Tabung Masa Depan ...

Thursday, October 03, 2013

Kisah Adik Lagi !

Semalam Adik tunjuk yang ni pada KA...
 
 KA : Apa benda ni Adik ?
Adik :  Ni kertas tisu putih sebenarnyer ..
KA :  Apasal ada corak color2 pulak ni!
Adik :  Ha Umi tengok ni, mula2 dier kaler putih aje.  Lepas tu kita lipat sikit dan
 ikat getah ditengah2.  Lepas tu ambiklah apa2 kaler air tu dan kaler2kan dier.  
Tapi Kena kreatif sikitlah ! Bila dah kering kita boleh buka...... 
Ha Ummi tengok ni ....!!
KA:  Oh, ada corak bunga yer!
Adik :  Tu lah pasal, tapi cuma Adik sorang aje yang jadi macam corak bunga,
 Yang lain2 entah jadi corak apa2 tah !
KA : Oh, cantik jugaklah macam corak bungalah !
Adik :  Memanglah macam corak batik kan  Ummi !

Tiba2 KA ternampak ada plastik gula2 peket kecik dalam beg Adik
 
 KA : Adik, kan Ummi tak suka Adik beli gula2 macam ni, tak eloklah !
Adik :  Oh, Itu Adik beli nak bagi Ummi lah!
KA : Buat apa pulak ?
Adik :  Ummi kan ada kencing manis, Ummi simpanlah, nanti tiba2 Ummi kurang gula 
ker, boleh lah Ummi cepat2 makan !
KA : ( Terdiam sekejap ! - sampai macam tu sekali Adik ambil berat ! )...
Adik :  Takpelah Ummi, bukan mahal pun, Adik guna balance duit belanja sekolah Adik je!
KA : Adik2....

( Maaf x dapat nak BW sangat, busy3 ! )

35 comments:

Qhaifa Nur said...

kreatifnya adik...cantik
amboi perli ummmi nampak..bijaklah adik

Nurzakiah Hanum said...

nampak cantik

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

prihatin sungguh adik dgn penyakit umi

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

done nuff

Bin Muhammad said...

Semoga adik sentiasa menjaga Ummi...sebagaimana Ummi menjaga adik.
Sedekah utk beli gula2 lagi...

Farah Waheda Wahid said...

bagus adik ni prihatin pada umi... bila tengok adik buat corak macam tu, teringat pula masa zaman sekolah dulu...

Kakzakie said...

1. Adik memang cerdik - auntie sayang adik

2. Adik juga anak yg prihatin - terharu tau auntie dapat tahu adik belikan umi gula-gula tu..

ummiross said...

Adik buat ummi terharulah, baiknya hati adik.

Riedaffya ibrahim said...

pandai adik buat tisu tu....n yg beli gula2 tu menyentuh hatiku..

aizamia3 said...

dak Adik yang pandai bermain dengan warna..
dia juga prihatin terhadap umminya.. ;)

beta kupu said...

adik ni, kenapa bijak sangaaaaaat ;)

nuyui a.k.a miss YUI said...

kretip plak jd cmtu..lama tak pekena cklat hantu..

wantie said...

bijak adik ni. prihatin pulak tu.

♥ Wina ♥ said...

ade je benda adik cakap yang buat aunty terkesima :)

Acik Erna said...

Kreatif adik.memang cantik

Haryati Faizal said...

memang prihatin kat umi dia...

HeNRieTTa JoSe said...

sweetnye adik...terharu rietta yang baca nie...umie dia apatah lagi...

Deqla Manjew said...

ehh cantiklah tisu tu.. kreatif adik ni.. kita sendiri pun tak terfikir nk buat tau.. alahaii.. sweet tau adik ni.. dia kan syg ummi dia... ;)

Kakizan Omar said...

BAGUSNYA ADIK... :D

S.K.A said...

adik sememangnya kreatif =) baik betol adik..jga betol2 uminya..smoga akak sihat2 je..inshaa'Allah pnyakit 2 boleh dikawal..

adyna said...

Adik mmg bijak ;)

Maria Firdz said...

Pernah buat corak gtu... Mmg mnrik..

Yumida Huda said...

kreatif la kan..cantik lukisan tu
yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

Wahyu Eka Prasetiyarini said...

Informasi yang sangat bagus dan bermanfaat. Terimakasih atas sharing nya :)

hainom OKje said...

Dahlah kreatif.....caring pulak tu...untung KA

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, wallah pandainya adik! kreatif sangat! sila buat tutorial ajar acik sheila ni.. teringin nak buat kat baju kosong. hehehhehe. adik pandai amik berat pasal ummi. bertuahnya ummi :)

Mummydearie said...

Kreatifnya anak KA. Cantik tisu tu jadinya.

Rasa syahdu sangat bila tengok anak ambil berat mcm ni.

Fiza Rahman said...

Untung kak KA dot anak mcm adik...PRIHATIN :-)

ALoNa CintamaniszLite said...

pulak??? alahaii..anak2 besar ni mmg tak tau apa itu kencing manis...

Khai♥Rin : anies said...

adik ni mmg kreatif la org nyer

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

kreatif dan bijaknya adik.. :D

Ibu Lala said...

Kreatif la adik ni.

Ka mmg ada kencing manis ke. Tc tau

MaMa Rey said...

aduhaii KA..kalau anak sy yg kata mcm tu..terharu tau..ambil berat betul adik dgn KA

Raudzah Z said...

cantik...

paridah said...

adik yg bijak n membahgiakan mamanya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...