Tabung Masa Depan ...

Tuesday, March 04, 2014

Bila ADIK Melawat Kawan ANGAH !

Jumaat lepas elok je sampai rumah lepas jemput ALONG balik dari Asrama
ANGAH sibuk bagi tau dapat message One of her best friend
Dan kawan sekelas dier terlibat dalam kemalangan
Dek kerana dah lewat petang sangat, terpaksalah tunggu esok untuk pergi ziarah
Pagi2 Sabtu esoknyer ANGAH ke sekolah ada koko & latihan kawad kaki
Tengahari, barulah KA ambil dari sekolah, beli sedikit buah tangan untuk dibawa 
& terus pergi menziarah bersama ADIK & EN HUBBY .....


Kebetulan ada juga kawan2 ANGAH yang datang melawat sama
Sedih tengok keadaan dier,  sudah sedar tapi masih tidak mampu membuka mata
Akibat kecederaan di kepala dan ada darah beku di bahagian otak katanyer
KA & Keluarga cuma mampu mendoakan moga cepat pulih seperti sediakala
Dan mudah2an ibu bapa & keluarga tabah menghadapi ujian Allah swt.
Faham sangat perasaan & kerisauan mereka !

Adik macam biasa, mula2 behave aje dier, diam tengok aje
Lepas tu bila emak kawan ANGAH tu bercerita 
Yang anak dier tu aktif dalam silat juga, ADIK mulalah masuk nak join bercerita sama

ADIK :  Saya pun masuk silat juga !
AUNTIE :  Oh, ye ke , silat apa yer ?
ADIK : Silat Gayung Fatani ... saya baru dapat tali pinggang biru je
AUNTIE:  Baguslah macam tu....  Bla Bla Bla
ADIK : Bla Bla Bla Bla Bla
AUNTIE : Bla Bla Bla
ADIK : Bla Bla Bla Bla
AUNTIE :   Bla Bla Bla 
ADIK : Bla Bla Bla............
 
Aduhai, macam ADIK pulak yang berkawan dan kenal lama dengan Auntie tu.
Dapat pulak coklat pemberian dari Auntie tu lagi
Sampaikan bila nak balik, Auntie tu siap peluk & cium ADIK lagi !
Seronok katanyer berborak dengan ADIK...
 Takpelah, sekurang2nyer ADIK dapat menghilangkan sedikit duka
Dan menceriakan hati beliau dan melupakan kesedihan seketika !
Adat berziarah orang yang sakit ni, tak perlulah kita nak berlama2..
In Shaa Allah, kalau ada kelapangan KA sekeluarga akan datang jenguk semula ..
 
BUAT ADIK NUR FATIHAH...
http://4.bp.blogspot.com/-ZWl3Ytd-Yjk/UZnUshiNQQI/AAAAAAAAEII/q7b8VWubO6Q/s640/Doa+Untuk+Orang+yang+Sakit.jpg
( google )
Amin2......

30 comments:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

peramah betul adik.. semoga adik nurfatiahh cepat sembuh..

Nurzakiah Hanum said...

amin

Rasp said...

aamiin.....
semoga cepat adik nur fatihah sembuh....
kesian.....
sib baik adik ada....
dapat gak ler skit menghiburkan hati ibu nur fatihah tu....
huggsss gak lah kat adik...

imie fatiema said...

amin,semoga cepat sembuh juga..

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, baiknya adik.. sekurang-kurangnya hilang sekejap rasa sedih makcik tu.. semoga cepat sembuh Nur Fatihah...

Nieyl said...

peramah adik yea...bgs2...

wantie said...

kalau injured kat kepala memang risau kan.. moga tak de apa apa yang serious..

hahaha... nak gelak bila KA ckp mcm adik pulak yang berkawan rapat ngan auntie

Dzureen Darwis said...

Wah peramah betul adik ek hehehe

Farah Waheda Wahid said...

semoga kawan angah tu cepat sembuh...wah adik ni memang peramah...

Roha said...

amin..
mudah2an dipermudahkan urusan adik nur fatihah..dan cepat sembuh

pada adik..tahniah la dr auntie bukan saje adik peramah malah dah ada tali pinggan biru tu..hebat la !

Kakzakie said...

Amiiinn.... moga kawan angah tu cepat sembuh. Memang sedih pastinya keluarga adik Fatihah itu tapi sekurang-kurangnya adik dah menceriakan sedikit kesedihan mak dia...

Tihara said...

moga kawan angah cepat sembuh,
kesian mendengarnya..
** mesti seronok kalau borak2 dengan adik ni :)

Rinna said...

Pandai betul adik berborak yer.. Harap kawan Angah tuh cepat sembuh..

BUNDA a.k.a KN said...

Macam mana dengan kawan Angah tu sekarang? moga dah beransur sehat...

hainom OKje said...

Moga cepat sembuh....alahai sedihnya hati seorang ibu...Syukurlah adik dapat datang melawat...kan adik!

hainom OKje said...

Moga cepat sembuh....alahai sedihnya hati seorang ibu...Syukurlah adik dapat datang melawat...kan adik!

❤Kamsiah❤ said...

kawan kepada anak saya jugak sedang terlantar akibat kemalangan...budak perempuan...lps masuk icu,wad biasa,skrg dok kat rumah tp lumpuh sblh kiri badan,ingatan pun tak berapa baik...minum guna tiub kat hidung...

Mummydearie said...

Semoga kawan Angah tu cepat sembuh. Nasib baik KA bawa Adik, bolehlah jadi teman bual bicara. Adik ni mmg tau, tak sempat Umminya nak berkenal mesra dia dah masuk jarum siap-siap.

Fiza Rahman said...

Hehehe...bukan main peramah lagi adik yer. Sian kawan angah. Smoga kawan angah cpt sembuh.

Fiza Rahman said...

Churpchurp.

BM said...

Adik memang menceriakan, yang sedih pun boleh lupa kesedihan. :)
Semoga yang sakit akan segera pulih...amiin.

Aku Penghibur said...

sangat peramah betul adik.. semoga kawan angah cepat sembuh

Aku Penghibur said...

sangat peramah betul adik.. semoga kawan angah cepat sembuh

RDZ Z said...

Semoga kawan angah cepat sembuh..susah jugak bila kena di otak ni kan KA..risau pulak..Hmm..

shasha yacob said...

hamboiii, adik adik. kalau saya jumpa adik nih , tak menang mulut lah saya dibuatnya. hehe

Maria Firdz said...

Moga kwn angah cepat sembuh... Peramah sungguh si adik..

ArELeEz said...

get well soon, adik nur fatihah.. aminn..

QasehnyaRania said...

aamiin
semoga cepat sembuh
sronok pula adik ye bercerita dgn auntie.

LydSunshine said...

pandai bawak diri adik ni. boleh lawan borak plak dgn org tua. hebat adik.

mama aryan said...

pandai adik bersembang..

moga kawan angah cepat sembuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...