Tabung Masa Depan ...

Monday, March 03, 2014

Adik Pun Menang Juga Walau Bukan Menang OSCAR !

Sana sini sekarang duk sibuk certita tentang

 Oscars

Tapi Adik awal2 dah menang award yang ini juga
Bukan besar mana pun, tapi tak boleh nak gambarkan betapa happynyer hati dier
Lagi2 bila KA yang jemput balik dari sekolah Jumaat yang lepas
Dari jauh dah tersengih2 dah Adik & terpancar ceria diwajah dier  !
Elok2 je dier masuk dalam kereta, Terus sibuk nak bercerita macam biasa !

ADIK :  Ummi adik menang hadiah lagi...
KA : Hadiah apa pulak kali ni ?
ADIK :  Ala, kuiz Bahasa Malaysia...Cikgu bagi kertas ujian lepas tu kena jawablah !
KA :  Bila ni ??
ADIK :  Semalam, hari ni cikgu umumkanlah pemenangnyer. Adik dapat no. 1 Ummi...
No.2 dengan No.3 budak lelaki ....
KA :  Ooo... Tahniah yer Adik !
ADIK :  Aaa...Ummi nak tengok tak hadiah nyer .. kecil aje pun !
KA :  Tak kisahlah kecil ke besar ke, janji penghargaan tu yang penting kan ! Dah 
cakap terima kasih kat cikgu tak ?
ADIK :   Adik takde kat kelas tadi masa Cikgu umumkan. Adik kena berlatih untuk
koir Bahasa Enggeris kat bilik komputer.  Kawan Adik yang bagi tau. 
 Lepas tu bila Adik masuk kelas, 
Adik tanyalah Cikgu, " Cikgu saya dapat nombor berapa ?". 
 Lepas tu Cikgu cakap No.1 dan bagi hadiah ni ...  Ni hadiahnyer Ummi !

 

( Macam ala2 OSCAR je, walau dalam bekas dier tu cuma pencil color je !
Adik, Adik,.... walau hadiah x sebesar mana, kegembiraan dier berganda2 )

29 comments:

Nurzakiah Hanum said...

tahniah

Riedaffya ibrahim said...

salam KA...lama x ke blog KA ni...tahniah buat adik yg x jemu berusaha....semoga adik terus success.

Farah Waheda Wahid said...

Alhamdulillah, tahniah adik...

LydSunshine said...

pandai cikgu dia amik hati murid2. adik mmg bijak. tahniah adik sbb dpt hadiah yg lebih bernilai drpd oscar.

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

comelnya hello kitty tu KA... tahniah kepada adik.. :D

Kakzakie said...

Tahniah adik.
Adik memang layak pun utk dapat itu semua.

Ema Johari said...

hebat adik..tahniah untuk adik

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Tahniah Adik,
belajar rajin-rajin lagi o.k..nanti boleh dapat hadiah yang lagi besar :)

Fiza Rahman said...

Tahniah adik yg bijak.

Zamani Abe said...

alor comelnyeee hadiah

nurbijen said...

Tahiah buat adik.... Betul kata KA, kecil besar bukan ukuran... Yg penting penghargaan

paridah said...

seronok adik dapat hadiah ya...tahniah

acik idah said...

Pandai guru2 skarang ambil hati anak2 murid kan... ada saja hadiah yang diberikan walaupun hanya sebatang pencil... :)

lizz said...

tahniah adik...
dapat hadiah yang super cute...

wantie said...

Tahniah adik.pandai adik.ni

n O e s u h a i m i said...

tahniah adik...pandainya dia...

Ibu Lala said...

Buku dah dapat ke kak

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Tahniah adik dapat hadiah juga.

OhPanduan said...

Mesti seronok adik dapat hadiah macam ni. Tahniah adik. :-)

Aisy Nasiha said...

Wah, tahniah Adik, pandai dia ya.. lawa tu hadiah yang diberikan oleh cikgu, patutla adik gembira amat...

Kancil 8349 said...

tahniah...comelnya

nor azman said...

tahniah kpd anak kak

hainom OKje said...

kalau okje jadi adik pun okje suka tu KA..dapat pencil warna dalam bekas pulak tu!

Mummydearie said...

Budak-budak KA. Memang macam tu, kan. Kalau dpt pujian cikgu tak sempat nak masuk kereta dan nak beritahu emak. Sama ajelah dengan yang di sini.

BM said...

Budak pandai...mesti selalu menang! Sekarang dah kecoh satu Malaya, adik menang oscar...hehe

RDZ Z said...

comel hadiah tu...kalau kita dapat pun seronok jugak he..he

Maria Firdz said...

Tahniah adik.. Pndai adik..

ArELeEz said...

comel hello kitty.

mama aryan said...

tahniah..bijak adik ni ye, cantik pulak bekas pencil color tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...