Tabung Masa Depan ...

Wednesday, March 19, 2014

Katak Ni Boleh Panggil Hujan Ker ?

Adik pernah tanya :
"Kenapa orang selalu kata, Katak bunyi2 tu panggil hujan aa Ummi !"
KA pulak jawab :
"Yelah, kan ada lagu, katak oh katak kenapa panggil hujan tu,
Katak jawab...Sebab Ular nak makan aku ! "
Adik :  
He He He....Ummi geli tak dengan katak2 ni ?
KA :
Memang pun, kalau nampak Katak mesti terlompat2 lah Ummi !
Adik :
Hehehee... Eh, tapi bukan ke Ummi suka benda2 yang color hijau ni !
Kan ada katak yang color ijau2 tu.....

( KALAU KATAK MACAM KAT BAWAH NI OKLAH ADIK OOI !)
 
\
ALL PHOTOS CREDIT HERE 

Apapun Alhamdulillah, dah masuk 4 hari hujan turun mencurah2 di tempat KA !

30 comments:

Farah Waheda Wahid said...

kalau katak fluffy fluffy macam ni ok, tapi kalau katak betul aunty pun lari adik...he he he...

Petak Bunga said...

rawang pun hujan.
tahun ni br cr selimut mlm

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, hehe tempat sheila pun hujan. cuma harini je mendung. belum turun lagi hujannya. syukur alhamdullilah. bumi basah ~~~

imie fatiema said...

hehe memang geli la , yg peliknya anak-anak saya tak geli katak..suka main kita risau dia gigit je

Daddy Ziyyad said...

4 hari turun mencurah curah? kawasan mana tu KA? alhamdullilah

Kisah Si Dairy said...

comelnya katak nie...

Zura@Iwan said...

hahaha...
pandai adik mengusik ibu dia..

❤Kamsiah❤ said...

katak comel mcm tu sanggup dipeluk2...

Mimi Azirah said...

Walaupun katak tuh patung sy tetap geli

BUNDA said...

Alhamdulillah...tempat bunda pun dah dua hari hujan....
pokok tanaman pun dah segar semula...

Norhasniza Khalid said...

rezeki tu, nikmat hujan.. jb pun 4 hari hujan.. syukur sangat..

Lelaki Ini said...

Comel betul patung2 katak kt atas.

shasha yacob said...

hooooooooooooo, saya pun penggeli katak juga kak KA. heee

ArELeEz said...

kat sini baru 2 hari ujan m'curah2. tu pun dh syukur 1000 rahmat. alhamdulillah..

RDZ Z said...

Boleh.Lebat hujan kat luar..Alhamdulillah...

Nastyna said...

sama la saya pun geli ngan katak.

nurbijen said...

Alhamdulillah, dah hujan rahmat kat tempat KA... Rindu nak dengar bunyi katak panggil hujan.... tak pernah pula nampak katak sepanjang kat Bradford ni...

MystoryPic said...

Kalau kat kampung musim tengkujuh pastu dengar pulak suara katak memang lagi lama la dok dalam selimut...

wantie said...

Kat sini dah stop hujannya...

Mohd Selim Zainal said...

Assalammualaikum...KA,

katak nie.. tak boleh panggil hujan... hehehe

mselim3

Kira Sakura said...

tapi kalau kira katak dalam gambo tue pun geli jugak adehhhhh

Mummydearie said...

Semua katak pun Aunty geli ya Dik. Tak kiralah katak tu poyo cam dalam gambar ni ataupun tidak :)

acik idah said...

Alhamdulillah... kemarau telah berlalu... minta2 paras air di empangan naik laaa... kesian tengok rakan2 yg kena catuan air tu..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

kalau patung katak macam tu aiza berani.. yang betul-betul aiza pun takut juga.. hehe.. klik2 tabung KA.. :D

ietams said...

ala.. comeynyaa, patung katak ni..
cube la kalu tengok katak yg real punye.. geliiii je rase..

cahaya nur said...

hihihi...

hainom OKje said...

Jarang dah jumpa katak sejak duk kat KL ni KA...mlm tadi baru dengar bunyi katak panggil hujan

mama aryan said...

katak mcm tu ok lah,jgn katak hidup tu,haruslah saya melompat jugak

LydSunshine said...

kalo katak yg comel mcm soft toys tu tak geli la nak pegang.

n O e s u h a i m i said...

noe pun geli la dengan katak..mau jerit satu alam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...