Tabung Masa Depan ...

Monday, November 18, 2013

Sajak Hari Isnin Seorang Aku !

Bila semalam hari minggu 
Hari ni dah sah2lah ada sikit Monday blue
Nak bangun pagi pun dah haru biru
Silap2 ada yang masih di katil empuk tu
Even jam loceng dah pun bunyi bertalu2
Samalah dengan aku
Aduhai memang payahnyer nak memulakan hari yang satu
Hari Isnin or Monday kata orang putih tu
Mula2 mencongak2 nak EL ke nak MC you
Lepas2 tu baru tepuk dahi teringat cuti macam dah sifar je hari tu !
Paksa2 jugalah bangun dan bilik air yang dituju
Cuci muka, mandi dan gosok gigi macam rutin seharian tu
Tapi dalam otak tak habis2 lagi tu
Memikir nak kerja or sambung tidur tu !
Anak2 pun dah mula bercuti .... huhuhu
Emak pun cam nak ikut sekali macam tu 
Apakan daya suratan nasib diriku
Hanya kuli aje bukan owner syarikat tu
So, u pikirlah sendiri........ laju2
Akhirnyer, duk depan PC dah ni & taip N3 yang satu 
&
Sebelum mula kerja, jangan lupa yer baca Bismillah & senyum dulu  !

( FR GOOGLE )
BY : KESUMA ANGSANA

23 comments:

Nurzakiah Hanum said...

selamat pagi

:: Mrs.Eady :: said...

:)

Kakzakie said...

Kalau tengok anak bergolek lagi dlm bilik memang macam nak ikut sama KA:)

Eye_nee said...

Hahahahahaha..
Apa yg ko merepek ni labuuuuuu...
Buat keje kene ikhlas selalu
Tapi terkdg i pun pikir mcm u
nak2 bila anak2 dan cuti2 gitu
Otak nak bekerja pun tepu
Nak MC takut boss syak sesuatu
Akhirnya disini lah aku
Duduk depan PC menaip komen N3 U....

pena rozie said...

Msk jer opis daku sedap sambing tido. Lebih syok lagi msk bilik solat sambung tido. Ni bgn terus update blog sbb rindu. Hahaha.....

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Selamat pagi isnin KA :)

asyifa mustaffa said...

Cuti sekolah...lg la ye kan KA...anak dok begolek...kita nak p keje..mmg la mals ye dak...hehe...

Qaseh Wee said...

heheheee ... nak wat camna , dah tanggungjawab ... selamat bekerja

- AZIE - said...

ari isnin...rasa mcm lmbt sungguh masa berlalu...

mysha said...

Wawawa.. mcm pantun versi panjang jer kak ekekeke

paridah said...

biasalah kalau dh terlalu lama berulang alik ke ofis sesekali timbul rasa jemu...

Fiza Rahman said...

Tak nak monday blues kak. Salam pagi isnin.

LydSunshine said...

ni pantun banyak kerat ni KA> Heheheh... Kalau cuti dah habis bleh MC kan. Hehe.

wantie said...

permulaan monday yang best la KA, sebab lepas subuh tu T leh terus je tido tanpa perlu siapkan si Naiim tu ke sekolah. muahahaha...

tau le kan tido lepas subuh mesti kul 9.00 baru bangun. sib baik kerja masuk kul 10.00.

lieyalatif said...

sajak monday blues namenye ni KA heheheheh

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

selamat bekerja KA.. :D

baby comel said...

Selamat hari Isnin kak KA...

ummuaidan said...

no worry..kalau monday cuti jgk..kang tuesday lak jd bluesnya..heheh
done nuff

Mummydearie said...

Eh, saya OK je dengan Isnin. Sebabnya saya dapat start blogwalking semula :D

Betul tu, KA. Kalau hari Isnin, memang ada sedikit tergeliat segala sendi bila fikir nak kena gi kerja.

Deqla Manjew said...

lumrah dah tu kak.. dah syok cuti kan seblm tu.. tp xde la smpai malas nak bgn pagi.. hihi

Mrs Velentine said...

biasalah kak hari isnin mmg blues..haha

Raudzah Z said...

Happy Monday KA..dah nak masuk Tuesday..he..he

hainom OKje said...

Okje pun kesian tengok hubby...yg pepagi dah bangun untuk kerja...syukurnya Okje dapat pelepasan duk rumah KA...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...