Tabung Masa Depan ...

Monday, July 22, 2013

Kreativiti Adik Tak Berkurang Walau Di Bulan Puasa

Adik setakat ini Alhamdulillah
Masih dapat berpuasa penuh
Dia ok je tak banyak kerenah 
Dan hari sabtu tu KA beli ayam sekor hampir  3 kilo
Untuk buat ayam percik ala kelantan
Tak larat nak layan harga PARAM
Tak sampai suku ayam 10 hengget tu ..
ALONG , ANGAH & ADIK suka sangat
Seronok bila tengok anak2 berselera makan
Balance ada sikit semalam dan KA panaskan
Memang habis semua nyer tak tinggal apa !
Gambar xdelah nak tepek , makruh pulak kalau yang lain terliur kan !

Berbalik pada cerita Adik
Adik kan suka buat kerja "keras tangan" dier
KA ingatkan bulan puasa ni 
Kreativiti Adik dah menurun, rupanyer tidak
Hari Sabtu tu sementara menunggu Ayam percik masak
Duduk melipat dan membuat benda alah ini
Siap lekat & tampal dalam buku dier 
Bila KA tanya apa benda ni
Adik jawap ..
" INI ROBOT KERTAS LAH, MEH H/P UMI ADIK AMIKKAN GAMBAR
MESTI UMI NAK LETAK DLAM BLOG KAN ! "

Adik, Adik !!! Ada2 aje kerja dier ni..

38 comments:

aizamia3 said...

ayat tak menahan.. hehehe.. dia pun semakin pandai dengan ragam ibunya.. ;)

ZazaMyMoon said...

hahaha so sweet.. pandai adik.. sgt creative ;)

lieyalatif said...

kikiki comel hasil robot adik...yeak adik boleh geng ngan miamija...puase penuh tanpe ponteng buat setakat nie...

Raudzah Z said...

Adik mesti ada scrap book kan KA..mesti comel

JaSSNaNi said...

betul tu KA.. walaupun harga ayam mahal.. masih berbaloi utk makan 5 org kat rumah.. sekor ayam boleh tahan 2 kali masak.. hmm baik masak sendiri.. :)

baby comel said...

wah pandainya adik.. semart lah dia kak KA :)

aTieYusof Family said...

Wah! kreatif btl adik ni..
betul tu, baik masak sndiri dr beli klu berkesempatan masak...:)

Acik Erna said...

Siap tolong ambikan gambar.pandai adik

Chic Na said...

sentiasa kreatif adik ni..

Khai♥Rin : anies said...

kreatif nyer adik...buat kn 1 bleh?

wantie said...

bila dok buat kerja kraf tangan ni ralit je. tak de la nak ingat makan.

sedar sedar dah boleh berbuka. ye tak dik?

kesoma rai said...

kecik kecik da kreatif. tahniah dik puasa penuh..

beta kupu said...

KA mmg adik tu minat art ye....;)

mama ila said...

memang kreatif!! hehe..

Knor said...

bijak ..ni menjana otak selalu.

Qashmere said...

Alaa cutenyeeeeeeee...

eMMe said...

kreatif la Adik.. bagus la.. takde la buang waktu begitu saja.. ade gak aktiviti masa lapang kan...

Deqla Manjew said...

robot tu yg keras kak.. hasil seni adik x keras pun.. cantik laa...

ANIM said...

Suka dialog adik yg last tu...heee

Ibu Amirul said...

robot apa tu adik....

lizz said...

kratif la adik...siap buat robot bgai ni...rajin...

AnneRaini said...

kreatifnye adik...die tau ummi die punye hobi..hehe

che mid said...

Memang sgt kreatif.. ada bakat besar adik ni...

Rinna said...

Pandainyaa adik..kreatif.. :)

eima said...

cerdik lawa plak tu robot .. berbunga2

Ibu Lala said...

memang kreatif pun. bukan setakat kreatif buat robot kertas tu tp kreatif jugak baca pikiran ibu dia.

ummuaidan said...

tercapai jgk hasrat ayam percik tuhkan..neway robot adik mmg kreatif..:)

Mizz Aiza said...

comel betul adik buat.. kreatifnya adik.. :D

Bin Muhammad said...

Berbelanja di Param memang tidak berbaloi...terutama bagi yang berkeluarga. Jika ada masa...baik buat sendiri.

ieda immi said...

bagusnyaa dia ..
nie memang kreatif ! ;)

ejulz said...

kreativiti dipupuk dari kecik.. :)

Mimi Azirah said...

Memg kretip...tp ayat xmenahan la siap mtk jp nk mik gmbr..hahaha

Rasp said...

respek lah kat adik...
memang berseni & kreatip!

Vee said...

mmg lbh jimat beli n masak sendiri . nasib baik baca entry nih dah larut mlm . klu x mmg dah terliur dek ayam percik feveret saya . mmg kreatif adik nih . buat origami nih kena tekun , teliti dan sabar ...

boni kacak said...

comelnya robot dia tu.. hehehe

sal ya said...

haha... meh telefon umi nak amk pic ni.

ANNA MARIANA said...

sangat kreatif :)
jom ke sini tengok keputusan :)
KEPUTUSAN? http://annamariana1989.blogspot.com/2013/07/kad-raya-keputusan.html

mama aryan said...

kreatif adik ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...