Tabung Masa Depan ...

Monday, June 10, 2013

Adik Conteng2 Lain Dari yang Lain

Semalam Adik sibuk kemas2kan balik buku2 sekolah
Sebab hari ni dah sekolah semula
Tengok2 & semak2 balik kerja2 sekolah dier
Sambil mulut tak henti2 mengomel itu ini
Dalam sibuk2 tu, sempat juga dier conteng2 sekejap
Bila di tanya apa yang dilukis
Dia kata yang ini lain dari yang lain..
KA tanya balik
Apa benda ni sebenarnyer ....

 
 Pelan2 Adik jawab
" Yang ini untuk hiasan dinding
Ada daun kering dan buah ceri jugak
Kita ikat pada ranting kering kat atas dan tengah tu 
Dan letaklah dahan kering kat bawah ni
Bila kita letak kat dinding
Memang cantik sangat kan Umi, lain dari yang lain kan ! "
( Siap Adik tulis lagi tu lain dari yang lain hehehe )

Adik2 ....macam2 imaginasi dier
Kadang2 x sepadan dengan umur 7 tahun dier tu !

33 comments:

ummuaidan said...

mmg lain dari yg lain..auntie pun dok tension nie tak paham kena jd camtuh..heheh

Nurzakiah Hanum said...

cantik gak :)

JaSSNaNi said...

pandainye dia... kreatif la tu.. menggunakan idea sendiri.. lain dari yang lain betul.. :)

JunAina said...

Idea seni ni macam2. Kadang2 kita tengok lukisan ternama kita tak faham apa2 pun tapi bagi pencinta seni ada makna tersirat disebalik lukisan mereka.

Farah Waheda Wahid said...

tak apa kak...biarkan dia berimaginasi itu membantu pertumbuhan kreativiti otak dia kak...

Bin Muhammad said...

Memang tinggi imaginasinya...dan kreatif!

hana hadi said...

wow mmg mempunyai daya imaginasi. lukisan2 macam ni lah org nak suatu hari nanti sebba hana tengok kat pameran lukisan suemua lukisan pelik2.. hehe padahal kita tak tahu menilai

Cikda said...

cantik la dik, ini bukan conteng.. ini seni tau..!!

Ratu Hatiku said...

memang lain dari yang lain..cantik jugak lukisan adik tu.. tulisan adik pun cantik.. :D

Nieyl said...

ala....bijak nyer la die...

wantie said...

mmm.. pe kata kalau KA pergi cari bahan tuk penuhi imaginasinya tu. Contohnya..KA pergi kat kedai bunga then suh adik pilih. rantuing kering dan daun kering . pas tu kardbord paper. main la tampal tampal ngan dia.

tengok hasilnya.
kalau berbaloi. KA frame kan. Rasanya ini permulaan adik utk kreatif dalam kraftangan.

faraherda.razalan said...

Hehehehe....comel. Mcm ne ley imagine mcm tu eh?

wahida said...

bijaknya dia...

mula2 jenuh fikir apa lah yg tergantung dua bijik kaler merah tu...ceri rupanya...heheh...

Kakcik said...

Adik berfikir 'di luar kotak'. :)

Deqla Manjew said...

hahaha... comel jek lukisan adik... ;)

Mizz Aiza said...

bijaknya adik.. :D

lizz said...

ader bakat seni...cantik dia lukis

Cho Zila said...

suka ngan kisah adik ngan lukisannyer...

Daddy Ziyyad said...

Igt kan hiasan pokok krismas! ahahaha

hazwan hairy said...

apa tuh?apa2 pun kreatif..hehe

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, hehehe kreatif adik ni! hehheee

kiera'sakura said...

mesti dia ngidam sgt nk buat hiasan tue hihihi

Ira said...

cantik..
hebat design adik ni.
da besar nnt blh jd interior designer.. :)

Kakizan Omar said...

itu maknanya dia budak yang creatif.. :D

Acik Erna said...

adik memang cerdik KA..Alhamdulillah

Acik Erna said...

adik memang cerdik KA..Alhamdulillah

wawa syaida said...

hihi comel je...pandai melukis :)

Maria Firdz said...

hehe.. kreatif btul adik ni kn.. hehe...

Ann Ishak said...

adik ni memang IQ tinggi, imaginasinya hebat :)

Teena Tna said...

Hehe, Teena tunjuk kat adik kt sebelah nie, dia pun tanya 'apa benda nih?'

mama aryan said...

bagus adik ada imaginasi macam ni...membentuk minda yg kreatif ni

hainom OKje said...

Bagus tu KA.... jadi fashion designer ke jadi Arkitek ke ...bagus ni hehe

Fiza Rahman said...

Tinggi imaginasi adik. Pandai lukis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...