Tabung Masa Depan ...

Thursday, June 06, 2013

Bila Rindu Menerpa Ku Titipkan Al-Fatihah Jua

Jarak masa 19 tahun itu
Serasa bagai semalam berlalu
Tempias kesedihan itu masih berlagu
Saban hari & saban waktu
Tak sedetik pun terhapus rasa rindu itu
Walau masa, bagaikan pantas memacu
Bagaikan semalam peristiwa berlaku
Serasa bagaikan Arwah Abah masih tetap di sisi ku
Terasa sangat2 rindu
Dan terbayang2 saat2 indah bersama yang dah berlalu
Untuk Arwah Abah ku
Kenangan bersamamu takkan padam dalam ingatanku
Bila rindu
Ku titipkan Al Fatihah agar rohmu tenang dan damai di sana selalu !
Dan tanda rindu itu sentiasa bertamu...

AL - FATIHAH !


( Nota kaki : Al Fatihah juga untuk arwah salah seorang sahabat Along yang kembali
ke rahmatullah semalam.  Sejuk rasa perut mengandung bila tengok Along bangun
seawal pagi untuk menziarahi arwah hinggalah selamat disemadikan.
 Tambah sejuk perut bila tengok Along berkopiah dan turut sama meramaikan
majlis bacaan yassin di rumah arwah malam semalam.
Sempat Along kata pada KA, sekadar itu saja bantuan yang dapat beliau berikan
sebagai rakan ! Alhamdulillah... )
MAAF HARI NI X DPT NAK BW SANGAT, BADAN RASA X SIHAT LAH  !

33 comments:

Nurzakiah Hanum said...

al-fatihah

ZazaMyMoon said...

Alfatihah, dah tiba masa arwah kembali kepadaNya..
Buat along, semoga tabah yer..

nea lopah said...

Salam takziah..

Sheila Salim said...

Al-fatihah... semoga tabah sentiasa KA :)

Deqla Manjew said...

sedih.. terkenang jua pada arwah ayah deqla yg dah hampir 3 tahun pegi.. sampai skrg mmg rasa kehilangan.. rindu sgt pd arwah lagi pulak deqla ni anak manja ayah..:(..Al-fatihah buat mereka yg terlebih dulu dijemput ilahi..

ummuaidan said...

alfatihah tuk arwah ayah KA & rakan along tuh..mana boleh lupa orng yg kita sayang..

:: Mrs.Eady :: said...

al-fatihah...

Mrs Lurve said...

al fatihah..

Sue-Rya Qistina said...

al-fatihah..semoga rohnya dicucuri rahmat. get well soon KA! take care

Shaiful Zaidi said...

al-fatihah...beruntunglah si mati yang mempunyai anak-anak yang soleh/solehah yang sentiasa berdoa untuknya.

Bazilah (^0^) said...

sedih baca entry KA. Semoga roh arwah abah KA n arwah kwn along di tempatkan di kalangan org beriman

Fiza Rahman said...

Al-fatihah buat mereka. Rindu arwah ayah juga. Kawan along tu sakit apa kak?

Ira said...

Al fatihah.
smga rohnya dicucuri rahmat..
Takziah buat along.

Qhaifa Nur said...

al-fatihah...
moga beliau tenang disana..

Farah Waheda Wahid said...

Al-Fatihah...

hazwan hairy said...

al fatihah....

Bin Muhammad said...

Inalillah...Doa dan fatihah utk arwah. Itulah yg sebaiknya sebagai anak yg soleh.

Knor said...

al-Fatihah

ingat mati..pasti

roslita thalib said...

al-fatihah. sedih bila baca post ini :( 19 tahun, dah lama sangat kan...

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

salam takziah..

Papa Mifz said...

Al-Fatihah...

sal said...

Al Fatihah..moga rohnya dicucuri rahmat..amin

ANIM said...

19 tahun..lama dah dia pergi namun syukur..tenang dia di sana punya anak2 yang berterusan mengirimkan pahala untuknya...

al fatihah

eLL said...

alfatihah.
takziah kak.
semoga roh arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yg beriman soleh

Cikda said...

innalillah.. alfatihah buat semua yang telah mendahului kita.

Rinna said...

Al fatihah tuk arwah abah KA

Nia said...

Al Fatihah buatnya, take care ya

Mizz Aiza said...

al-fatihah untuk arwah.. semoga ditempatkan di kalangan orang yang beriman..

Azian Elias said...

AL FATIHAH. semoga beliau tenang di sana..

izan mama mia said...

al fatihah...mmg rindu sentiasa ada...

MulutPayau said...

Al-Fatihah..semoga rohnya dicucuri rahmat...

Chic Na said...

semoga arwah tenang disana. Al-Fatihah..

nini said...

al-fatihah.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...