Tabung Masa Depan ...

Friday, June 14, 2013

Curi Ambil Gambar Adik Tengah Melukis

Malam semalam, lepas je siapkan kerja sekolah
Heboh dah KA suruh Adik tidur
Tapi, dia duk sibuk cakap nanti kejap nanti kejap
Sebab ada benda lagi yang nak dibuat
KA intai2 apa kerjanyer
Rupanyer, tengah melukis2 kat sekeping kertas yang dilipat2
 CER TEKA APA YANG YANG ADIK BUAT NI ???


 
 
 

KA tanya untuk apa ni ?
Adik:  Umi tekalah, ini tak siap lagi ni, nanti Adik nak color2 bagi cantik.
KA : Entahlah, tak taulah Umi.....Apa motif ni Adik buat ni ???
Adik : Emmm... Adik nak bagi dekat kawan Adik, Emak dia kan baru bersalin. 
Nanti Umi sponsor hadiah yer, kecik pun xpelah, Adik bagi sekali dengan kad ucapan ni !
KA :  Amboi, Umi pun nak kena bagi juga ke ?
Adik :  Takpelah, dapat pahala banyak tu Umi !.....

Adik ni macam2, sampai ke emak kawan bersalin pun dia sibuk nak bagi hadiah. He He He
Tu baru umur 7 tahun, dah besar nanti tak taulah, 
Habis semua orang dier nak bagi hadiah gamaknyer nanti !

24 comments:

Farah Waheda Wahid said...

1 - adik ni baguslah, pemurah orangnya agaknya ikut Ummi kot? *_^

2 - adik memang suka melukis nampak gayanya...creative... nanti bila dah semakin besar mesti lebih cantik lukisan dia...

ummuaidan said...

Heheh..ingatkan adik lukis gambar umi tadi..tah umi nih supportlah adik nie baik atie nak bg hadiah..heheh

QueeN TerataI said...

wah.. pandai adik lukis yer...

Haryati Faizal said...

bagusnya KA, prihatin sungguh...

LYAfrina said...

alahai.. bgusnya adik..kecik2 dh pndai.. mesti mak kwn adik tu tersenyum & tharu

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, cayalah adik.. touching sheila tengok lukisan dia. adik ni jenis amik berat tentang orang lain kan :)

Nooriah Abdullah said...

salam Ka, bagus tu dari kecik dah belajar sedekah, nnt dah besar mmg banyak lagi yg dia nak bagi orang kan alhamdulillah

wawa syaida said...

waaaa caption ayat tu yang best sangat...bijakk ny adik

ZazaMyMoon said...

heee pandai nya adik.. ;)

JaSSNaNi said...

wow.. KA.. untung la boleh rakam kan saat camni.. besar nanti bila dia sendiri baca blog KA.. mesti tersenyum dia.. hehehe

Ira said...

bagusnya adik..
teruskan sikap murah hati ni..
cantik lukisan adk, mesti mak kawan adk terharu.. :)

Chic Na said...

sweetnya adik ni. mesti kawan2 suka dia..

klik2 nuff.. ;)

Kakzakie said...

Dari kecik dah pemurah moga biarlah berterusan KA... org pemurah rezeki pun murah tau

Shaiful Zaidi said...

gambar ibu dan anak...

Bin Muhammad said...

Kalaulah saya berjiran dgn KA...dpt kenal dgn adik.

done klik :)

Ietams said...

comeynye lukisan nya

QasehnyaRania said...

kemas.kena cuba lagi.

roslita thalib said...

hehe comel je... :)

Teena Tna said...

Comel...baiknyer dia

Raudzah Z said...

Bagus adik ni ..mesti ikut KA ni..

MargeGoh said...

Cantik lukisan adik...bagus idea ni Adik.
Bertuah KA dapat anak bijak & prihatin macam Adik. Semoga senantiasa murah rezeki KA :)

wantie said...

k..k... T geng ngan adik. ok le tu KA boleh dapat pahala..


cepat le bai hadiah. kecik pun tak pe... hahahaha

hana hadi said...

pandai adik :)
budak2 cakap jujur. kita pun mudah tersentuh

Deqla Manjew said...

baiknya adik ingat pada mak kwnnya tu.. kelakar pulak bila dia ingatkan psl pahala tu..haha..tp mmg betul pun kan.. cantik lukisan adik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...