Tabung Masa Depan ...

Thursday, May 09, 2013

Lagu Cinta Monyet & Kisah Mimpi

Serius KA suka lagu ini sampai hari ini
Sebab ada kena mengena kisah cinta2 monyet waktu sekolah dulu2
Tapi dah cinta monyet, memang x kemana lah kan
Cuma saling sokong menyokong untuk sama2 mencipta kejayaan
KA di kelas terbaik, DIER di kelas paling akhir  boleh camtu ? Hu Hu Hu
KA pelajar terbaik, DIER pelajar paling akhir ....
Apapun itu cerita & nostalgia dulu2
Cuma akhir2 ini KA ada bermimpi tentang DIER lagi
Mimpi itu datang & datang lagi
KA ada juga bercerita & bertanya pendapat En Hubby 
Entah kenapa & tak tau apalah erti
Kata orang, kalau kita sering bermimpi2 seseorang yang kita pernah rapat dulu
Maksudnyer beliau dalam kesusahan dan perlukan bantuan kita
Entahlah.....Jadi KA ambil jalan terbaik
Sentiasa doakan kesejahteraan beliau, sedekahkan Al Fatihah saban hari
Even KA tak tahu samada DIER masih hidup ataupun sudah pergi....
Cuba juga untuk mencari tapi semua jalannyer buntu 
Kini, KA sudah tidak bermimpi lagi
Kali terakhir KA bermimpi adalah, KA dibawa ke satu tempat jauh ke dalam hutan
Yang luas dan cantik dengan pepohon hijau dan air sungai yang mengalir tenang
Dan disitu KA diperkenalkan kepada seorang wanita tersenyum mengendong bayi yang merupakan isteri beliau dalam mimpi tersebut
Sebaik tersedar KA istigfar banyak kali dan sedekahkan Al Fatihah lagi
Alhamdulillah sejak dari hari itu
DIER tak pernah datang dalam mimpi KA lagi.

( Lagu Terakhir Yang Ditujukan Si DIER buat KA )

Gerimis telah berhenti mentari menyinar
Menerbitkan pelangi
Indahnya suasana
Rintik hujan di kelopak mawar
Punyai sejarah antara dua insan
Yang sehati sejiwa
Bagaikan sepasang rama-rama berseloka
Bebas berterbangan menikmati keindahan alam
Yang direstui
Tiada sangsi
Bersemilah cinta yang sejati
Tiada apa yang dapat memisahkannya
Pada Tuhan diserahkan
Siapa bisa menduga takdir menentukan
Bunga mawar dipuja layu di tapak tangan
Apa yang tertinggal hanya bayang meresahkan
Telah bersemadi sebuah cinta
Amat memilukan
Yang ada kini pusara sepi
Lambang kesucian sebuah hati
Teramat indah tiada yang dapat mengganti


( BY DAYANG KU INTAN )

 ( Sedikit sedih, tapi tetap x lupa mendoakan kesejahteraan seseorang yang pernah kita kenal, even kita bahagia sekarang, dan harap2 DIER pun begitu dimanapun jua )

( N3 AUTO PUBLISH )

10 comments:

ummuaidan said...

mungkin lupa tuh tak blhkan wpun perasaan dah takder...:)

Ibu Amirul said...

selalu alami mimpi macam KA tu... Tak pasti apa maksudnya...

Cikda said...

salam KA, waduh..nostalgia gitu.. heheh..cikda tak pernah dengo lagu ni tapi sempat layan sampai abis..

senyum sorang cikda tau.. <..>

With Julia said...

KA zaman cinta monyet ju x pernah lalui...tp lagu tuh sedap dengar

LYAfrina said...

waa..romatiknyer...

lya xpnh tahu lagu ni.. sbb maybe pnyanyi ni bukan zaman lya.tp lya knl dia sejak msuk politik..

hainom OKje said...

Hehe balak lama ye KA.....layannnnn....

n O e s u h a i m i said...

Cinta monyet tu la kadang2 susah nak lupa...bagus KA buat mcm tu...sedekahkan alfatihah untuk DIER...ada gak dengar klu kita mimpikan seseorang...orang tu sedang mengingati kita...x tau la betul ke tak..

Mrs Velentine said...

semoga dier bahagia hendaknya..amin

Deqla Manjew said...

smua tu kenangan kan.. mana boleh lupa biarpun kehidupan sekrg lebih bahagia.. doakan je moga dia bahagia...

Fiza Rahman said...

Salah satu kenangan yg tak boleh dilupakan yer kak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...