Tabung Masa Depan ...

Thursday, July 18, 2013

Kisah Param Percik RM 10 & Chicken Chop 4 Hinggit

Seriously bulan2 posa ni, KA kalau pun pergi PARAM
Setakat nak beli sedikit kuih muih Or juadah2 yang diinginkan anak2
Sebab nasi dan segala lauk pauk memang masak di rumah 
Hari tu, Adik teringin nak makan Ayam Percik Kelantan
Macam selalu dimasak oleh Tok Meknyer
Dah petang x sempat nak KA buatkan, Terjahlah juga cari di PARAM
Elok2 KA pilih seketul ayam, Yang x sampai suku ayam gitu
Sambil tanya berapa harga ," RM 10 kak !"
Maunyer terlompat sekejap, Tapi sebab tangan dah ambil beli jugalah
"Apesal lah mahal sangat !"
( Sebab marah tak sempat nak ambil gambar  sebelum dibedal Adik )
Tobat dah nak beli Ayam percik, siap cakap dengan Adik
Nanti hari minggu Umi buat sendiri, Boleh pulun makan kenyang2
Lepas tu KA hati2 bila beli apa2 di PARAM
Make sure tanya harga sebelum beli
Kebetulan ALONG teringin berwestern pulak
So, tersinggah beli di sebuah gerai 
Harga dah siap2 tulis Chicken Chop RM 4 Hinggit 
Macam tak caya, takut terkena kan..
Terus tapau 3 pack, Untuk Along,  Angah & Adik...
Berbaloi tak ??? Nah, cuba tengok gambar...
Oklah pada KA, 
Ada ayam 2 ketul, sedikit coleslaw, sedikit french fries & blackpepper souce ..

Anak2 sibuk nak ulang beli lagi, ALONG & ANGAH cakap sebab sedap
ADIK pulak nak ulang pergi kedai tu sebab katanyer.....
" Adik nak tengok kedai dier kat mana, 
macam mana rupa orang yang meniaga tu, 
Sebab hari tu kan Adik tertidur dalam kereta masa Umi pergi beli !"
Macam tu boleh yer Adik !

( N3 AUTO PUBLISH - Sibuk sikit pagi ni, pelan2 KA terjah balik yer  ! )

46 comments:

beta kupu said...

wah wah kemain demand harga ye dorg ni, xmasuk akal kot harga smpi sploh henggit!

Daddy Ziyyad said...

RM10 utk ayam percik tu? Mahal!

Tu pasal selagi tak perlu...saya malas nak ke PARAM...hahaha

Qashmere said...

Mahalnya..CEKIK DARAH! Kalau sedap takper...

Hari ni saya pon nak buat ayam percik!!...

Buat sendiri lagi puas makan kan?

Qashmere said...

Mahalnya..CEKIK DARAH! Kalau sedap takper...

Hari ni saya pon nak buat ayam percik!!...

Buat sendiri lagi puas makan kan?

Amanda Suria said...

Mak oiiii..pesal mahal sgt2 plak ....

shark said...

adeh..
baek g KFC..
leh dpt 1 set ngan harga tue.

ZazaMyMoon said...

murah & berbaloi tu KA..
orang kata dibulan Ramadhan ni kalau kita meniaga cara ikhlas, murah & bukan ada niat nak cekik darah, sure berkat.. kann ;)

wawa syaida said...

murahnya chicken chop...saya pun ngah mencari jugak...tapi kat sini semua dekat2 RM10

JunAina said...

tulah macam ada org jual kat rumah tu Rm1 Dolly Fried Chicken.

Chic Na said...

murahnya chicken chop tu..

nak klik2 tp satu pun tak keluar. huhu..

:: Mrs.Eady :: said...

seploh hengget???

JaSSNaNi said...

eh sedap nye.. chicken chop murah.. nyam nyam.. tapi blom terjah param lagi.. :D

AnneRaini said...

betullah kak. harga mknn kat PARAM mmg mencekik. haritu sy beli rojak singapore. ambil tempe, kentang, telur,fishcake, bebola 1 dan sayur kena RM9..terkejut tau.

Fiza Rahman said...

Mahalnya ayam percik.

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

faraherda.razalan said...

Kat sini, ayam suku regenya 6.50.Tapi sy pun tak bape berkenan nak beli ayam percik. Apalagi chicken chop tu KA. Eh, apa2 sajalah kat param tu. Suami sy je yg suke.

