Tabung Masa Depan ...

Friday, May 10, 2013

Mana Eating Adik ?

Ini cerita Adik malam semalam lah
Sibuk suruh KA temankan dier buat kerja sekolah
Sambil mulut tu tak henti2 nak berceritalah
Cerita2 terbaru dier di sekolah
Sebagai Umi yang baik, tadah ajelah telinga ni dengar sambil dalam hati cakap "Sabar jelah" ! 


Adik :  Umi, Adik ada kawan baru kat sekolah !
KA : Ooooo...
Adik: Nama dier Ayu, tapiiiii...
KA : Tapi kenapa ?
Adik :  Dia murid orang asli, dia bukan kelas Adik tapi kelas sebelah !
KA : Takpelah, tak kisahlah, kita kena berkawan dengan semua orang kan !
Along yang duduk sebelah menyampuk :  MANA ITING ????
KA : Mana eating apa ??
Along :  Ha Ha Ha  MANA ITING tu bahasa orang asli , "mana nak pergi" ! Adik taulah tu !
Adik :  Eeee... Ayu ni murid asli yang OKlah, bersih aje dier, cakap pun cakap bahasa Malaysialah !
KA : Ha Ha Ha, Ingat mana eating tu apalah tadi !
Adik :  Ayu tu oklah Umi ! Dier yang selalu tegur Adik, lama2 Adik kenal lah dier!
Along : Mesti dier tegur Adik, MANA ITING kan ???
Adik :  Eeee... mana ada, dier cakap Bahasa Malaysia lah !
KA : Oklah tu, lama2 nanti Adik pun boleh belajar cakap orang Asli pulak He He He
Adik : Umi niiii............

Adik , Adik .........

24 comments:

intanfirdaus247 said...

salam kak KA...wah untung adik leh cakap bahasa org asli nanti...memang bagus tahu banyak bahasa

Mrs Velentine said...

hehehe..ingatkan eating..pandai pula along

Mrs Velentine said...

hehehe..ingatkan eating..pandai pula along

Cikda said...

hehehe.. yg cikda atau wes entek.. pandai along..dah sihat duk sakat adik pulak ye.. :)

ZazaMyMoon said...

hehehee aunty yang baca ni pun keliru adik.. :)

ummuaidan said...

hehehe..lawak budak berdua nie..bagus adik kawan ngan saper jer..:)

Kakzakie said...

Sekolah anak-anak ada org asli dapat belajar bahasa mereka ok juga tu..

Deqla Manjew said...

ehh pndai plak along terjemahkan bahasa org asli..hihi... lawak ...ingatkan eating tu makan daaa...

Farah Waheda Wahid said...

he he he... mana tau nanti satu hari adik pulak fasih berbahasa Asli... satu bonus tu... lagi banyak bahasa yang kita tahu lagi bagus... ^_^

BUNDA a.k.a KN said...

tak lama lagi cuti sekolah ...KA 'Mana Iting' bawa anak2?

MargeGoh said...

Comelnya Adik....bagus juga belajar bahasa lain...selain kembangkan ilmu, boleh belajar tentang sosiobudaya kaum lain.

JaSSNaNi said...

adoii.. tadi pun ingat iting apa.. awak nak tau.. kita kan.. petang2 suka dengar asyik monumoi... 120.5 siaran org asli, lagu2 best.. kadang2 la.. hmmmm :P hahahahaha

Rasp said...

hehehehehe...
kelakar lak tgk si along tu ejek2 kan adiknya....

Daddy Ziyyad said...

bagus berkawan pelbagai bangsa ni...boleh belajar bahasa mereka :)

nea lopah said...

hehehehe..bagus belajar pelbagai bahasa.

Knor said...

bagus2..boleh kenakan org nanti..

Teena Tna said...

Engat kn nk g makan, hehe
Btw, nice to see your blog, i'm just started in blogging, please visit mine too :)

insanbiasabiasa.blogspot.com

Nooriah Abdullah said...

suspen je ingatkan tkde makanan tadi tu heee best jugak dpt belajar bahasa orang asli lagi..

ANIM said...

suka berkawan adik ni..
banyak bahasa boleh dipelajari nanti, heee

mama aryan said...

untung adik ada kawan org asli..nanti bole belajar bahasa diorng..best apa

Bin Muhammad said...

Adik di sekolah mesti peramah juga...mesti ramai kawan.

ALoNa CintamaniszLite said...

KA dok kat mana?

QasehnyaRania said...

sabaq je la..

ok la tu dik.. leh blaja bahasa org asl pulak lepas ni ye

Fiza Rahman said...

Tersengih2 saya baca kak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...