Tabung Masa Depan ...

Wednesday, January 22, 2014

N3 Pengubat Rindu Pada Adik !

Ramai sungguh yang tanya tentang Adik 
Ni serba ringkas cerita terbaru Adik yang dah di Tahun 2 sekarang ini
Jadi Penolong Ketua Kelas di sekolah pagi
& Penolong Ketua Kebersihan di sekolah agama petang !
Dah 3 minggu bersekolah dah
Layan tulisan jawi Adik yang perlu diperbaiki di Tahun 2 ini...
 
 
 
 Yang ini pulak, tugasan biasa buat Adik
Seusai selesai bacaan ayat2 lazim yang dihafalnya
Mencabut rumput, membersih kubur, menabur bunga rampai & menyiram air
Di pusara Arwah Abah, Arwah Nenda & Arwah Datuk KA
Yang semuanya bersebelahan saja
Adik memang setia menemani KA & my mum
Setiap kali berkesempatan ke sini
Pagi2 Jumaat biasanya bila bercuti mcm Cuti Thaipusam baru2 ini....
Adik masih lagi banyak mulut & banyak cerita dia
Sampaikan bila buat homework pun
Sibuk bertanya itu & ini, sedangkan dia dah tahu jawapannya
Bila KA tanya balik 
"Bukan ke Adik tahu jawapan soalan ini "
Cepat aje dier jawab
" Memang tahu, tapi saja2 tanya untuk dapatkan kepastian, salah ker ?"
Adik, Adik makin power penggunaan bahasa dia.. He He He  ...

( Masih berhutang pemilihan pemenang untuk segmen cuti2 KA dulu ni ! Sabar yer ..)

28 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

adik bijak :)

Rizziela said...

Cantik tulisan jawi adik...kalah acik ni

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, besar dah adik.. alhamdullilah. semoga adik membesar dengan sihat dan jadi anak yang solehah ya. lawa tulisan jawi adik. kalah acik tau >___________<

lizz said...

cantiknyer tulisan adik...kemas...
adik ni sebaya abang uwais rupanyer...

Mira Adzlia said...

wah..cntiknya tulisan jawi adik :)

❤Kamsiah❤ said...

semoga adik menjadi anak yg solehah..

Kakzakie said...

Adik semakin bijak..
Senang mak-ayah kalau ini gayanya..

Farah Waheda Wahid said...

bila jengah ke blog akak KA mesti nak baca tentang adik dan keletahnya... seronok membacanya... ^_^

Mia Liana said...

bijak ni.. cantik tulisan jawi dia..

Nieyl said...

Bijak nyer...:)

mama aryan said...

cantik tulisan jawi adik...acik pun tulis tak secantik tu

SYANI said...

Cantiknya tulisan jawi Adik.. Pandai si Adik ni..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Pandainya adik. Cantik tulisan adik.

aTieYusof Family said...

Pandai adik...dah makin bijak skrg..:)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

bijak betul adik.. :D

acik idah said...

Cantiknya tulisan Adik... bersih dan kemas...

Tahniah adik... belajar rajin2 yer.. :)

UmmuAidan-Arissa said...

wah pandainya adik dapat semua betul tuh..tulisan jawinya pun sangatlah cantiknya..auntie pun kalah..hehe

paridah said...

pandai adik menulis jawi ya...in sya Allah adik akan terus berjaya...

Mummydearie said...

Cantik aje tulisan jawi Adik nih. Apa yang nak kena cantikkan? Kalau tengok tulisan anak saya, lagi 'bernanah' rasanya :)

wantie said...

cantiknya hand writing adik. kalau si Naiim tu dah mcm cacing kerawit kaklau tulis jawi...

Noe said...

cantik tulisan jawi adik...semoga adik menjadi anak yg solehah

Zura@Iwan said...

kemasnya tulisan jawi adik..
pandai la adik ni..

Fiza Rahman said...

Cantik tulisan jawi adik.

Ira said...

Cantik tulisan jawi adik. Nnt makin lama mesti lg cantik..
Rajin adik.. :)

BM said...

Apa sahaja kisah tentang adik pasti menarik! :)

Ibu Lala said...

Ank kita sama KA tahun 2. Cantik tulisan jawi adik.

Ibu Lala said...

Ank kita sama KA tahun 2. Cantik tulisan jawi adik.

Deqla Manjew said...

wahh adik jadi penolong kelas..masih byk celotehnya yer.. hihi..adik2.. tp bgs la dia suka bertanya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...