Tabung Masa Depan ...

Monday, July 15, 2013

Guna Lendir Siput Untuk Awet Muda, Ada Beran ?

Memetik berita dari KOSMO HARI INI !

Kalau sebelum ini ada yang guna lintah  untuk rawatan yang lebih kurang sama,
tapi kali ini guna lendir siput ler pulak !
TOKYO - Pengalaman merasai beberapa ekor siput hidup mengesot di muka 
 bukan sesuatu yang menyeronokkan, namun sebuah syarikat di Jepun telah 
 menyediakan perkhidmatan itu untuk rawatan kecantikan muka terkini.
Rawatan yang pertama kali dicipta itu diharapkan mendapat sambutan dan 
orang ramai sanggup membayar untuk merasai pengalaman tersebut.
Bermula hari ini, wanita yang mahu membuang sel kulit mati, membersihkan 
pori-pori muka dan meremajakan muka boleh mendapatkan terapi siput selama lima minit.
"Lendir daripada siput itu membantu menanggalkan sel-sel mati, menyembuhkan 
kulit selepas terkena sinaran matahari dan melembabkan semula kulit.
"Dengan cara ini anda akan menikmati intipati siput tulen 100 peratus secara
 langsung pada kulit," kata seorang jurucakap sebuah salon kecantikan, 
Ci:z.Labo di Tokyo, Manami Takamura.
Lendir siput itu dipercayai mempunyai kesan antipenuaan ke atas kulit manusia.
Selain itu, beberapa jenis kosmetik telah dijual dengan kandungan intipati siput 
escargot tersebut.
Kos untuk siput itu sahaja bernilai 10,500 yen (RM336), tidak termasuk
 caj rawatan. - AFP

Guna Lintah ke, siput ke....But, it's still a no no no for KA lah !

( BW nanti2 yer ! )

45 comments:

Mrs Velentine said...

kalau MV pun nda lah kali..geli...

Mrs Velentine said...

done ikea

kesoma rai said...

oyy..geli lah..hahaha

❤Kamsiah❤ said...

kalau guna madu lebah...biasa buat...tp kalau guna lebah..trak berani hehe..org kata tindakan binatang tak terduga oleh manusia..

Asyifa Mustaffa said...

eeeee..mcm2 la hai...geli geleman tgknya...yg lintah pun lgi la...mmg x kan nak buatnya...bnyk lagi kaedah perubatan lain...

Ibu Lala said...

eiii tak mau la...geli..

Nurzakiah Hanum said...

x nak la

ieda immi said...

aduhhhhhhhhhh sumpah melompat !

nuyui a.k.a miss YUI said...

geli2..hahah

inazamri said...

eeeee tak sanggup! macam2 la dorg ni kan

kiera'sakura said...

boleh buat meniaga siput nie kat jepun tue. cnfirm laku!!! hikhikhik

aTieYusof Family said...

erk! tak sanggup nak buat..geli..:)

Nurfaezah Abdullah said...

erk! fae pun x nak haha.

faraherda.razalan said...

Amboi, mcm2. Mana boleh manusia nak tolak fitrah alam. Dah tua tu, tua le....

Mira Adzlia said...

aish geli la pulak..huhu

Kakzakie said...

Kalau kakaklah KA upah pun tak terbuatlah. Tapi kalau dah kejam mata tak inform dulu mungkin boleh tak. Heee... merayap-rayap atas pipi eh.. gelilah:)

paridah said...

why say no...kan utk cantik tu...tp berlambak lg cara lain kan KA...

ALoNa CintamaniszLite said...

mcm2 lah dorang ni...
kat sini pun penah tgk kat tv rancangan dokumentari..nk ubat resdung guna lipas tanah..tenyeh lipas tu idop2 kat sekitar muka dan idong..
eii..sebenarnya kan...mmg dlm lipas tu ada cacing halus yg lut sinar tu...kalo tak tonyoh kat muka kita...tonyoh lipas tu kat tempat lain...mmg keluar cacing tu. Kengkonon orang tu kata...cacing halus tu yg buat muka gatai2...resdong..mana dia belajar ntah..

wantie said...

bukan tak berani. tapi geliiiiiiiiii

wantie said...

bukan tak berani. tapi geliiiiiiiiii

MulutPayau said...

Saya pernah guna lintah...tapi dah serikkkkkkk....

Raudzah Z said...

Its a no..no for me too KA...tak boleh imagine kalau benda tu merayap-rayap kat muka...geeeli...

eima said...

eeeeuuuwwww.....

mama maman aka yana said...

xkuasa wei.. hehe.. geli la nnt dia merayap kat muka.. kiki

adzairdawati makdara said...

errrr kalau mak dara lah mau jatuh habis semua siput2 sebab asyik gelak sakan akibat geli hehehe

Amanda Suria said...

Siput...lendir...aduhai...terus geli...

aizu's life said...

erk, cmni pn blh ke?? eeuuwww.. x sggup rasenye. hehe

man said...

blh ternak siput..blh kaya..hehe

Masha Meisters said...

errrk! soprry la...pandang pun geli,letak kat muka tak tahula seklampaung aku lari....hehe

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, tak rela sheila kak. hee geli tengok!

lizz said...

boleh tak amik lendir jer..tok letak siput tu atas muka tu...hehe

Rinna said...

Adoi mcm2 cara yer org nak cantik..

Mizz Aiza said...

aiza pernah belajar mengenai kuman yang menyebabkan penyakit ikan.. salah satu perumah untuk kuman tu adalah siput.. kena berhati-hati bab tu..

Zura@Iwan said...

geli la..huhu..
tk sggup la plak..

zakirasli .. said...

tapi siput ok lgi la.. klau nk bnding dgn lintah huhu

JaSSNaNi said...

eeeeeeeeeeeeeeeee.. x sangguppppp!!!!.. biar sapu dengan putih telur dari sapu dengan lendir siput ni.. arghhh geliiiii

Bin Muhammad said...

Macam2lah...pelik2.

Khai♥Rin : anies said...

ada ke yg nk bukak salon mcm tu kt sini? ;-)

Tetamu Istimewa said...

Macam-macam ya sekarang ni. Kalau sesiapa yang tak geli bolehlah.

Ira said...

hehehe.... x sanggup la..

Ira said...

hehehe.... x sanggup la..

Cheida_Mymee said...

jumpa menatang ni pon melompat2 menjerit aacaner nk letak muka ahhaha

Fiza Rahman said...

Eeeuuwwwww...geli lah.

Deqla Manjew said...

aiyoyoyoo... siput yg kecik2 wat masak lemak tu pun dah geli, apa lagi yg ni..merayap pulak kat muka.. sumpah tak sanggup! huhu

mama aryan said...

eeewwww...tak berani la nak guna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...