Tabung Masa Depan ...

Tuesday, September 10, 2013

Bila Terpaksa Melayan Adik Malam2

KA dok melayan blog malam2 ni
En Hubby kat sebelah sana pulak duk sibuk melayan SUDOKU di Tab
Adik berbaring ditengah2
Sambil dengar KA bacakan komen2 di blog tentang Adik
Sampai je kat satu komen .. tetiba je Adik cakap
"Eeee Adik belum UPSR lagi lah, baru 7 tahun je lah !"
He He He
Ramai yang tak tahu usia Adik baru je 7 tahun sebenarnyer
Dalam umur 7 tahun tu pun 
Macam2 benda dier tahu
Boleh dia bagi komen macam ni kat KA
"Orang melayu ni suka menirulah Ummi"
Kenapa pulak ? Tanya KA balik
"Yelah , tengok kalau pengantin melayu mesti nak sanding2,
 itu orang agama lainlah macam tu, Melayu ni suka meniru2 aje , 
yang penting sebenarnyer nikah kat Masjid kan Ummi !"...
Aduhai Adik sampai ke tahap tu pemikiran dier ....

Adik2, dalam sibuk melayan bebelan dier tadi
Tetiba dah senyap..... dah tertidur rupanyer !
GOOD NIGHT SEMUA 
&

17 comments:

Ibu Lala said...

Aduhai bijak nya adik nih. Sebaya la ank kita ni. 7 tahun.

Shaiful Zaidi said...

selamat beristirahat..

ANIM said...

cepat dia tangkap dengan apa yg berlaku disekelilingnya. adik ni..
nampak lebih matang cara bercakap dari usia sebenar :-))

Chic Na said...

huhu.. terer lah adik.. cara berfikir tak macam budak 7 tahun.. cerdik..

Lynn Munir said...

Generasi hari ini semakin bijak.
Selamat malam KA.

zaza nizam said...

as salam..lama xsinggah cni, suka dgn celoteh adik..:)

Nurul Ain Zulkarnaind said...

bijak nya adik

nanieybarnieylurviey said...

Hehe. Petahnye Adik.. :)
Tu la tetiba diam mesti tido.

ummuaidan said...

pandai adik ..betul yg dicakapkannyer tuh..
nuffdone

aizamia3 said...

gulp.. terkesan di hati..

Asyifa Mustaffa said...

ada aje idea adik buat nyembang...msti orngnya petah ni....:-)

ANNA MARIANA said...

hihihihi, sangat comel.. err, tapi memang btoi pon kata Adik :)

♥ Wina ♥ said...

pandai betul adik ni bercakap..mcm org besar!

fikiran adik matang kot :)

J.Syazwana said...

wah 7 tahun dah boleh pikir sampai tahap tu? haha. hebat betul adik ni :D

Deqla Manjew said...

x sangka baru 7 tahun.. kalo kata 12 tahun pun org pecaya..sbb tahap pemikiran mmg gaya org dewasa.. betul la apa yg adik ckp tu..nikah tu yg penting..!!

Fiza Rahman said...

Matang lah adik ni. Baru 7 tahun tu.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

adik ni matured dr umur la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...