Tabung Masa Depan ...

Monday, July 15, 2013

Kisah Labu Gergasi Lagi !

 Ingat dah habis cerita tentang labu gergasi.  Tup2 ada lagi!

Ian Whyatt had to pinch himself when his latest crop started to sprout -
and the enormous vegetable swelled up to 31 stone from seeds his mum 
bought at Wyevale Nursery in Hereford.
Green-fingered Ian Whyatt has grown a real smashing pumpkin - 
a monster crop which tips the scales at 31 STONE.
Dad-of-three Ian had been trying to outgrow his dad's vegetables since he was a boy.

  After cutting the pumpkin from the vine, Ian plans to hand out free pumpkin to friends and neighbours.

Walla, macam ni sekampung x habis makan labu ni kan !

39 comments:

Farah Waheda Wahid said...

umang ai, bosar eh... sonak porut nak ngabihkan ni... he he he...

:: Mrs.Eady :: said...

wow!!!

BUNDA a.k.a KN said...

nala punya besaq labu...

memang gergasi pun tak abis makan sorang..hehe

salam ramadhan dari bunda...

Kella said...

subhanallah.... sangat besarnya!!
waaaa ini kalilah

Nurzakiah Hanum said...

besarnya

hajar said...

maaakkk aiii giler besar...

eima said...

gile besar ... camne leh jd am tu ek

Qhaifa Nur said...

besar sungguh...
berapa lama nak habis tak tahu...

suri said...

buat bubur labu ker sodap gak makan ramai2

Tetamu Istimewa said...

Besarnya, mana lah dapat benih macam ni. Kalau ada nak tanam juga.

careno said...

Kat strawbery park kat genting ada tanam labu gergasi ni... nak masuk tgk dan ambk gmbr kena byr... tp masa pegi ari tu labu ni tumbuh lg... baru nmpak daunnya... tak tahu la brape lame kalau nak dpt bsr mcm ni...

JaSSNaNi said...

masak lemak labu makan setahun kalau sorang2.. wahahaha.. lama2 jadi bulat macam labu.. wakakakakak

QueeN TerataI said...

besar betul ni.. x suka makan labu. hehehe

Knor said...

nak masak apa la ni ye...sup labula kut...jamu jiran tetangga...

hana hadi said...

macam labu cinderella plak.. hehe

ejulz said...

perghh.. sayang rasa nak potong labu ni.. hehe

Sylarius Yusof said...

Baja cap apa la yang diorang pakai ni? Labu besar-besar tayar lori belaka.

lizz said...

besarnyer..kena wat kenduri labu ni....buat sira pun sedap...

Aimaniman Ezaiza said...

Biasanya kalau buah apa2 pun, rasanya x sesedap buah yg saiz biasa2... tp x taulah yg ini...

wantie said...

kalau time Halloween tu, tak yah buat to peng muka je ngan labu ni. ukir rumah hantu terus. muat je duduk lending dalam tu. hahahaha...

ANIM said...

Boleh buat juadah buka puasa satu kampung nih..

Papa Mifz said...

pergh super besar labu tuh...!!

Bin Muhammad said...

Masyaallah besaunya. Memang sekampung x abis ni...

me a name i call myself said...

besarnye labuu!! puas makan tuu..
haha mcm pantun pulak :)

salam perkenalan ye...

Chic Na said...

uishhh.. bole buat kenduri labu satu negeri ni.. hihi..

salam Ramadhan kak.. br smpt singgah sini.. ;)

boni kacak said...

hahaha.. besarnya...

Abe Kie said...

org tua2 kata x baik mkn labu sbb sejuk...tp i suka sira labu...sedap!

ANNA MARIANA said...

besarnya labu!
boleh buat kenduri ni..

KY Atie said...

uuuu...kalau buat makan bulan puasa ni tahan untuk sebulan heee

Mira Adzlia said...

wow...besauuu nya

Ira said...

besarnya.. ni kalau magic, tak jd kereta cinderella da ni, boleh jd kete kebal.. hehehe..

Riedaffya ibrahim said...

memang besar gile nih

ALoNa CintamaniszLite said...

ish..ish...mcm suntik steroid jer labu ni..huhu..

Ema Johari said...

boleh main nyorok lagi tu...mmng besar labu ni

Raudzah Z said...

agaknya apa dia orang nak buat dengan pumpkin ni ya..

hainom OKje said...

Subhanallah...besaunya KA...setahun tak habis makan tu hehe

Fiza Rahman said...

Besarnya.

Deqla Manjew said...

mak aii besarnyeee... dah terlindung budak tu..

mama aryan said...

besarnya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...