Tabung Masa Depan ...

Tuesday, May 14, 2013

Burung Paling Merbahaya Di Dunia , Kasawari Rupanyer !

Kata orang tentang Burung Kasawari ni.... 

"Burung ini sangat kuat dan dikatakan satu tendangan sahaja

 terhadap pemangsanya seperti singa boleh mendatangkan maut "

http://wildlifeanimalz.blogspot.com
This bird named as cassowary is considered to be the most dangerous bird on the earth and hence it is placed on first position of the list. This is the third tallest bird in the world. The bird has a large number of criminal records. The claws of the bird are around 5 inches long and hence these dangerous claws are used to hunt the enemies. They have an incredible power. They can even misbalance a human being by a single kick. Additionally the birds are fast, they cover the distance at a speed of 31 MPH. They are also flightless birds. There major habitats are in the tropical forest of New Guinea. The weight of the bird is quite high and is considered to be the second heaviest bird on the earth. 
Source From Here

Serius KA ingatkan burung helang yang paling bahaya selama ni, rupa2nyer kasawari ini yer !
 

( N3 AUTO PUBLISH )

37 comments:

Lelaki Ini said...

nmpk je comel tap ganas rupenya. hahaha

ALoNa CintamaniszLite said...

ganaih sangat aih...
sekali tendang wachaaa....leh maut orang yg ditendangnya, hehe..

Tp nk wat cmne..itu adalah sifat yg telah tercipta utk nya..

nea lopah said...

comel burung ni...tapi takut lah, ganas sangat!

❤Kamsiah❤ said...

burung unta yg dikata jinak tu pun saya takut nak dekat..

suka suka said...

terus nengok kakinya... he he tak sanggup kena!!! tapi comel...

Cik Anis said...

wah ! Dasyat

ieda immi said...

mak aihhh ganazz nie ;)

eima said...

br tau tp burung ni busuk... huhu ari tu terbau kat zoo...perrghhh

MargeGoh said...

Thanks for sharing KA. Pernah baca pasal Cassowary ni; walau tak setinggi sebesar ostrich tapi bila marah sangat bahaya. Dah lama baca, skrang refresh balik.

wahida said...

la ye ke...baru tau...

tengs atas info ni...

JaSSNaNi said...

owhhhhhh..... ya ka.. nani baru tau la KA, burung ni la dalam citer UP's yg kartun tu.. besarrrr burungnya..

Rasp said...

la iye ke sis...
memang very the unsangkarable lah...

Bin Muhammad said...

Bahaya rupanya burung ni...tapi dagingnya sedap! Lagi sedap dari ayam! Kena pula masak black paper...fuh!
Done klik2 :)

Daddy Ziyyad said...

yup...tendangan dia yg kuat tu

Asyifa Mustaffa said...

serius bru tau KA...thx for sharing...:)

Haryati Faizal said...

betul tu tenaga dia kuat...

Aien said...

tgk gaye duduk pon ala2 gangster g2:-)

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

owh really??
baru taw
cantek but ganazzzzz

Budak Kampung said...

burung ni ada kat malaysia ke KA?

Teena Tna said...

Ohhhh...baru tahu..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

bahaya rupanya burung ni yea.
ingat burung ni ok sahaja.

Ietams said...

huhuhu kasawari ni burung yg cantik tapi berbahaya la ni kan.. huhuhu..
tengok burung ni terus teringat cerita kartun UP tu

Qhaifa Nur said...

dengan 1 tendangan saja...memang dasyat KA..

Rinna said...

Nampak cantik.. tapi ganas rupanyaa..

lizz said...

baru tau tendangan yang kuat tu...

Ibu Lala said...

tengok pun dah takut...

Fiza Rahman said...

Owh...baru tau kak.

wantie said...

wow.. tenaga dia sangat kuat. tengok kaki la beb ( kata burung tu).

are_lin@yu said...

comelnya warna warni kpla dia

Deqla Manjew said...

perghhh.. betul2 kuat tu smpai rimau pun bole maut..

Zura@Iwan said...

mmg kuat...

burung ni kan tiggi..kaki dia pjg..tendang sekali..pengsan..hehe

paridah said...

BURUNG BESAR TENAGANYA PUN BESAR...

Lynn Munir said...

Bukan setakat besar, cantik, kuat malah berbisa juga ;-)

Raudzah Zahari said...

serius..hmm..cantik tapi ganas ya..

hana hadi said...

skali tengok bentuk mcm ayam belanda. 2x tengok mcm burung unta.. hehe kacukan kot pastu keluarlah burung kasawari. hehe mcm ada lagi la kasawari ni.

tengok kaki le.. mau x kuat..hehe

kakyon said...

nampak cool n comel..ganas rupanya..

boni kacak said...

tengok je kaki dia. besar betul..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...