hebatnya cita2! Semoga tercapai ya dik..

lizz said...

cutenyer adik lukis...

Haryati Faizal said...

suke betul adik melukis ye...

Rai Ourkizuna said...

comelnya orang lidi bertudung.. sopan gitu..hehehe..

Mrs Velentine said...

adik ni imaginasi tinggi semoga apa yang dia ingin tercapai..

wantie said...

pandai adik melukis. dah ada bakat bakat nak jadi karikatur tu.

dalam familly T cuma abang ketiga T dan adik T je yg pandai melukis.

Nurzakiah Hanum said...

heheh hebat2

Kakzakie said...

Boleh bayangkan dia ada anak lagi tu adik... adik...:) Membayangkan umi dah jadi nenek hihi...

Ann Ishak said...

adoiiii bukan takat makpak yang senyum, saya pun gelak sama bila baca entry ni...baguslah adik :)

nea lopah said...

cute nya...

ZazaMyMoon said...

heee comelnya...
tinggi betul imaginasi kanak2 kann..

JunAina said...

Anak2 panglipur lara dalam hidup kita, macam2 cerita macam2 gaya...paling penting semua happy.

aTieYusof Family said...

pandai nya anak2 KA melukis..budak2 kan mmg tinggi imaginasi depa..:)

ummuaidan said...

hahaha..lawak betul adik nie.tp paling best bab nak jg ummi tuh..tetapkan niat tuh dik..:)

KY said...

impian adik tu sama je dengan anak KY...cuma bezanya anak KY nak buat banglo bertingkat nak buat lif lagi heee

wahida said...

heheh...adik adik...bijak...

Sue-Rya Qistina said...

kanak2 dan cita2 mmg x dpt dipisahkan. hehehe

Fiza Rahman said...

Adik yg bijak.

Kakizan Omar said...

aminnn... :D

azievee said...

Hihihi bagus nyer anak KA...pikirkan ibu dia...anak saya ckp esok mama tua Alya kasi pakai pampers macam adik...adoi...pitam...

Bin Muhammad said...

Seronok melihat telatah kanak2... Tinggi imaginasinya. Semoga tercapai cita2 adik!

LiLy @ MaMaQiStInA said...

imaginasi kanak2 memang tinggi...
Cantik lukisan adik...

Nastyna said...

BUkan sekadar imaginasi kosong, penuh dengan impian dan keprihatinan. Insya ALlah dik, moga berjaya capai cita2.

saffiya_aleesya @ echa said...

alahai adik..dgr citer pasal kamu pun dah terasa nak peluk sbb pandai sgt kamu cakap..

hainom OKje said...

KA untungnya dpt anak solehah macam tu...sejuk perut ibu mengandung!

MargeGoh said...

Hahaha lucunya baca cerita Adik. Wah hebat imaginasi Adik ya! Seronok bila dengan kanak2; tak stress; kita marah pun kejap jah.

Chic Na said...

pandainya adik melukis walaupun org lidi je. ;)

n O e s u h a i m i said...

hahahahahaa...kelakar...siap tau tu Umi tak larat dah nak naik tangga.... :)

Deqla Manjew said...

biarpun org lidi tp ada la rupanya... hihi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...