Tabung Masa Depan ...

Thursday, May 30, 2013

Mak Hayam Anak Hitik !

Balik Kampung En Hubby hari tu
Singgah makan di kedai makan one of my BIL
Sambil duduk perhati
Nampak pulak benda2 yang sedikit pelik
Kisahnyer Ibu Ayam, Anak2 Itik
Lucu dan pelik....
Ayam ni telur sendiri tak dieramkan, tapi sibuk mengeramkan telur itik
Sudahnyer jadi lagu ni lah
Emak Mematuk,  Anak2 Menyudu

  video
 Sampai bila macam ini tak taulah
Cuma kesian kat 7 ekor anak2 itik ni
Ayam kan tahan panas, tapi itik mesti nak cari air je kerjanyer
Bak kata Adiklah....... Pelik, Pelik, Pelik !
Neway, tq to one of my BIL juga
Yang duk sibuk2 tolong ambilkan video ni
Siap jadi wartawan lokasi lagi
Semata2 untuk Blog KA ni ...... hehehe 

( N3 AUTO PUBLISH )

16 comments:

Nurzakiah Hanum said...

nyum2

CeqGu said...

aihhh macam macam kan hehe

Rai Ourkizuna said...

ada jugak kes camtu eh..ingat kat wayang je..hahaha

Sue-Rya Qistina said...

bestnya suasana kt kampung. teringat time kecik dulu selalu tangkap anak ayam wat main. geram tgk diorg tu kecik comel je. sampai arwah atok nenek marah. hehehe

Ira said...

ala.. ruginya xdpt tgk video tu..
mesti comel. hehe..

JunAina said...

Bukan salah ibu mengeram...hikhikhikk...

Nieyl said...

wah!sporting nyer....
Hmmm...pelik..mmg pelik nie...

are_lin@yu said...

mak ayam trgin nk anak itik kot..hihi

Sayangku Zie said...

Emm terjadi jugak kat luar ni yer.. ingatkan dalam citer katon ja....

Riedaffya ibrahim said...

anak2 itik nak tumpang bermanja kut..

ummuaidan said...

Hahah..ade jgk macam nie kan...tp baik lg mak ayam anak itik dr mak itik anak ayam...:)

wantie said...

hehehe.. memang pelik. mesti ayam tu dok pelik. nape la anak dia jadi anak itik kan.kan...

Deqla Manjew said...

alaaa... x leh tgk videonya tu kat opis nii....

aTieYusof Family said...

Best nya suasana kg.. dah lama rasa nya tak merasa suasan kg yg sebenar..;)

hainom OKje said...

hehe....ikut bapak kot hehe

Fiza Rahman said...

Alaaa...tak boleh nak tgk video tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...