Tabung Masa Depan ...

Wednesday, May 29, 2013

Selamat Pengantin Baru !

Pengantin adalah lelaki atau perempuan yang akan berkahwin atau baru berkahwin. Pihak lelaki dipanggil pengantin lelaki dan pihak perempuan dipanggil pengantin perempuan. Kedua-dua pengantin dipanggil sebagai mempelai. Kedua-dua pengantin yang cantik dan sepadan akan digelar "merpati dua sejoli" atau disebut sebagai peribahasa "bagai pinang dibelah dua".
Dalam kalangan masyarakat Melayu, ketika bersanding, pengantin lelaki akan memakai baju Melayu dan pengantin perempuan akan memakai baju kurung. Biasanya pakaian pengantin mengunakan kain songket. Pengantin lelaki akan memakai tengkolok dan keris akan disisip di pinggang. Sementara pengantin perempuan akan memakai mahkota atau tiara di kepala dan membawa bunga tangan.

Kongsi2 sikit pic2 sekitar wedding anah buah KA & En Hubby baru2 ni !
 
 
 
 
 


( ADIK YANG KEPENATAN SEHARIAN AGIH2KAN "SISO" HEHEHE )

  Selamat Pengantin Baru
Buat Anak Buah KA & En Hubby
Anak perempuan bongsu buat My SIL ni
WAHIDA & AFIQ
Yang sempat KA & family hadiri di Kota Bharu, Kelantan
Jumaat & Sabtu lepas !
Memang happy & seronok giler ....

( Aduhai, banyaknyer komen2 x berbalas lagi ni ! ..... Still the busy bee !)

23 comments:

Farah Waheda Wahid said...

nice...champagne gold... my colour jugak tu...

Mizz Aiza said...

selamat pengantin baru kepada anak buah KA.. semoga jodoh berkekalan hingga ke syurga..

Rinna said...

Selamat pengantin baru kpd kedua mempelai moga kekal bahagia hingga akhir hayat..

eita said...

selamat pengantin baru..

meriah nyer majlis..

keli menari said...

cantik pengantin n pelamin . Tahniahh n selamat pengantin baru

zana fahmi said...

Musim kahwin cuti sekolah ni kan? Minggu dpn pun kakpb bz gak. Anak saudara kawin di Sabah ni. Bz campur seronok.

Zira Aziz said...

..selamat pngantin baru...:)

wantie said...

Perghhhhhh....hantaran canon. Ai suka.

Tahniah tuk anak buah KA. Semoga melayari bahtera perkahwinan dengan bahagia....

suka suka said...

grand ni..

Bin Muhammad said...

Kamera DSLR tu... Dasat hantaran sekarang ni, dulu2 xde pun barang mcm tu... Ferrero rocher pun dah kira mahal lah tu hehe

Papa Mifz said...

tahniah buat pengantin baru...:)

Ummi Iman said...

Slmt pengantin baru buat mereka

uNa said...

selamat pengantin baru kepada pasangan yang baru berkahwin

rinduan citarasa said...

tahniahhhhhh

cantiknya pengantin.
cantiknya barang hantaran pkahwinan. mewah dan terbaikkk
cantik juga pelamin dan meja beradap.

ayu suka.
moga pengantin (anak saudara KA) bahagia.. cepat dapat zuriat dan kekal hingga hujung nyawa. amin

Riedaffya ibrahim said...

selamat pengantin baru buat anak buah ka..

ckLah @xiiinam said...

Ada cerek buat hantaran tu...hehe

Ira said...

selamat pengantin baru, semoga bahagia hingga ke syurga.

apa fungsi cerek atas dulang hantaran tu?

are_lin@yu said...

sweetnya pengantin ;-)

Norliza Nordin said...

Tahniah buat pengantin ^^

paridah said...

WAH SIBUK MKN KENDURI YER..TAHNIAH SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT KEDUA-DUA MEMPELAI....

Deqla Manjew said...

wahh gojes la pelamin... cantik serba serbi.. selmt pengantin baru buat mereka... =)

Ibu Lala said...

serba serbi cantik. untung pengantin skrg. dpt hantaran mcm2.

awat gambar gelap KA??

AyueJean AJ said...

Cantik pelamin dia Kak KA....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...