Tabung Masa Depan ...

Sunday, September 22, 2013

Seronoknyer Jadi Budak Kampung !

Aku budak kampung 
Yang dilahirkan bawah pokok pisang
Bukan bawah pokok ala2 pokok krismas
Yang aku tau hanya panas dan kadang2 hujan
Sesekali tertimpa dek hujan batu
Tapi tak mungkin sekali jatuh salji dibahu
Kalau ada pun dalam mimpi2 ku
Sesekali... Itupun aku tak ingat, Ade ke ??

Aku budak kampung
Walau apa yang kau katakan
Keseronokan dan ria dalam kehidupan itu
Takkan mungkin dapat kau taksirkan
Dan berbeza dari hutan batumu
Kerana sejauh mana aku lari
Semakin dalam kecintaanku
Pada kampung tanah kelahiranku !

BAK KATA ALONG
SERONOKNYER JADI BUDAK KAMPUNG
BOLEH LEPAK MAKAN NANGKA MACAM NI SAJA DEPAN RUMAH JIRAN
TAKDE SAPA PUN YANG NAK TEGAH & MARAH
SAMBIL GELAK2
MEMANG SERONOK JADI BUDAK KAMPUNG KAN ALONG !



( N3 AUTO PUBLISH )

27 comments:

Ann Ishak said...

seronoknya jadi bukak kampung, i'm a Kampung Girl :)

Norhaizan hakim said...

Teringat zaman kecil2 dulu, berlari dan bermain dgn rakan sebaya dan paling best, berkubang di sungai tepi rumah ..awesome years!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Mmg best jd budak kg hehe
rileks jer mkn nangka kat situ hikss

Tihara said...

saya pun orang kampung, seronok jadi budak kampung banyak kenangan manis :)

Tihara said...

klik olay

ummuaidan said...

kemain seronok lg along..kat kg mana nie?

Tetamu Istimewa said...

Saya juga budak kampung yang lahir dan dibesarkan di kampung. Sangat seronok.

Asyifa Mustaffa said...

Kg la tmpt yg best kan KA, mcm2 mende bole buat...:-)

S.K.A said...

sronok jd budak kg ni =) suka suasana kg dn masyarakatnya..nsb baik skrg pn hidup kt kg..ada juga kg sndri he3

ummiross said...

rindu suasana kampung..!memang best!

Papa Mifz said...

tengah makan durian ke tuh...???

Chic Na said...

kat kampung macam2 xtvt boleh buat..

done digi..

Nafisa81 said...

mmg best. bulan puasa paling best

Haryati Faizal said...

memang seronok jd budak kampung, pi la main kat mana pun mak ayah tak risau pun sebab rata-ratanya ikatan antara 1 keluarga ngan 1 keluarga yg lain memang erat...

wantie said...

ya..jadi budak kampung memang best. nak melangkah ke sana sini memang bebas. kalau jalan kat bendang orang kebuh org tak de sapa nak marah.

kalau kat bandat silap masuk pagar org mesti kena tangkap. ngeee

Raudzah Z said...

Yup memang best KA...

Khai♥Rin : anies said...

bla da bsr, semua ni bakal jd kenangan

Bin Muhammad said...

Syukur kerana dapat merasa dan menikmati kehidupan di kampung!

ALoNa CintamaniszLite said...

sy pun suka anak2 sy biasakan diri ngan suasana kampung. Maksud..tak geli masuk sawah, seronok masuk dlm kebun getah dan lain2 aktiviti lagi laa.
Tp tu laa..skang ni..umah ayah sy kat Bentong tu pun dok taman perumahan. Sesekali ler pi kebun getah ayah tu berkelah sbb ada kolam ikan dan air bukit.
Tempat tinggal sy pun mmg kampung tp takde laa suasana kampung tradisional mcm tu.

Ema Johari said...

seronok...main pasir dan longkang perkara biasa bg budak kampung.

Deqla Manjew said...

deqla x penah rasa jadi budak kg.. tp bila tgk org yg keje kat bandar blk ke kg halaman masing2.. mmg terasa meriahnya raya kat kg...huhu..

nanieybarnieylurviey said...

Hanya anak kg tau betapa bestnye jadi orang kg.. Heee

MaMa Rey said...

sy pun budak kampung KA..mmg best duduk kampung..paling best mandi sungai hehe

lelamaisara said...

saya pon budak kampung jugak..memang seronok jadi budak kampung kan...teringin nak jadi bebudak balik...ehehehhe

Mrs Velentine said...

rindu kat kg tengok entry kak KA ni

Maria Firdz said...

Mmg best jadi ank kg...

Nadya Dyana said...

Seronok duk kampung. Rasa tenang je :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...