Tabung Masa Depan ...

Saturday, May 11, 2013

Cerita Rezeki Adik & Sambal Kentang Daging

Minggu depan kan minggu peperiksaan , Surat pun dah dapat dari pihak sekolah
Untuk minta murid2 ulangkaji di rumah
Walaupun Adik di Tahun Satu, Peperiksaan hanya akan berasaskan sistem baru PBS tu
KA dah berkira2 nak beli buku untuk Adik ulangkaji,  Adik pun dah minta nak beli buku2 ini
Tapi orang kata, dah tertulis rezeki Adik, Ada yang dah siap sponsor Adik beli buku2 ini
Siapa lagi kalau bukan Uncle2 dier yang berdua tu 
 Buku latihan Matematik & English lagi
 Ada pulak buku2 sampingan lagi
Untuk Adik buat & baca bila dah boring ulangkaji nanti
Memang suka sangatlah Adik
 &Tq so much to both of my brother yer !
Tapi kali ini Adik ulangkaji sendiri tanpa KA temani
Sebab dah ada yang satu ini..............
 Satu lagi hadiah harijadi terlewat yang Adik terima minggu lepas
Kata Adik ,
" Nina yang bagi hadiah ni, sebab hari tu kan Adik ada bagi hadiah masa harijadi dier "
Alhamdulillah, memang murah rezeki Adik........
Teringat cerita Adik bila KA marah & bertanya tentang tudung sekolah Agama yang asyik dan kerap kotor dengan sambal merah
Rupa2nyer, Adik kerap beli sambal kentang & daging semata2 untuk kawan dier
Cerita Adik, kawan dier susah & jarang2 dapat makan daging
So, saban hari dier beli sambal daging dan kentang itu
Kentang tu dier makan, daging pulak dier bagi kat kawan tu!
Macam tulah Adik ,...... Adik, Adik!
Sememangnyer rezeki dtg dari Allah swt kan.............

29 comments:

KY said...

Alhamdulillah....semai sikap yg baik dr awal kan?

AHMAD AFIQ said...

pemurah nyer adik. kecik2 dah pemurah cerah masa depan

Kakzakie said...

Adik pemurah sebab itu rezeki adik pun murah..

Bin Muhammad said...

Memang suka dgn gelagat dan keletah adik. Kadang kala menggelikan hati...kadang kala tersentuh hati...

wantie said...

baiknya ati adik. siap tolong belikan utk kawannnya. memang patut pun dia dapat hadiah semua tu.

Izan Ishak said...

ohh... rupa2nya adik sebaya dgn naufal saya kak. naufal baru je selesai periksa sekolah agama. tinggal nak fokus utk sekolah kebangsaan plak ni.

baik hati betul adik... sbb tu rezkinya dimurahkan oleh Allah.

ummuaidan said...

Alhamdulillah adik ade sifat terpuji, rezki pun murah dan disayangi..sejuk hati uminya kan..:)

❤Kamsiah❤ said...

semoga dapat menjawab exam dgn tenang dan berjaya hendaknya...pemurahnya sifat adik..

Lelaki Ini said...

wah, bagusnya adik...
moga adik dmurahkn rzki.

Tihara said...

bagusnya adik, moga berjaya di dunia dan di akhirat kelak..amiin

Mizz Aiza said...

alhamdulillah.. bagusnya kecil2 dah ada sifat bantu membantu sesama manusia..

Cik Kay Jue said...

wah mmg murah rezeki dia... moga-moga dia dpt result yg baik degan buku latihan tu.. :)

ANIM said...

Anak2 murid saya yg permurah, disayangi kawan2.,.
Saya percaya adik juga disyangi kawan2nya

Raudzah Zahari said...

Adik ni mesti mewarisi sifat KA nikan..alhamdulillah murah rezeki adik...

Amanda Suria said...

budak2 kalau dapat hadiah memang seronok kan?

Chekgu Azrine said...

Happy weekend KA!!

Good luck to adik..

Minda Kronik said...

Bagusnya... kecik2 dah pandai... semoga sikap belas kasihan "Adik" ni berkekalan sampai ke dewasa... melentur buluh biar dari rebungnya kata orang tua2...hihi

BUNDA a.k.a KN said...

harap adik bertambah rajin belajar dan mengulang kaji...

Orga said...

mudahan-mudahan kA, buat perkara baik, mesti dibalas yang baik-baik jugak...

Teena Tna said...

Bagus nyer adik sudi share mknn..next week mmg musim exam, adik Teena pun exam jgk..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Bagus adik yea.
Semoga dimurahkan rezeki adik.

ummiross said...

Alhamdulillah, bagusnya adik, jiwa tulus dan dah tau ambil berat dan serta ingin menolong.

Selamat menjalani peperiksaan adik ye,good luck!

izan mama mia said...

baiknyer anak KA..kecik2 dh tunjuk sikap baik

Nora Karim said...

Alhamdulillah rezeki adik...

Terharu dengan sikap adik yang tolong kawan dia tu... baiknya hati adik... Moga Allah terus murahkan rezeki buat adik ya...

Malay-Kadazan girl said...

Murah rezeki adik.
Mudah urusannya bila membesar kelak.

boni kacak said...

Alhamdulillah ada orang seponser..hehehe

mama aryan said...

alhamdulillah...tentu KA berbangga dgn adikkan,adik sgt baik dan jujur orgnya

Deqla Manjew said...

comelnye teddy bear dia.. best la adik dpt byk hadiah...

Fiza Rahman said...

Bagusnya adik....pemurah. Sebab tu rezeki adik bertambah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...