Tabung Masa Depan ...

Friday, July 12, 2013

Hari Puasa Kedua Adik Dengan Kisah Dendam & Sihir

Semalam pun dah selamat puasa hari kedua buat Adik
Macam biasa dia relax aje
Selera anak tekak masih sama
Nak makan nasi ayam & minum teh bunga
Alih2 waktu berbuka
Bertukar selera pulak dier
Nak makan nasi putih dengan tomyam ayam yang dimasak
Sudahnyer nasi ayam bagi pada Along
 Cuma saladnyer aje Adik ambil, kan dier hantu ulam2 ni !

Sebelum tidur KA tanya macam mana puasa dier hari ini
ADIK :  Ok aje, tak penat pun. Kalau penat pun Adik tahan aje !
KA : Baguslah macam tu, itu tanda Adik dah besar lah !
ADIK : Tapi kan Umi, satu je Adik tak tahan lah ...
KA : Aper dier !
ADIK :  Adik asyik nak terkentut aje lah...
KA : Ha Ha Ha Kentut takpelah Adik , tak batal puasa pun !
ADIK :  Oh takpelah Adik kentut banyak kali yer !
KA : Takpelah......
Elok KA nak tepuk dan selimutkan Adik tiba2 dia cakap macam ni !
ADIK : Umi, lepas Umi bacakan Ayat Qursi dengan Al-fatihah tu, Umi baca sekali 3 Qul tu yer !
KA : Kenapa ??
ADIK :  Ustaz Hakim kata bagus baca 3 Qul tu sebelum tidur, 
takut kalau2 ada orang dendam dengan kita !
KA : Dendam macam mana pulak ?
ADIK :  Dendam lah, kalau orang tak suka kita ke ..........
KA : Oh... ayat 3 Qul ni memang bagus baca sebab kalau ada orang nak kenakan sihir pada kita, 
tak menjadilah, kira ayat pelindunglah ni.. Adik faham tak !!
ADIK : ( .... Senyap !...... )
KA :  Bertuah punya anak, dah lelap dah !

 

25 comments:

aTieYusof Family said...

Bagusnya adik dah berpuasa..
Hehe.. kita bercerita, depa dh terlelap...:)

Nurzakiah Hanum said...

sedar x sedar lelap

faraherda.razalan said...

Gitulah anak. mst akan diceritakan blk apa yg die blaja kat skool kan?

:: Mrs.Eady :: said...

hehehee..ngantuksss sgt tu :)

Kazman / Sue said...

haaaa3x.. dengar citer macam dengar lagu dodoikan dia tido yeee...

Kakzakie said...

Aduhai adik kalau tak kentut boleh kembung sayang hihi...

Asyifa Mustaffa said...

hehe...zzzz pula dia...elok je nak bg penerangan tu....penat la tu....letak kepala trus hanyuttt....

Acik Erna said...

he he..seronok baca kisah adik

bunga_rose said...

ihhiihhihi.. lelap dah rupanya, padan la senyap ye

wantie said...

hahaha..memang gitu lah budak budak. bila dah kenyang makan berbuka., mata pun layu dah..

Amirul pun tidur awal semalam. sahur tadi baru siapkan homework.

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

bagus betul adik nih..hehehe

Mizz Aiza said...

bijaknya adik..

atty's said...

kbykan budak2..mesti confuse, samada kentut membatalkn puasa ke tidak? :)

KY Atie said...

pandainya adik, semoga besar nanti jadi anak yg solehah aamiin

Rinna said...

Hahah kesian adik yer..ingat kentut leh batal pose.. Bagus laa adik dah boleh berpose penuh.. :)

suri said...

untung ada anak memangkah bertuah heeee

QueeN TerataI said...

hehehe lps bagi pesanan terus lelap yer.. baguslah adik nie...

ummuaidan said...

Alhamdulillah..puasa kedua adik pun berjaya..bagus adik nie ..semua pun tahu...auntie kagumlah..:)

ct rahani said...

bijaknya adik.. :)

hainom OKje said...

Hehe. Oklah tu lelap lepas dihembus surah!

Mimi Azirah said...

Alhamdulillah adik berjaya puasa

ANIM said...

baguskan..apa yang diajar masuk terus ke hatinya..
mudah2an jadi anak solehah..

p/s lucu pasal kentut boleh batal posa, hee

MaMa Rey said...

hehehe..lelap pula dia..bijak anak KA ni..

baby comel said...

bagus ustaz dia terangkan camtu. alhamdulillah anak kak KA cepat memahami.

mama aryan said...

macam2 telatah adik ni, sgt menghiburkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...