- AZIE - said...

murahnya chicken chop nie...tp apasal ayam percik smpai rm10?? mahalnya..mencekik darah tul nie

Khai♥Rin : anies said...

murah nyer..bkn sng nk dpt harga mcm tu

Deqla Manjew said...

nmpk ayam mcm hangit sikit.. hihi.. tp ok la tu kan.. janji tekak boleh diterima, lidah dpt rasa.. alhamdulillah.. deqla pun beli jugak kak... hihihi...

nuyui a.k.a miss YUI said...

yg ayam tu mhl..yg rm4 ni mmg ok sgt hrga cmtu!

adyna said...

Masa Ramadhan nie lah peniaga selalu amik kesempatan walhal masa nie la kena sedekah banyak2 ;) masak sendiri je lah KA ;)

BUNDA a.k.a KN said...

anak2 bunda ada gak beli juadah macam kuih2 kat param tu...tu pun sikit2 sekadar untuk berbuka...bunda cari murtabak jer..itu jer yg bunda teringin...lauk dan nasi masak sendiri...

zakirasli .. said...

perghh, mhal tu. smpai 10 ringgit.. klau buat sendiri dh bleh dpt bnyak ketul ayam tu.

Zura@Iwan said...

sedap tk per la kan..
berbaloi gk..
tp tu la..mahal gk yg jual kt PARAM pon..

Asyifa Mustaffa said...

mahal giler ayamnya..yg bwh ni ok la...murah gak.m

Nurfaezah Abdullah said...

chic chop kat brunei berbeza ngan tempat akak :D

selamat berpuasa kak.

❤Kamsiah❤ said...

kuih pun saya buat sendiri..lagi sedap dan puas ati..aluk pauk mmg tak masuk akal harganya kat bazar..

eima said...

mmg mahai klu sampai 10 hengget serupa beli sekilo ayam dah ...hmmm tu pasal mls nk pi param .. mahal tp tak sedap pun ...

ummuaidan said...

mahalnya tuh..baik lglah beli ayam , balik buat sendiri, leh makan puas2...yg chickenchop tuh mmg berbaloi kalau sedap kan...

LydSunshine said...

Melampau mahalnya. Tapi kalo sedap tak la sakit hati sgt. Kalo mahal pastu tak sedap, memang nak kena siku. *aih saya plak yg beriya marah.

Bestnya ciken chop. Kalo pat hingget murah la.

Nieyl said...

dap nyer...
nape ek..susah ye nak pos komen kat blog nieyl?huhu~nieyl pun x taw nape...huhu

Budak Kampung said...

xsampai suku harga dah dapat seekor ayam mentah..jwpn peniaga "ayam mahal kak"

Kakzakie said...

Yg sepuluh ringgit tu mahal sangat tapi yg 4 ringgit pulak pada kakak murah sangat..

Mira Adzlia said...

mybe sbb hrge ayam skang mahal kot kn..tp ciken cop tu murah la plak..huhu

nea lopah said...

amboi...mahal nya

Ema Johari said...

kena tanya harga dulu baru bleh ambil..mmg harga di PARAM lebih mahal dr harga pada hari-hari biasakan

Tetamu Istimewa said...

Ya, betul tu, sebelum beli kena tanya dulu harganya.

Memang, ayam percik selalunya mahal. Jarang dapat jumpa yang murah.

wantie said...

ambik kesempatan di atas kekecohan harga ayam mahal sekarang ni.

dah le tu ayam bukan barang kawalan. main letak harga je la kan.


Chicken chop tu murah sesangat. kalau la kedai dia kat sini. mesti Amirul happy. dia kan hantu chicken chop!

ANIM said...

Pandai adik buat alasan, sebenarnya dia nak ikut membali tu, huhu...

P/S sp setakat ni harga biasa2 saja

lizz said...

mahalnyer ayam percik tu KA...

ANNA MARIANA said...

mahalnyaaa...
tapi yang chicken chop murah pulakkk.. hihihi

sumysya said...

murahnya chicken chop $4 jer..same gak ayam kan...

mama aryan said...

mahalnya ayam percik tu..mujur chicken chop tu murah pulak

Noe said...

melampau mahalnya...yg western tu murah sangat la plak...klu mahal sgt...sah2 la sikit je yg dtg beli nanti...

Mizz Aiza said...

wah.. sedapnya menu tu.. tapi kalau terlampau mahal elok kita memasak sendirikan? harga ayam naik, mereka pun ambil kesempatan la juga..

hainom OKje said...

Okje pun tak de beli lauk lagi bulan pose ni KA... Beli kuih je. Tu yg ngeri nk beli lauk tu cekik darah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...