Tabung Masa Depan ...

Thursday, June 20, 2013

Siapa Tak Nak Awet Muda Kan Kak Ton

Betul tak Kak Ton,
Semua orang nak awet muda sentiasa kalau boleh kan!
 Jadi hari ini KA nak kongsi antara petua2 lama yang boleh diamalkan,
Agar kita kekal awet muda !
Sesuai untuk  yang malas dan tak rajin pergi SPA lah ni...

( EHSAN GOOGLE )
  1. Amalkanlah  memotong kuku atau rambut pada hari-hari yg baik iaitu pada hari Isnin, Khamis dan Jumaat. 
  2. Selain itu, amalkan juga menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur.
  3. Sebelum tidur malam, sediakan air suam secawan dan letakkan disebelah katil atau di atas meja. Minum air tersebut sebaik saje bangun pagi dengan selawat nabi 3 kali.
  4. Selepas bangun pagi, sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini. Urutkan wajah anda dgn air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat nabi 3 kali. Amalkan setiap hari urutan ini.
  5. Satu lagi jangan lupa sentiasa kena senyum hokeyh !... In Shaa Allah...
MOGA BERMANAFAAT UNTUK SEMUA YER !

17 comments:

Fiza Rahman said...

Good tips. Thanks kak.

Mrs Velentine said...

tq share kak KA>.MV klik2

hainom OKje said...

Terima kasih KA atas perkongsian ini....boleh diamalkan ni.
Harapnya belum terlambat...huhu

aTieYusof Family said...

TQ petua nya..boleh diamalkan nti..InyaAllah...:)

Maria Firdz said...

Alhamdulillah.. buat juga... cuma kdg2 je.. hehe..

Ira said...

tq share petua ni.
nak cuba la.. hehe..:)

Nurzakiah Hanum said...

jom amalkan

Kancil 8349 said...

tips yang menarik terima kasih

nak taw apa jawapan wordless jom singgah ke blog

http://www.kancil8349.blogspot.com/2013/06/jawapan-daripada-wordless-wednesday-60.html

faraherda.razalan said...

Paling bagus, muka mst banyak senyum. Klu masam je, org suke ke? Heheheheh....

careno said...

perlukan semangat dan keinginan yg kuat kalau nak amalkan tu smue... tak rajin bab nak tanam2 tu... kehkehkeh

Mira Adzlia said...

in shaa Allah..akn diamalkn nih..hehe

wantie said...

T memang amalkan minum air lepas bangun tido. kalau tak buat gitu jgn mimpi la nak buang hajat. hehehehe...

Mrs Lurve said...

tq share..boleh amalkan

Deqla Manjew said...

x pyh nk berspa bagai.. petua2 ni pun dah cukop kan kak... ;)

Raudzah Z said...

Tq KA for the tip top tips. Tapi part air suam tu musykil sikit..nanti kalau dah pagi air tu dah tak jadi suam lagikan..or memang kena minum air suam waktu pagi..

Chic Na said...

jom sama2 amalkan. ;)

Noe said...

bagus tips ni..jom kita sama2 berawet muda...senyum sikit :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...