Tabung Masa Depan ...

Wednesday, November 20, 2013

WW : 9 Of World's Most Beautiful Libraries !

Memang menarikkan !
This stunning Baroque design is the Biblioteca Joanina, in Coimbra, Portugal (Will Pryce/Thames Hudson/BNPS/REX)
Admont Abbey in Austria, the largest monastery library in the world, named by Dr Campbell as his favourite library. (Will Pryce/Thames Hudson/BNPS/REX)
The National Library of China in Beijing has a clinical but distinctive interior. (Will Pryce/Thames Hudson/BNPS/REX)
The imposing Altenburg Abbey Library in Austria, built in 1740, has a Baroque interior which rises up three floors. (Will Pryce/Thames Hudson/BNPS/RE
The Tripitaka Koreana, Haeinsa Temple, in South Korea. (Will Pryce/Thames Hudson/BNPS/REX)
The gorgeous Mafra Palace Library has floor tiles of rose, grey and white marble, as well as 35,000 leather-bound volumes. (Will Pryce/Thames Hudson/BNPS/REX)
Dr Campbell did include a British entry in his list of beautiful libraries - the grand Codrington Library in Oxford, completed in 1751. (Will Pryce/Thames Hudson/BNPS/REX)
The George Peabody Library in Baltimore, which was completed in 1878, features a black and white marble floor and stunning ornamental balconies. (Will Pryce/Thames Hudson/BNPS/REX)
The Abbey of St Gall Library in Switzerland houses one of the country's oldest literary collection. It holds 2,100 manuscripts dating back to the 8th century. (Will Pryce/Thames Hudson/BNPS/REX)

25 comments:

Kisah Si Dairy said...

wah cantiknya KA..kalau saya confirm taknak keluar dari library tu

adrianna syaz said...

Sya mau yg mcm gmbr memula tu..klu dpt yg cmtu kat umh..mmg x kuar dah..duk dediam je dlm library tu..hehe

Nurzakiah Hanum said...

terpegun

mama aryan said...

salam KA... seronok kalu dapat duduk dlm library mcm ni

Kakzakie said...

Huuiii!! ini kalau masuk pun sayang nak keluar KA. Syoknya sambil membaca menikmati keindahan librarynya.

Nazayiena Ayiena said...

Cantik dan unik semua library nie.

Yan Ty said...

Subhanallah , terpegun jap.. cantik!!!!!

LydSunshine said...

berpinar mata nak baca buku yg sama jenis dan sama saiz ni je. KA, done click inti college.

ZazaMyMoon said...

Cantik.. macam 3D pn yer jg!

ummuaidan said...

mmg menarik library nie KA..tringin nak masuk ..:)

wantie said...

wow..library mcm istana.

hainom OKje said...

Dah nampak macam muzium KA... klasik sangat

J.Syazwana said...

SEMUA CANTIK! kalau lah boleh buat satu dalam rumah sendiri alangkah indahnya. hahah!

Papa Mifz said...

fuh tak hengat perpustakaan kat sana yer...

Farah Waheda Wahid said...

indeed it is stunning kak...

Nastyna said...

Terasa macam dalam filem harry poter jer pulak. kagum saya, kalau masuk ke sini takkan saya baca buku2 tu, tapi syok pandang ke siling hihi.

Yumida Huda said...

wow cantik la library mcm ni
klo yumida sure kejenye ambik gambar je
isi tabung nuffnang sini-darlie

Daddy Ziyyad said...

malam2 kalau sorang2..gelap kat library macam ni..serammmmm wooo..hahaha

Lilynn Wifey Sham said...

alaa.. dok loading semua picc.. tenet slow la pulak.. tunggu laju nnt kite lelaju intai yer KA..

aizamia3 said...

bayangkan kat dalam Negara kita macam tu.. agak2 ramai tak yang jadi ulat buku ke sekadar nak tengok betapa cantik ruang dalam library tu..

CeqGu said...

erkk....cikgu plak tak berapa suka suasana library yg macam tu...rasa cam suram dan mengerikan pulak...fuhh memang la cikgu anis ni tak reti menilai seni hehe....cikgu suka suasana library yg ceria....rasa cam segarrr gitu hehe

Mummydearie said...

OMG, bestnya ada library kat sini. Memang tidur baring baca buku ajelah kerjanya kalau camni. Best betul!

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

memang betul cantik.. :D

Deqla Manjew said...

cantiknya.. kalo mcm ni semangat nak pegi library selalu! hihi

Raudzah Z said...

Cantiknya semangat nak gi library kalau macam ni KA..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...