Tabung Masa Depan ...

Tuesday, June 18, 2013

Petua Muka Cantik Versi Angah, Comey Tak Kak Ton

Malam semalam
Angah duk heboh sorang2 kat dapur
Ingatkan buat apa
Rupanyer tengah belah kelapa nak ambil airnyer !
 Tak lama lepas tu dah bawak naik ke atas
Air kelapa tua tu kena sapu2kan kat muka
Kata Angah, cikgu bagitau air kelapa tua ni bagus
Boleh hilangkan jerawat, membersih & menyegarkan wajah kita.
Mula2,  tepek2 muka dengan air kelapa tua tu
Biarkan sekejap lepas tu atau besok pagi barulah bilas..
Tapi, kenalah rajin amalkan
Hasilnyer kena tunggu seminggu lagi ...

 ( ANGAH YANG SUKA SANGAT AMBIL GAMBAR SEPARUH CAM NI  ! )
Tiba2 Adik tanya, " Orang guna Air kelapa tua ke air kelapa muda Angah!.
"Kalau kelapa tua , bukan nanti muka jadi tua ke !"
Cepat je Angah jawab
" Betullah cikgu cakap air kelapa tua, ... kelapa tua lah ! "
Adik : He He He

Seminggu lagi bolehlah KA buat N3 baru yer tajuk dier .......
COMEY TAK KAK TON OPPS ANGAH !

( Busy bila duk h/office ni ! )

30 comments:

Qashmere said...

Hahahaha...baru tahu plak pakai air kelapa...

makchaq said...

Rajinnya anak KA.. kalau anak2 makchaq.. ikut mak dia la..

Mesti angah gabra dengaq komen adik.. ha ha

ZazaMyMoon said...

wahh petua bagus ni KA, bleh try nnt ;)

Cikda said...

wah..menarik nih.. cikda pun bari tahu..air kelapa tua.. hahaha gigihnya angah..

Azrul Azmi said...

Hahahha.... Pandai Adik mengusik... Hahahaa...

Nurzakiah Hanum said...

selamat pagi
singgah baca entry jap...

KY said...

kadang2 petua mudah dan lama ni berkesan, apa2 pun tunggu keputusannya minggu depan hahaa

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi..lau ok apa slhnya kan.

Khai♥Rin : anies said...

xpenah pulak dgr petua ni ;-)

Kakizan Omar said...

hehehehe... pasni.. COMEY TAK ANGAH.. :D

Izan Ishak said...

wahhh.. tak sabar juga nak tgk perubahan angah lepas cuba petua tu...

Acik Erna said...

assalam KA..betul la kata cik gu angah tu..acik dah lama tau ni..sejak muda2 lagi..cuma tak pernah buat sebab tak de jerawat..katanya paling elok untuk kulit muka yang berjerawat

hainom OKje said...

Rajin pulak dia membelah kelapa tu KA...hehe

ummuaidan said...

hehe..adik buat lawak..
tak sabar nak tgk result nie dlm entry seterusnya..:)

Ratu Hatiku said...

hihihi..rajinnya angah. Terigt masa saya muda remaja dulu suka gak buat petua2 lama nie :D

Sue-Rya Qistina said...

ohohoho..tak pernah tau pun. thanks for sharing KA!

Zura@Iwan said...

hahahaha..
dorang kalau cikgu ckp..mmg cpt ikut kan...hikss

kelapa muda la angah..keke

Kakzakie said...

Adik ni nakal ye.. nak kenakan kakak dia je:)

Kalau yg muda baik minum dik sedap:)

Farah Waheda Wahid said...

seriously aunty ni tak pernah tau pun... hu hu hu...nanti lepas seminggu angah kena lah tunjukkan hasilnya yer... he he he....

Noe said...

1st time dengar..hehehe...nanti KA update...bgtau hasilnya...mana tau..berkesan ke..boleh gak cuba

Cho Zila said...

boleh dipraktikkanni...
adik gak yang bijak...

Deqla Manjew said...

hahaha.. kelakar la adik... pandai nyakat kakak dia... suka snap muka separuh sbb dia ni pemalu ye kak ?

Haryati Faizal said...

comeiiiiii...hihihihi

Marge Goh said...

Tak sabar tunggu hasilnya....apa2pun Angah tetap cantik.
Thanks share info ya KA.

wantie said...

kena rajin amalkan. jenuh la kena wat stock kelapa kat umah.

tak pe nanti kita tengok hasilnya

ALoNa CintamaniszLite said...

susah dh nk cari kelapa skang ni.
nk beli pun dh mahaii...

mama aryan said...

paling best kata2 adik tu..betulkan adik mesti guna kelapa muda la..

Fiza Rahman said...

Adik psycho angah...hehehe...

Ok, nak cari air kelapa tua lah mcm nih.

Cik Kay Jue said...

wah... hahaha...banyak sebenarnya petua... xlart nk ikt

Chic Na said...

tp susah nk dpt air kelapa tua.. huhuhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...