Tabung Masa Depan ...

Tuesday, May 07, 2013

Segarkan Mata Lepas Pilihanraya !

Sehari dua ni, memang tidur KA tak berapa nak cukuplah. Gara2 raya, bukan hari raya tapi pilihanraya !.   Akibatnyer mata rasa macam kuyu semacam aje.  Kalau biarkan lama2 nanti, ada tanda lebam pulak bawah mata ni.  Faham2 ajelah duk menunggu result PRU 13 hingga ke pagi tu ..... Hu Hu Hu 

Jom kongsi petua untuk segarkan kembali mata kita  !

( credit : www.fanpop.com)

 

Menyegarkan Mata

Ambil timun yg telah dihiris Lekapkan pada kelopak mata Pejamkan mata utk berapa ketika. Anda akan berasa kesegarannya selepas itu. ( Yang ini memang selalu KA buat !)

 

Menyegarkan Mata Gatal dan Letih

Ambil beberapa helai daun sireh muda. Kemudian, cuci bersih. Ramas-ramaskan ia dan masukkan ke dalam air suam. Selepas itu, tapis airnya. Selanjutnya rendamkan mata sambil kerdipkan berulang kali. Lakukan selalu dan hasilnya anda akan merasai perubahannya.

 

 Menghilangkan Lebam Mata

Teh uncang yg telah digunakan jangan buang. Lekap pada mata dan biarkan semalaman. Lakukan 3 kali seminggu ketika hendak masuk tidur.


 
( N3 AUTO PUBLISH )
~ MOOD BW  MMG KE LAUT, IN SHAA ALLAH, KA CUBA TERJAH KEMBALI YER~

27 comments:

Nurzakiah Hanum said...

moning :)

Delimasari said...

gud info ni ---- ktepun masih mengantuk - demam PRU13 x habis lg

Ira said...

tq sudi share petua2 ni..
insyaAllah, akan berusaha utk merajinkan diri amalkan salah satu petua ni :)

Khai♥Rin : anies said...

sy smpi pg ni stil ngantuk lg...hehehe tq 4 the tips

Kakzakie said...

Kakak tak pernah buat semua tu. Nak cuba yg teh uncanglah KA..

Bitt (double IS) said...

bagus tips ni..selalu buat yg timun tu je..selalunya 2 letak di mata balance kokil..hehehe

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, thanks for the tips :)

Kakizan Omar said...

1 dan 3 dah pernah try.. daun sireh belum lagi.. boleh cuba tu.. :D thanks KA..

ieda immi said...

tkasih info dan tips kak ! ;)

Cikda said...

betul tu KA, cikda pun sampai skang masih layu je mata ni.. hahah melampaukan.. ngalah ahli politik pulak.

Dylla Abas said...

petua ke-3 tu mmg selalu amalkan..tapi kalau dah nampak mata ni macam panda baru nak buat la..kalau tak macam malas je..hee :)

Farah Waheda Wahid said...

great piece of sharing KA... ^_^

KY said...

eemmm...nanti cubalah, KY pun tunggu juga kepetusaan tu, tapi aleh2 keputusan tu yg tungu KY

sudipVSsenduk said...

selalu buat pakai timun je, lepas ni nak try yg uncang teh pulak. Tq KA

eMMe said...

salam KA.. kalo saya rajin letak timun kat mata, mesti tak lebam mata saya cam skrg ni.. so tempek bedak byk2 la...hehehe...

aTieYusof Family said...

Boleh cuba segar kan mata lepas ni..
TQ share:)

wantie said...

thanks sharing. memang letih tul mata ni dengan pru13. hehehehe

AyueJean AJ said...

AJ selalu cuba guna timun dan uncang teh tu.... =D
Memang berkesan...... =D
AJ pun sam,a..
Mood BW hanyut....

eima said...

ai tido itu mlm CA ...kul 10 dah tido dah esok pagi terpinga2 ...huahua

Knor said...

knor sampai tertidur tak daya nak tunggu..tak pernah2 seumur hidup kputusan kli ini lembab..merapu je pengacara..

Haryati Faizal said...

tq atas petua KA tu... bagus jugak tuk diamalkan

Fiza Rahman said...

Thsnks kak. Saya bersengkang mata mlm tu. Nasib slangor cuti ☺☺

maria firdz said...

Ramai yg jadi mata pnda gara2 tggu pengumuman vuti tapi tak cuti pun.. hehe

ummuaidan said...

bagus petua nie..sib baik kat sini beza 4 jam awal..bgn kul 5 pg dah tau result..ehheh

Bin Muhammad said...

Kini kembali kpd rutin harian. Mata lebam mujur ada penawar...thx KA

Deqla Manjew said...

bagus tips ni... mata adalah aset yg paling bernilai..sebaiknya jaga dgn rapi... ;)

Mrs Velentine said...

tq for tips

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...