Tabung Masa Depan ...

Tuesday, February 04, 2014

Mudahnya Buang Angin Dengan Epal !

Sehari dua ni memang perut rasa x sedap aje
Berangin semacam & sebu aje rasa x selesa
KA pun memang ada gastrik but malas nak telan ubat2 bagai ni
So selain cuba teh halia, KA duk google internet cari info juga
Lalu tersinggah di LAMAN INI 
Petua menarik cari buang angin yang dikongsi
Mesti kena dicubalahkan....
 
  Petua mudah untuk mengurangkan masalah angin dalam badan.
 Petua ini bersumberkan daripada kata-kata 
Saidina Ali Bin Abi Tholib karramallahuwajhah.
 Saidina Ali berkata
 “Apabila anda hendak makan epal, hidulah baunya 
dan kemudian barulah makan epal tersebut.
 Kerana apabila anda melakukan demikian, 
setiap penyakit dan bahaya akan dihilangkan dari tubuh anda 
dan segala sesuatu yang disebabkan oleh ANGIN akan lenyap.” 

Rupa2 Epal berkhasiat membuang angin dalam badan. 
Haaa, mudah saja petua Saidini Ali ni kan.Apa yang perlu anda buat ialah,
1. Cium atau hidu lah bau epal.
2. Kemudian, makanlah epal tersebut.

*Pastikan anda hidu atau cium dulu bau epal 
sebelum makan. 
Itulah petua yang diajarkan oleh Saidina Ali karramallahu wajhah..

Mudahkan & Alhamdullillah berkesanlah !

29 comments:

Kakzakie said...

Tak susah pun kan KA. Bau epal pun memang harum..

babYpose said...

Assalamualaikum, biasa makan tanpa hidu, bole cuba hidu dan cium plak, thanks for sharing.

Fiza Rahman said...

Owh...kena bau dulu yer...hehehe...Kena makan banyak epal lah sbb badan saya pon kekadang banyak angin. Thanks for the info kak KA ☺☺

Nurzakiah Hanum said...

great share

Kisah Si Dairy said...

lepas nie boleh try..lagi mudah kalau makan epal boleh buang angin...

:: Mrs.Eady :: said...

terimakasih atas perkongsian ini..

aTieYusof Family said...

ohh.. baru plak tau info ni KA.. InsyaAllah boleh cuba..:)

NinaAz said...

baru taw pasal epal dan buang angin

Rai Ourkizuna said...

saya pun kerap angin..saya suka apple..

asyifa mustaffa said...

Senangnya...! Tak la pernah sy tau...epal pun sedap juga...

wantie said...

Penting ni. Angin jahat bantak nau dalam badan

❤Kamsiah❤ said...

bau epal mmg harum,kan...sedapnya epal merah yg ranggup dan bersari..

UmmuAidan-Arissa said...

epal sll makan jgk KA..cuma prt yg cium tuh tak tahu..tahnks berkongsi info..:)

BM said...

Mudah sungguh...besar sekali khasiat epal. Epal tu elok dibuang kulit atau makan begitu sahaja?

paridah said...

wah petua baru ni boleh dicuba.

Tihara said...

pernah terbaca pasal ni
thanks for reminder
:)

Ena's Stories said...

ohh yeke? baru tau KA...lepas ni nak mkn kena cium dulu

yan's cottage said...

tq....kongsi petua menarik nie....

Mummydearie said...

Sebenarnya nak baca yang ini dulu, bila tinggal sekejap dan refresh tengok ada entri terbaru pulak :)

Saya suka makan epal juga tapi tak tahu pun ada kelebihan epal ni boleh buang angin juga. Lain kali kena hidu bau dulu ya, nak kena ingat tu!

Khai♥Rin : anies said...

apple hijau biasanya sy akan cium dulu baru mkn..epal merah trs ngap je ;-)

CikLily Putih said...

bagus gak info nie, memang terbaek la..

Zura@Iwan said...

kt umah mmg sll je ada stok epal merah ni..

tk perasan plak epal ni bleh buang angin..

thks for info KA..

Aisy Nasiha said...

Kami makan je tak tahu pun petua ni. Bagus. Thanks KA

Ema Johari said...

oh baru tahu...nanti nak suruh husband belikan buah epal dulu

Kasih Salina said...

berkesan ke KA..nak cuba jugak ni..

Amanda Suria said...

ooo macam tu eh....nice sharing KA

hainom OKje said...

Patutlah Chef Jo suka betul cium makanan sebelum rasa...perasan tak KA

ayut said...

Mudah je..pttla mak cik slalu minum air epal...ad khasiat ye utk buang angin kot....

Deqla Manjew said...

nice tips.. boleh cuba nanti nih.. cium dulu seblm mkn.. unik jugak tu.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...