Tabung Masa Depan ...

Wednesday, February 19, 2014

Cerita Sebelum Tidur Adik !

 ( Nak tak nak kena tulis jugalah cerita tentang anak2 terutamanyer ADIK
Ater dah ramai peminat, gitulah rupernyer ADIK ! 
Macam yang KA katakan baru darjah 2 tapi ceritanyer mengalahkan orang tua2 ! )

Semalam TAZKIRAH ADIK sebelum lena  ....

ADIK :  Yang ini Ustazah cerita tentang orang2 perempuan aje.
Orang perempuan ni dibuat dari tulang rusuk orang lelaki. Jadi pasangan2 lah.
Perempuan tak boleh kahwin dengan perempuan,
Lelaki tak boleh kahwin dengan lelaki
Kena pasang2 lah ! Lelaki dengan perempuan.
KA :  Amboi sampai ke situ dah Ustazah cerita kat ADIK yer!
ADIK : Yelah, lepas tu Ustazah cakap berdosa tau kalau lelaki kahwin lelaki, 
perempuan kahwin perempuan, nanti Allah turunkan bala macam zaman nabi tu.......
Ala.......... Nabi apa tu Ummi ?
KA : Nabi Luth lah !
ADIK : Aaa.. betul2, Oh, Ummi pun tau jugak yer !
KA : Mestilah tau !
ADIK : Ummi tau tak lelaki boleh kahwin lebih dari satu ?
KA :  Itu pun Ummi tau lah... naper ?.
ADIK : ...Tapi, eloklah jangan kahwin dua, sebab Ustazah kata kalau kita ada 2 isteri,
 satu muda, satu mestilah dah tua, nanti kita asyik layan yang muda aje, yang tua tu kita tolak2. 
Tak adil lah macam tu kan !
KA :  Hamboi ADIK sampai ke situ dah ADIK belajar yer !
ADIK :  Yelah, kalau ada anak2 lagi kesian kan !
KA :  ADIK bagitaulah kat ABAH !
ADIK :  Eeee..... Buat apa nak cerita kat ABAH, ade ke orang nak lagi kat ABAH tu ?
ABAH pun dah tua ......
KA : Ha Ha Ha

30 comments:

Nurzakiah Hanum said...

salam singgah pagi

Nurzakiah Hanum said...

salam singgah pagi

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Pandai adik ni. Semua tahu, pasai lelaki boleh kawin 2 pun adik tahu. ;-)

Mummydearie said...

Hahaha....

Cakap kat Adik, orang lelaki lagi tua, lagi laku. Tak macam perempuan. Eh, nanti dia tanya kenapa susah pulak nak jawabkan, KA!

Nieyl said...

hehehe~amboi...pandainyer die...
tergelak baca ayat last skali tuh..:)

Farah Waheda Wahid said...

amboi bijak adik, he he he, cakap pasal poligami plak tu... kalau Farah ada nak tanya pulak kat adik, ye ke adik, kalau lelaki kahwin 2 dia asyik layan yang muda jer??? nak tengok keletah tak keletah adik menjawab...hurmm agak2 apalah adik jawab ek???

paridah said...

komen adik yg selamba lagi lucu...

Mayang ABDUL RAZAK said...

kelako le adik ni.. memacam akal dia

Kisah Si Dairy said...

ada saja cerita dari adik kan..hehe

Noe said...

hahahahaha...kelakar la plak...

shasha yacob said...

Kak KA. yang last sekali tu tak tahan nak gelak. pintar benor lah si adik nih. nak jadi peminat setia cerita dialah. hahaha

Amanda Suria said...

alamak ai adik....selamba jer soal mcm tu...adik..org lelaki lagi tua lagi laku tau...

Ema Johari said...

adik adik.... panjang juga akalnya... belum cuba belum tahu adik....larriii

suri said...

Suka dengar telatah anak masa nak tidue sweeet...klik nuff hiiii

Eye_nee said...

hehehehe..kecikkk ati Abah adik ckp dah tua...

UmmuAidan-Arissa said...

Pandai jer adik..ummi dah cam takut yer...heheh..gurau jer...

wantie said...

baca yang atas.

tetiba teringat satu buku yg T baca yang bertajuk " kaum yang lups" best sangat.. sekarang cari buku tu ntah ke mana pun tak tau. sapa pinjam ntah. lupa lak.

baca yang bawa
hiksss.. kesitu pulak. adei..

Roha said...

amboi adik.. mengalahkan ustazah dok takzira kat mummi noh ! tu kalau abah dengar mau kecik hati dier..adik cakap abah dah tua..

jangan main2..mangkin tua saham mangkin tinggi hehe..:D

shaliza said...

amboi dik...bijak sungguh berkata2 ya...

Haryati Faizal said...

ada je citer adik ye...

ANIM said...

adik kena bagi tau abah...huhu..

Ibu Lala said...

Skrg dah x boleh nak komen ngan bw kat opis. Kena blog suda. Boss pun dah sound jgn asik ngadap hp je. Kena setepek.

hainom OKje said...

Adik jangan tak tau org lelaki semakin tua semakin laku adik....lebih lagi yg kaya raya....kan Umi...

ayut said...

Bgtau abah la adik ckp abah dh tua...hahahhahaa

Puan Kutu said...

haha org lelaki lagi tu lagi mengancam apa adik.hehe

nurbijen said...

haahaha, adik adik.. mengalahkan orang tua gaya bercakapnya... cukup matang... best kan melayan anak pompuan bercakap :)

Acik Erna said...

Hi hi..adik adik..pandai ngata abah ye

Deqla Manjew said...

hahahaha.. nakal betul adik ni.. kalo abi dia dgr terkedu trs yer dok..hahahaha.a..

Fiza Rahman said...

Adik, lelaki boleh kawin 2, tetapi kalau cukup syarat²nya. Kalau diri sendiri tak boleh jadi imam, duit gaji cukup2 makan tapi nak kawin 2 gak, tak payahlah nak tambah beban dan dosa. Betul tak?

ArELeEz said...

xtau nk kata ape. nk gelak je.. ha3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...