Tabung Masa Depan ...

Monday, November 11, 2013

2 Perkara Sweet Yang Terjadi Last Week

Kadang2 dalam hidup kita
Pasti ada sesuatu yang tak terjangkakan
Meninggalkan kenangan manis buat kita
Begitu juga KA
Dua perkara manis yang terjadi pada KA minggu lepas
Diajak makan2 dengan one of my office mate
Di D Chicken Rice Shop lagi
Dan bila nak bayar
Terus die cakap, "
" Takpe2 saya bayar
Memang niat saya nak belanja akak !" 
Terimakasih Sue, mudah2an terus murah rezeki mu..!

Yang keduanyer
Satu petang balik aje dari pejabat
Adik dah sibuk2 suruh KA duduk minum
Air teh tarik yang dier sendiri buat
Bila KA tanya betul ke buat sendiri
Adik jawab 
" Yelah, Adik perati je bila Ummi buat !,
Rasalah cepat Ummi, ini semua Adik yang sediakan
Dengan cawan2 dier sekali !"
Sweetnyer Adik even Teh Adik x ler semanis Adik!
Siap Adik bagitau lagi
" Kurang manis sikit Adik buat sebab Ummi kan kencing manis !"
  Mudah2an minggu ini bertambah manis lagi
Dengan kisah2 yang lain nanti
Bermula dengan hari ini
Jadi.... Happy Monday !

22 comments:

asyifa mustaffa said...

Semoga yg manis dan ceria saje sepanjang hidup ni KA,

Adik pandai dah buat air..bgos2....:-)

Ira said...

Bestnya.. Smga hari2 seterusnya juga menjadi kenangan manis buat KA.

Shaiful Zaidi said...

Salam ziarah KA...moga hari-hari mendatang turut ada kemanisan.

Knor said...

rezeki tu..alhamdulillah

KA ada kencing manis ke?

Nurzakiah Hanum said...

sweet

:: Mrs.Eady :: said...

sweet adik!!

Kakizan Omar said...

Setiap ujian dr Allah pasti akan ada manis akhirnya kan... Alhamdullillah... Semoga Happy selamanya.. Ameen

Kakzakie said...

Kalaulah anak auntie macam adik bestnya. Balik dah ada yg tukang buatkan air:)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

murah rezeki KA ada orang belanja.. adik pun sayangkan KA.. semoga minggu ini KA ceria selalu.. :D

LydSunshine said...

Cerita kedua tu lagi sweet. Sbb dia senyap2 je belajar cara buat teh utk uminya.

hazwan hairy said...

sedapnyaaaa dh mula lapaq dh..hihi

ummuaidan said...

memang sweet kan KA..tak disangka-sangka..untung badan..:)

Nieyl said...

Pandai adik.. :)

MystoryPic said...

bestnya so sweet

yan's cottage said...

kadang2 benda2 kecil macam nie...boleh buat kita rasa bahagia sangat kan...?

yan's cottage said...

kadang2 benda2 kecil macam nie...boleh buat kita rasa bahagia sangat kan...?

aTieYusof Family said...

Sweet moments kan KA.. sesekali bila ada org buat bgtu kt kita mmg rasa terharu..apatah lg klu anak sndiri..:)

Ain Noraini said...

rajin adik...
mesti rasa bangga dan gembirakan.

Haryati Faizal said...

bagusnya anak-anak KA ye

J.Syazwana said...

untungnya dapat anak pandai macam adik ni.

Raudzah Z said...

So sweet..salam selasa KA..

Mummydearie said...

Yalah KA, kadang-kadang perbuatan baik tu walau sebesar kuman sekalipun akan kita kenang sampai bila-bila dan tersenyum memanjang bila mengenangkannya, kan!

So sweet of Adik buatkan air untuk KA!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...