Tabung Masa Depan ...

Thursday, June 27, 2013

Ber Puisi Warna Kehidupan Bila Rindu Hujan

Dalam hidup ini
Bermacam2 warna kehidupan
Ada warna terang memberi semangat
Ada warna lembut mendamaikan
Ada warna gelap mengimbang suasana alam
Begitulah realiti kehidupan
Bayangkan hidup cuma ada 2 -3 palitan warna
Alangkah suramnyer
Bila kita cuma dapat melihat warna oren, hitam dan kerlipan cahaya kuning

 
 Pasti kita akan rindu dan tercari2
Dimanakah kelembutan warna pink dan biru laut
Dimanakah ketenangan warna hijau dan purple
Dimanakah warna merah terang yang selalu memberi kan semangat baru untuk kita
TETAPI....
Sayangnyer sehari dua ni
Apa yang dapat kita lihat disekeliling kita
Hanya warna2 kelabu yang buat kita rasa jemu !
Warna kelabu Sang JEREBU....
Jerebu, tolonglah pergi
Dan hadirkanlah lagi Sang2 hujan yang ku rindui
Seperti hujan yang singgah turun kelmarin
Mana tau, hujan yang akan turun kali ini
Mungkin akan menghadiahkan cahaya pelangi yang berwarna warni untuk aku
Dan mewarnai dunia kanvas kelabu seorang aku !
Hujan, aku rindu kamu....

( BILA JEREBU & IDEA SEMAKIN TEPU, MULALAH MENGARUT SEORANG AKU ! )

22 comments:

BUNDA a.k.a KN said...

Alhamdulillah, disesetengah tempat sudah pun diturunkan hujan, walau bagaimana pun sudah byk tempat bacaan IPUnya sudah menurun..

Rasp said...

syukur today dah kurang...
pagi tadi dah leh nampak awan nan biru alhamdulillah....

Noe said...

amboi...pandai KA bermadah...cepat la kau pergi jerebu...aku benci kamu...hehehe

:: Mrs.Eady :: said...

layannn...

Khai♥Rin : anies said...

melepaskan apa yg terbuku di hati... alahai jerebu

Mira Adzlia said...

hehe...hrp2 jerebu cpt pergi...dugaan nih sblum kita smbut Ramadan

faraherda.razalan said...

Tapi hari ni nmpk ceria!

dear xila said...

kau umpama kabus yg menutupi hatiku ecececeh ;p

Eye_nee said...

Bila Warna berkira tiga
Maya kelam
Hati suram
Jiwa Hitam
Ini lah realiti sebuah Alam
Pelbagai rentak dan ragam......

adrianna syaz said...

Assalammualaikum kesuma angsana..jerebu di melaka pun 2,3 ari lepas amat kuat smpai bilik yg beraircond pun berbau asap.Alhamdulillah semlm dan hari ni semakin baik..:D

Myra Jay said...

Wowww!! puitisnya ayat :)

Bila jerebu hadir.. kita akan rindui saat indah yang pelbagai warna kan :)

Invisible Me said...

datang sang jerebu mungkin terselit peringatan buat warga manusia yang kadang alpa dengan dunia.

lizz said...

tapi sekarang jerebu dah kurang kan KA...

ALoNa CintamaniszLite said...

jerebu ni cuma satu jer...kita leh tgk matahari sbb kurang silau, hehe..

nea lopah said...

hamboi..berpuisi gitew!

Raudzah Z said...

Bagus jugak jerebu nikan..dapat melihat bakat terpendam KA berpuisi..he..he..anyway kalau life kita tak ada colors, mesti boringkan..

wantie said...

bila T komplain ttg jelebu ni, sakit mata le, sakit tekak le mcm mcm kat hubby...

hubby sure jawab. Nikmat sihat bila kita sakit....

so.. nikmat cerah bila datangnya jerebu la kan..kan..kan..

Deqla Manjew said...

warna warni kehidupan...

Bin Muhammad said...

Alhamdulillah....kini tiada lagi jerebu. Thx KA, saya klik juge...

paridah said...

berpuisi ikut mood n situasi kan KA tp puisinya bersinar di sebalik jerebu...

beta kupu said...

Pandai gak KA berpuisi ni?! ;) Alhamdulillah, jerebu pun makin berkurang skrg ni kan

Fiza Rahman said...

Pandai akk berpuisi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...