Tabung Masa Depan ...

Tuesday, November 26, 2013

REPUBLISH N3 - Nukilanku - Semalam, Hari Ini & Esok

ENTRY PERNAH DIPUBLISH PADA 6/4/2012


SEMALAM, HARI INI DAN ESOK


Apa ada pada cerita semalam..
Hanya akan tinggal serpihan kenangan
Mungkin ada rasa menjeruk hati
Mungkin ada cerita menikam jiwa
Biarkan saja dalam lipatan memori
Kerana ia belum pasti menjanjikan
Sebuah nama yang digelar
Kebahagiaan.........

Ku cari sinar hari ini...
Agar hijau terang bak dedaunan
Agar merah segar bak kuntuman mawar
Dan akan kupastikan
Kelopaknya tetap utuh berpaut
Tapi andai terlerai jua
Akan ku kutip satu persatu
Untuk ku jadikan bekalan
Satu harapan dan peneman untuk
Hari Esok!

BY : KESUMA ANGSANA 

( AUTO PUBLISH - Ada hal pagi2 ni ! )

22 comments:

Nurzakiah Hanum said...

esok masih ada

Kakzakie said...

Semalam pasti berlalu
hari ini terus dihadapi
kerana esok ada menanti
cuma mohon padaNya
memberi keindahan
berbahagia seadanya..

aTieYusof Family said...

Dah lama tak berpuisi...;)

:: Mrs.Eady :: said...

layan~

asyifa mustaffa said...

Semoga hari ini lbih dri smlm...:-)

Knor said...

nampak n3 mcm dua tiga hari tak ada je...nak pg cuti2 malaysia ke..KA

paridah said...

sajak perasaan indah yg terukir cantik...dh lama x menulis puisi

wantie said...

menjeruk rasa kepada siapa tu KA. sabar K.

Mak Wardah said...

InsyaAllah, segalanya Allah permudahkan untuk kita semua...

ummuaidan said...

semoga hari nie lebih baik dr semalam yer..

suri said...

salam..hai pi mana pula ni diam jer huhu..harap sihat.eh bunga sapa dilaman itu minta sekuntum boleh hee..

dtg isi tabong nuff 2x jangan sedih ya ;)

mama aryan said...

salam KA..

Pandai juga KA bermadah pujangga ye

Haryati Faizal said...

luahan rasa hati ye...

LydSunshine said...

singgah sini. baca madah ka.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

tu bunga ros kan KA? nice

QasehnyaRania said...

layan di ptg hari.

LYAfrina said...

Bbakat gk KA

Raudzah Z said...

Cantiknya rose tu KA..macam puisi KA jugak..berbunga-bunga...nway kita menabung kat sini..

lelamaisara said...

Wah....berpuisi ni....bukan main lagi....nice jugak puisinye tu..boleh masuk pertandingan ni....heheh

hainom OKje said...

Ini yg MD kata awak suka berpuisi yeh KA....Pergh memang dahsyat tu!

intanfirdaus247 said...

pandai kak KA bermadah..so sweet

Deqla Manjew said...

tersusun cantik jer madah akak ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...