Tabung Masa Depan ...

Wednesday, July 17, 2013

WW : 10 Masjid Terindah Di Dunia


Masjid Taj Ul di Bhopal

Masjid Badshahi
Great Mosque of Xi'an di China
Masjid Jamek, Kuala Lumpur.
Masjid An-Nabawi di Madinah
Masjid Muhammad Ali Pasha di Cairo, Mesir
Masjid Faisal di Islamabad  Pakistan.
Sultanahmet Camii, Blue Mosque, di Turki.
Masjid Besar Baiturrahman di Banda Acheh,
Masjidil Haram di Mekah 

29 comments:

Nurzakiah Hanum said...

bestnya kalau dapat melangkah kaki ke semua masjid nie

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, subhanallah. cantik2 masjid kita. teringin nak solat di sana :)

:: Mrs.Eady :: said...

Allahuakbar..

- AZIE - said...

subhanallah..semua cantik

m.u.l.a.n said...

subhanallah semua cantik..

eima said...

semua cantek ....

ummuaidan said...

Subhanallah..indah sungguh masjid yg menjadi kebanggaan kita umaat islam..

faraherda.razalan said...

Eh? Masjid Jamek KL termasuk dlm list eh KA?

Kella said...

tenangnya dapat tengok semua masjid2 ni... ouhhh......

QueeN TerataI said...

masjidil haram jua yg paling indah di lihat.. lebih indah jika dapt menjejakkan kaki ke sana...

akubiomed said...

Seni bina islam yang indah. Mari kita ramai imarah masjid.

wantie said...

memang cantik masjid tu semua. Tapi lebih cantik kalau dapat T melabuhkan kaki ke sana mengerjakan solat kan...

Nurfaezah Abdullah said...

fae nak pegi ke Mekah someday :)

kesoma rai said...

masjid biru tak biru pun kan.. hehe

Deqla Manjew said...

subhanallah.. cantiknya rumah Allah.. kat malaysia ada lagi yg tercantik iaitu masjid kristal.. ;)

Raudzah Z said...

Masjid-masjid semua ni bukan aje cantik tapi penuh barkah kan KA..nway masjid yang kat Cina tu, maintain dia orang punya architecture kan..

Bin Muhammad said...

Melihat entri masjid ini teringat entri masjid saya yg terhenti...entah bilalah dpt sambung kembali...hu3

petrasis1 said...

masjid jamek kat KL tu..?
masjid lama tepi sg. besi dan sg. Klang (kot). tak besar sangat masjid dia nak banding dgn masjidil haram tu... tp sy penah dengar masjid ni unik sebab terletak di tebing pertemuan dua sungai.. takde kat tempat lain...

pena rozie said...

X msk lg. kalau dpt masuk mesti rase aman jer.....

Khai♥Rin : anies said...

harap2 bla ada yg mengimarahkannya, bertambah indah lg masjid2 ni

nea lopah said...

Subhanallah....cantik dan mendamaikan hati.

ALoNa CintamaniszLite said...

impian nak solat kat masjidil haram...semoga ada rezeki nk sampai sana..Amin

Knor said...

salah satu tanda kiamat..

Chic Na said...

indahnya rumah Allah..

klik hi shop.

QasehnyaRania said...

dalam byk2 tu satu je pernah pergi.masjid jamek

Maria Firdz said...

semua masjid cantik indah dan tenang... :)

mama aryan said...

semuanya cantik2...

kiera'sakura said...

Masjid Badshahi dengan Masjid Taj Ul sama kan reka bentuk dia? pape pun masjidil haram jugak yang paling menarik hati :)

Noe said...

indah dan bertambah indah bila ramai yg beribadah di situ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...