Tabung Masa Depan ...

Saturday, July 27, 2013

Annual Swan Upping Ceremony, A 900-Year Tradition

One of Britain's more peculiar traditions got underway as the Queen's Swan Uppers 
began to count and inspect swans and cygnets on the Thames. 
The annual Swan Upping ceremony dates back to the 12th century. 
The Swan Uppers, who wear scarlet uniforms and row skiffs from Shepperton to Windsor,
 count cygnets and check the birds for disease and injury 
to determine to the population's growth.





 SOURCE OF INFO & PHOTOS CREDIT HERE

( Maaf x dpat nak terjah semua, masih x pulih sepenuhnyer ! )

13 comments:

Masha Meisters said...

wow....swan memg cantikla ;-)

❤Kamsiah❤ said...

acara yg unik..

hishop utk KA

Teena Tna said...

The swan is soo beautiful...& quite big.

Dzureen Darwis said...

Wah macam menarik je

ALoNa CintamaniszLite said...

macam2 jer dorang ni..ada jer mende yg nak dibuat dan dirai...

**semoga KA cepat sembuh..

Raudzah Z said...

The cute swam..

aTieYusof Family said...

Uniknya tradisi depa ni:)

Riedaffya ibrahim said...

siap jadi tradisi yer..

boni kacak said...

hari pembebasan angsa sedunia ke tu?

ayut said...

yg ni mmg tak pernah tahu...ada jgk ea...tp swan mmg dh payah nk jmpe..klu tak dijaga mmg pupus gitu jer..

Deqla Manjew said...

wahh dorang ni ada2 je kan.. menarik pulak tgk.. tgk angsa teringat masa kecik2 slalu kena kejar angsa..hahahah.. takot dgn leher pjg dia tu...

wantie said...

patut di pelihara agar generasi akan datang tau apa tu swan. tak de la tengok gambar je.

jgn biarkan pupus.

Fiza Rahman said...

Meriah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...