Tabung Masa Depan ...

Saturday, July 20, 2013

Doa Berbuka & Kalau Terlupa Camner !

( EHSAN GOOGLE )

 

Macam Mana Kalau Terlupa Nak Baca Doa Berbuka

Soalan

Assalamualaikum. Macam mana kalau kita berbuka tapi lupa nak baca doa puasa?
Selepas itu, baru kita baca doa berbuka.
Adakah puasa kita tak sah, atau sia sia je kita berpuasa?

 

Jawapan

Waalaikumusalam,
Puasa anda sah,baca doa berbuka puasa itu hukumnya sunat,
jika baca dapat pahala sekiranya tidak baca doa tidak dapat pahala.
Setelah ingat elok baca doa /@  baca bismillah awwaluhu wa akhirahu.
Wallahu a'lam.

13 comments:

Raudzah Z said...

Salam 11 Ramadhan KA..

suri said...

jangan lupa mesti wajib tahu hii

Nurfaezah Abdullah said...

fae lupa doa berbuka :p

Pokok Manggis Depan Rumah said...

bagus info ni. kena baca doa lupa baca bismillah ni yea akak.

Chic Na said...

ohh.. tapi jarang kot kes2 terlupa doa berbuka ni..

klik sunsilk..

wantie said...

hehehe... ada jugak orng tanya yer.

T baca dua dua. doa makan dengan doa berbuka

eda_ej said...

tq sudi share ye..

Si Matatajam said...

Good sharing KA...Salam Ramadhan..

kay_are said...

payah gak kalau lupe bace doa bukak pose, pose jadi tak sah kan.. penat r pose kalau camtu.. sebab tu Islam ni agama tak membebankan.. =)

Haryati Faizal said...

rasanya tak pernah la pulak tak baca doa hihi... sbb time tu la yg ditunggu2

Mizz Aiza said...

alhamdulillah tidak pernah lupa setakat ni..

Noe said...

itu hari anak baru tanya pasal ni...

Deqla Manjew said...

selalu pikir dah batal puase..huhu.. yg pntg niat puasa tu... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...