Tabung Masa Depan ...

Tuesday, October 01, 2013

Pantun Adik Seindah Resepsi Fouziah Gous & Zhafran Dah !

 " Kacang kelisa tumbuh di dusun
Tumbuh sepohon di tiang layang
Kami menyambut bersusun-susun
Kerana meraikan pengantin datang ! "
 Ini pantun yang Adik tiba2 bacakan dari sebuah buku semalam
Lepas tu sibuk2 tanya KA, " Ok tak pantun ni, Ummi ?"
Bila KA kata Ok, Cepat je dier jawab
" Nanti kalau Pak Lang kahwin bolehlah Adik bacakan pantun ni,
Sesuai kan Ummi !"
 Oklah Adik, sementara nak tunggu hari kahwin Pak Alang kesayangan
Adik tu sampai, kita layan tengok dulu gambar2
Majlis resepsi perkahwinan Fouziah Gous & Zhafran baru2 ni ...
Sweet sangat ..




Ini pulak pantun KA yer
" Tersenyum simpul si dara jelita
Menjeling mesra si anak teruna
Pasangan pengantin bak pinang dibelah dua
Ijab & kabul selamatlah sudah
Kita doakan moga sejahtera & berbahagialah
Dan kekal bersama hingga ke jannah ! "

24 comments:

❤Kamsiah❤ said...

nuff utk KA

wantie said...

KA, pantun ke tu?

ha..si pak lang apa lagi anak sedara dah siap hafal pantun, cepat cepat le..

Nurzakiah Hanum said...

cantik kan

lizz said...

cantiknyer fouziah ni...pengantin bagai pinang dibelah dua..

eMMe said...

anak n umi same2 pandai berpantun...mmg cantik fauziah gous... smoga bahagia ke Jannah...

Ema Johari said...

cantik sungguh fauziah gous ni...rupanya dia ada kacukan dgn pakistan

Deqla Manjew said...

amboii anak beranak berpantun.. x reti la nk balas..haha.. cantiknya foziah gaus.. dulu ye2 ingatkan dia dgn iqram.. haha.. kawan je rupanya..

LydSunshine said...

Kacang kelisa tu wujud ke tak wujud?

Acik Erna said...

asalam KA,,acik pun berharap pasangan ini berkekalan selamanya

ietams said...

wahh pantun nya..
kemain lagi. pandaiinyaa dia.!
cantik fouziah gous tu..sama manis & sama padan

QueeN TerataI said...

pandai anak beranak berpantun yer... kalau queen ntah jd ape la pantunnya tu.. hehehe

Mrs Velentine said...

pandainya dik berpantun..done white

Rinna said...

amboi pandai adik berpantun yer.. :) bijak2..

Papa Mifz said...

semoga mereka berbahagia hingga ke syurga...

are_lin@yu said...

alaha sweet adik ada bkat mcm ibunya.hehe

S.K.A said...

pandai betol berpantun =) smoga hubugan diorang 2 kekal selamanya..Alhamdulillah kawen pn dia ni

Bin Muhammad said...

Bijak berpantun siadik kita,
Tak padan kecil bijak berseloka,
Si ibu pula apa kurangnya,
Berdua pengantin cantik disinggahsana.

MulutPayau said...

Sama cantik sama padan..semoga berkekalan hendaknya...

Yumida Huda said...

kalau tengok kan
muka diorang iras2 nak sama kan
tahniah buat pojiah n sominya
moga bahagia hgg akhirat
yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

Nastyna said...

Memang sweet sangat pasangan ni. Amboi Adik cepat betul dia tangkap pantun tu, ok simpan2.

Cheida_Mymee said...

meh akak balas eak hihihi

pergi ke pasar bersama kak tun
pergi ke pasar di taman penanti
pandai sungguh adik berpantun,
boleylah berpantun dimajlis nanti,

hahaha dah lama x berpantun...

Pykaa Pdott said...

Muke dorang ada iras2kan . Moga dorang kekal hingga ke jannah . Amin .

Pyka tak pandai nak blas pantun tuh . Pndai adk tuh berpntun . Hehe .

Cheida_Mymee said...

sy nk pantun gk la..

pergi kekedai bersama kak tun
kedai terletak di kg penanti,
sungguh pandai adik berpantun..
bolehlah berpntun dimajlis nanti..

hihihi teringat dok berpantun masa sekolah dulu...

Fiza Rahman said...

Anak beranak pandai berpantun :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...