Tabung Masa Depan ...

Sunday, February 23, 2014

Resepi Berpatin Tempoyak Berdaun Kesom Sedap !

Dari semalam Adik dah bising2 bunyi
"Ala Adik nak makan Patin Tempoyak lah Ummi !"
Tapi sebab biasanyer, Along yang minat makan resepi ni
Tak sangka pulak Adik pun dah minat & selera menu yang ini
Bila KA kata " nanti2"
Boleh pulak Adik kata macam ni
" Ummi ni pentingkan Along ajelah"... Aduhai cepat2lah bikin untuk lunch hari ni !!

 Ok Adik, dah siap dah ni
Apa tunggu lagi...
Cepat2lah bubuh nasi..................!!!!  

( Neway, tq pada sabahat en hubby yang bagi ikan patin ni ! )

27 comments:

Ann Ishak said...

Ummi sedap la, boleh masak lagi ye :)

Knor said...

Eee..tk sangka adik suka yer..pndai mkn lauk gini..

Dh siap ...sedapnya

Nizam.Ariff said...

wahhhh....!!!
feveret aku tuuu....
tapi takde patin la pulak..

Mia Kassim said...

Ikan patin masak tempoyak ni memang sedap....konpem makan nasi bertambah...hehe

Nastyna said...

Patin ni kalau orang gemar, mmg hantu sampai bekpes pun makan patin tempoyak ni, heheh tapi saya tak makan, tak pernah rasa tapi sebab tak makan ikan sungai, macam rugi jer.

aTieYusof Family said...

wow! sedappnya ikan patin..jarang mkn ikan ni KA..kt sini mcm susah skit nak cari.:)
puas hati adik dpt makan ye..hehe

Tihara said...

Nastyna, iakn patin ni sedap tau,
kuah dia jadi cam minyak2 omega dari ikan patin tu..saya suka bhgn kat kepala yang lembik2 tu..bestnya KA :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam KA,sedapnya gulai tempoyak ikan patin!

LYAfrina said...

yummm...yumm..febret lya ni.. tp nk buat sdiri mmg x reti..suka mkn y MIL masak..mmg terbaik la

mama_saly said...

mmg fav sy jgk ni kak patin masak tempoyak..mm bestnya..hee

Chic Na said...

akhirnya dapat jugak adik makan ikan patin ye..

klik2 sini..

BM said...

Ikan patin saya xmakan, tempoyak pun saya tak makan, sah-sah lah resepi ini bukan makanan saya... :)

ZazaMyMoon said...

slurrppp kalau saya jadi adik, saya suruh Ummi masak hari2!!

Puan Kutu said...

patin mmg sinonim dengan masak tempoyak..pandai ye adik makan.mesti bertambah2

fieda said...

ermmmmm...sedapnyer..terliur saya tgk..

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, fuhhh terbaiklah. fav food suami sheila ni ~~~

- AZIE - said...

sy xmkn patin..tp bila tgk org mkn nmpk sedap...mayb one day hehehe

Nieyl said...

aduhai...tergoda tgk ikan patin tempoyak nie...aduhai....lapooo...

Fiza Rahman said...

Merembes ailio kak KA. Dah lama tak mkn ikan patin.

LydSunshine said...

Masakan macam ni saya guna ikan biasa punnnn sedap KA. Wah, adik punye selera, kalah makcik Lyd. heheh.

RDZ Z said...

Wah sedapnya KA..kita suka suka makan ikan patin masak lemak cili padi + tempoyak...memang wow..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

wah.. sedap tu KA..

Kira Sakura said...

kalau udang tempoyak je selalunya kira makan. heeeee :D

ArELeEz said...

senanglah sbb along & adik ade fav food yg same. masak sekali harung je.

shasha yacob said...

ermmm nampak sodap yohh. xpernah lagi makan ikan patin tempoyak nih hee

Mummydearie said...

KA, saya tak pernah merasa ikan patin ni. Kesian tak? Tak tahulah saya ni memang jenis tak suka mencuba benda baru kot. Ikan-ikan ni saya memang memilih sikit. Tapi memang nampak sedap pulak patin tempoyak yang KA tempek kat sini...

Deqla Manjew said...

ikan patin mmg sdp masak tempoyak.. lama kot x mkn..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...