Tabung Masa Depan ...

Friday, November 15, 2013

Sangat Tersentuh Dengan Lagu2 Opick

Even dah lama mendengar alunan lagu2 ini
Tetap KA suka sangat ulang dengar berkali2
Sebab lagunyer punya makna mendalam
Tentang ketuhanan
Dan kecintaan kita pada Allah swt !

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidupku

sMeski ku rapuh dalam langkahku
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

N3 AUTO PUBLISH 

27 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

touching..

Ummu Amar said...

syukran..made my day :)
antara lagu favourite saya ni KA..Salam Jumaat!

Nurzakiah Hanum said...

assalamualaikum
singgah pagi

Myra Jay said...

Mj memang sukakan lagu2 Opick ni ;D

azievee said...

Lagu Opick nie seme best2...saya suka berunsur kerohanian...

nuyui a.k.a miss YUI said...

suka lagu2 opick..

Kakzakie said...

Aduhai KA mendayu-dayu... menyentuh rasa..

ZazaMyMoon said...

a'ah mmg tersentuh sgt bila dgr lagu ni..ulang beratus kali pn tak jemu.. lirik & music dia bila dgr buat kita insap diri!!

attyfir said...

salam KA
aty pun minat lagu2 opick nie
dlm kete ada cd..mmg selalu pasang .

tolong kwn2, support my page
https://www.facebook.com/attyfircloset

tq :)

lieyalatif said...

halwa telinga yg menarik KA....

asyifa mustaffa said...

Lgu opick mmg best...penuh keimanan....

aTieYusof Family said...

sya peminat tegar lagu2 Opick..mmg hari2 dengar sbb suka..& boleh buat insaf..:)

BM said...

Lagu rohani di hari jumaat...Tq KA

Kisah Si Dairy said...

boleh menitiskan air mata dengar lagu opick nie

wantie said...

suka sangat ngan lagu ketuhanan ni.

pernah tengok dalam melodi ada satu kumpulan dari Indonesia yg mengenengahkan lagu lagu dakwah, zikrillah bagai.

bila di tebak soalan tentang cetak rompak, penyanyi tersebut berkata. rompaklah sebanyak mana yang mereka inginkan. yang pasti lagu lagu saya di hasilkan untuk berdakwah.

rezeki Allah itu maha luas, jika saya tidak dapat hasil dari jualan album, saya pasti Allah memberi rezeki dari sumber yang lain.

say redha aje bila lagu lagu saya di cetak rompak.

huh.. terkesima T, pemikiran org berdakwah ni lain kan.. sangat tajam maksud jawapan yg di beri

Eye_nee said...

lagu KETUHANAN yg menyentuh jiwa...

Mummydearie said...

KA, malu nak habaq. Kita ni tengah minat lagu cinta pulak dah...macamana nak buat nih? Kalau anak dara ke atau sedang bercinta ke, bolehlah tahan lagi.

Nak sumbat telinga ngan lagu-lagu dakwahlah lepas ni kasi surut sikit itu nafsu yang melalaikan.

Ratu Hatiku said...

Suka lagu2 nyanyian Opick ni :)

Fiza Rahman said...

Lagu2 opick memang best.

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

sangat tersentuh jiwa bila mendengar lagu nyanyian opick..

Haryati Faizal said...

suka gak dengar

Mimi Azirah said...

best2 kan lagu die

Deqla Manjew said...

suka gak lagu ni..byk drama melayu yg ada selitkan lagu ni kan..

Farah Waheda Wahid said...

lagu opick rapuh ni adalah yang terbaik kak KA...

zulieta said...

saya pun peminat lagu² opick..
terkesan betul di hati bait² liriknya

hainom OKje said...

Tak dpt bukak KA sbb pakai Hp....tp semalam okje ada dengar lagu dia jugak.....Rapuh! Mmg best!

Lilynn Wifey Sham said...

my pebret song too KA :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...