Tabung Masa Depan ...

Tuesday, October 01, 2013

Beli Kereta Ikut Anak Kata Adik !

Semalam Adik yang kebosanan, tiba2 ambil H/P Cap Ikan KA tu
Lepas tu bagi KA balik dan bagitau macam ni ..
" Adik ada ambil gambar kereta kontrol Adik tu, nanti Ummi masukkan dalam blog "
KA tanya balik " Apa Ummi nak cerita tentang kereta Adik tu "
Adik kata " Ala, Ummi tulis jelah apa2, Ummi kan banyak idea !"
Terus KA tanya Adik 
" Sebab apa Adik pilih kereta kaler merah ?, Adik kan suka kaler putih "
Adik pulak jawab
" Sebab masa Adik nak beli tu, ada satu je kereta kaler merah, yang lain semua kaler biru, 
Adik pilihlah merah sebab lain dari yang lain sikit !"
KA tanya lagi " Ini kereta Idaman Adik ke ?"
Cepat je Adik jawab " Tak jugak, tapi Mahal tu Ummi !"


KA tanya Adik lagi
"Habis nanti besar Adik nak beli kereta apa ?, Adik kan minat kereta Alphard Putih !"
Adik jawab " Itu kena tengoklah dulu !"
" La, Kena tengok apa pulak "  KA tanya balik
Selamba je Adik jawab,
" Kena tengoklah ada anak berapa banyak, kalau ramai kenalah beli Alphard tu, 
kalau sikit je beli MyVi sudahlah... hahaha !"
Tergelak KA dengar alasan Adik !
" Adik ni macam2lah !"

( Sekali lagi bila idea tepu, kisah Adik jadi penyelamat, harap x bosan ler baca yer ! )

26 comments:

ummuaidan said...

pandai adik kenakan umminyer yer..hehe

LydSunshine said...

Apa saja la yg diborakkan oleh 2 beranak ni/.

Nurzakiah Hanum said...

cute

cikeyrah said...

salam . .dah lama tak singgah sini :)

Rai Ourkizuna said...

hahaha.. kelakar je adik.. siap consider ada anak berapa..

Haryati Faizal said...

kikiki...adik...adik...
kdg2 pemikiran diaorg mcm org dewasa...

RedRose said...

omaigod! jawapan dia. tepat sekali tau adik! cuma...xjangka dat kind of answer akan terkeluar. bijak okeyh! hehehe

Asyifa Mustaffa said...

amboi...! jauhnya pndangan adik....:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

kete mhl ni..ngeh2..

nuyui a.k.a miss YUI said...

isi tabung =)

Eye_nee said...

ooo kalau anak ramai beli kete mahal...kalau anak sikit beli kete tempatan.....anak2..mereka mmg polos....

wantie said...

amboi adik.. berbicara sampai beranak pinak aih..

ummiross said...

hehehe..nak tergelak ummi baca, bijak betul adik berceloteh.

Acik Erna said...

bijak adik he he..kalau anak sorang buat apa guna alphard kan adik..

ros_reeza said...

hihi.. kelakar lah jawapan adik. tapi, ada kebenarannya kan.. :)

:: Mrs.Eady :: said...

Tu dia alpahrd!

Raudzah Z said...

Not bad idea adik tu KA..boleh lah..he.he

Mummydearie said...

Betul kata Adik. Kalau anak tak ramai buat apa kereta besar. Duit boleh guna untuk benda lain. Hahaha...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Gelak k.atie baca...pandai dia ya,klu anak ramai beli yg bsr sikit ya..hihi

Bin Muhammad said...

Ingatkan adik tak main mainan kereta ni....
Terima kasih krn sentiasa bersama RM. Sedekah utk KA

Knor said...

ha ah myvi sudah ye adik..

QueeN TerataI said...

hehehe bijak la adik ni...

aizamia3 said...

tapi kalau beli kereta besar, boleh sedara-mara tumpang.. ;)

Mrs Velentine said...

haha..pintarnya adik

S.K.A said...

haha terbaik la adik =) selalu bt pembaca senyum..seorang ank yg pintar

Chic Na said...

hahaha.. jauh betul pemikiran adik ni.. kelakar pulak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...