Tabung Masa Depan ...

Thursday, May 02, 2013

Doa & Petua Elak Di Santau

Ini antara yang boleh diamalkan. Moga bermanafaat yer !

 

Mengelak Santau

Untuk mengelakkan santau melalui makanan, selain bacaan bismillah & selawat 3 kali
pastikan sebelum menjamah makanan ,rasa lelangit kita dengan lidah. 
Kalau lelangit tu terasa kesat tanpa rasa geli, jangan makan makanan/minuman 
atau pun tutup kedua-dua belah telinga kalau tak dengar bunyi berdengung, 
berhati-hatilah dgn keadaan sekeliling. 
DAN JUGA
Untuk mengelakkan santau melalui angin, jangan amalkan tidur bertentangan dengan pintu.


( DARI GOOGLE )
 ( N3 AUTO PUBLISH )

26 comments:

Ibu Amirul said...

minta dijauhkan...
Tq...
Sharing is caring

Nurzakiah Hanum said...

thanks sharing

wawa syaida said...

thanks for sharing...
memang bagus untuk diamalkan untuk elak sesuatu yang kita tak jangka berlaku...tq :)

Fiza Rahman said...

Dah save ☺☺

JunAina said...

Ayat pembuka tu akak baca tiap2 hari lepas solat. Elok amalkan sebagai zikir jugak.

Ann Ishak said...

bagus perkongsian ni, boleh diamalkan selalu untuk melindungi diri dari perkara2 buruk.

MystoryPic said...

Kadang2 kita ni kalau dah lapar lupa semua pasal petua... lalai

TQ KA sharing petua ni

ANIM said...

bagus kongsi ilmu ni..

p/s ayat bawah tu juga dibaca masa kita nak keluar rumah..minta pertolongan Allah elak halangan di jalan, walahhua'lam

NinaAz said...

tq sis sharing this :)

NinaAz said...

tq sis sharing this :)

Bin Muhammad said...

Musuh jgn di cari tapi hati org kita tidak tahu, berhati2 dan waspada selalu. Amalkan utk minta Allah beri perlindungan kpd kita...TQ KA.

Mizz Aiza said...

terima kasih untuk perkongsian berguna.. semoga dijauhkan..

baby comel said...

terima kasih kak, bahaya kan santau2 ni.. rosak pecah belah kita sesama umat

Chic Na said...

InshaAllah. ;)

hana hadi said...

kena amalkan.. walaupun zaman moden tetapi benda ni tetap ada kan..

MulutPayau said...

terima kasih atas pekongsian...

Kancil 8349 said...

terima kasih

ANNA MARIANA said...

nice sharing..
anna slalu amalkan sebelum makan..
alhamdulillah, berkesan ..

Sue-Rya Qistina said...

mohon dijauhkan la dari segala anasir2 ini. thanks for sharing

yana aina said...

minta dijauhi ... thnx KA ^^

mama aryan said...

minta dijauhkan dari sihir & santau nih..takut

Ira said...

terima kasih sudi kongsi ilmu..
kene selalu amalkan ni supaya sentiasa ingat..

n O e s u h a i m i said...

info amat berguna..ada org2 tua kata...kalu nak elak santau..pakai baju terbalik (ni masa kt umah je la)

hainom OKje said...

Tq KA....sebelum ni tak tau pun petuanya gitu....

Deqla Manjew said...

thanks KA.. mmg sgt berguna perkongsian ni...

Anonymous said...

Trima kasih ats pkongsian..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...