Tabung Masa Depan ...

Monday, July 08, 2013

Kisah Sebelum Puasa Adik Tahun Ini


Hari ini Adik bercuti sekolah pagi sebab semalam ada sukan sekolah ( ceritanyer nanti2 yer )
Tapi sessi sekolah petang (agama) masih macam biasa.
Alih2 lunch tadi KA dapat panggilan dari Adik
 Adik :  Umi, boleh tak Adik tak payah pergi sekolah agama petang ni ?
KA :  Kenapa pulak ?
Adik :  Adik penat sangatlah...
KA : Adik buat apa sampai penat sangat tu ?
Adik :  Tadi Adik ikut Wan pergi surau, Bersih2kan surau, basuhlah, cuci2 pingganlah
Letihlah Umi.  Kan nak puasa ! Semalam dahlah sukan panas....
KA  :  Ala, buat keja sikit dah penat ke Adik ? Belum puasa lagi tu !
Adik :  Betul Umi, Adik penat betul2 ni .. Adik rasa nak tidur sekejaplah !.
KA : Eee... Adik ni ada2 aje lah !

Harap2 Adik akan berpuasa penuh lagi tahun ini di usia 7 tahun.
Walau KA tak penah memaksa kerana faham Adik masih belum baligh lagi
Tapi selalunyer Adik yang beria2 nak habiskan puasa dier
Walaupun kadang2 dah lembik semacam je
Masih tetap gagah bertahan nak teruskan puasa !
 Dan selalunyer badan Adik akan menyusut bila bulan puasa.....

Tepek gambar baru Adik sebelum puasa ni bermula lusa...
Yang ini mula2, malu2 bila nak bergambar, Main sorok2 belakang sepupu dier !

Tara.. gambar terbaru menjelang puasa ye Adik !
 

Nanti kita tengok pulak gambar Adik dipertengahan dan penghujung puasa yer !
Mesti slim giler yer Adik....
He He He

( Plan2 nak terjah balik laman kawan2 ni !)

27 comments:

ummuaidan said...

Takper biar adik rest kumpul energy sblm puasa, dpt penuh sbln mmg cukup bagus tuh..btw adik looks really comel dlm gambar tuh..

Nurzakiah Hanum said...

:)

Papa Mifz said...

PM pun harap tahun nih puasa berat badan turun sedikit...:)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, comelnya adik. sheila dulu masa kecik puasa depan family. dalam bilik makan biskut. hahahahaha ;p

wahida said...

InsyaAllah, adik boleh puasa penuh punya tahun ni...

QueeN TerataI said...

Alhamdulillah KA kalo adik nak berpuasa penuh...

Noe said...

Sian adik...penat sgt la tu...

Asyifa Mustaffa said...

siannya adik....alang2 da cuti pagi....cuti jela...hehe...

lizz said...

Bagus adik semangat nak berpuasa...sama la abang uwais pun tak sabar nak puasa

Acik Erna said...

comel adik..moga adik dapat bertahan puasa penuh sebulan..In syaa allah

orked violet @ SYA said...

hehhe. comeL jek

Sya pon semangat nk puase kali nih. G 1sambil menyelam minom air. So harap2 Leh kurus. hikhik

Knor said...

comel..tak pe smgt nak puasa tu yg penting...

Nurfaezah Abdullah said...

fae follower #903 from segmen deqla http://norumara.blogspot.com/2013/07/senarai-peserta-mini-segmen.html

http://nurfaezahabdullah1712.blogspot.com/

paridah said...

selamat sambut ramadan KA adik n selamat berpuasa n ibadah banyak2...

eita said...

memang penat sangat tu....tu yang nak tidor..
budak2 kalau pose memang cepat susut

Raudzah Z said...

harap-harap kita pun akan selim melim macam adik nanti..he..he

Cik Kay Jue said...

kuat semangat adik nak berpuasa.. hrp dia boleh puasa penuh.. >_<

Mizz Aiza said...

salam ramadhan KA.. gigih betul semangat adik, buat aiza rasa kagum.. tak ramai kanak-kanak seusia adik mampu berpuasa penuh..

ANIM said...

Budak perempuan selalunya tahan puasa..
Kat kelas tahun 1 saya...biasa yg tak puasa budak lelaki, heee....
Go adik..go..

Kancil 8349 said...

berlajar dari muda...lama2 akan biasa juga tu

Bin Muhammad said...

Kalau dia dah kata penat tu...memang penat sgtlah tu...kesiannya. Selamat berpuasa Adik :)

mama aryan said...

bagus adik nak berpuasa penuh,harap tahun ni adik dapat puasa penuh lg ye

Deqla Manjew said...

wahai adik yg comel.. puasa penuh ye nnti.. chaiyok2.. hihi

wantie said...

puasa penuh ye dik.

hainom OKje said...

Bagus jugak idea tu KA ambik gambar sebelum dan selepas!

Fiza Rahman said...

Matured muka adik. Smoga puasa adik penuh.

Maria Firdz said...

Moga adik puasa penuh tahun ni... :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...