Tabung Masa Depan ...

Tuesday, April 08, 2014

Bahasa Arab & Bahasa Korea Cara Adik !

Adik baru je habis ujian di Sekolah Agama baru2 ini
So, balik rumah semalam terus je tunjuk markah2 ujian dier
Yang paling KA risau adalah Bahasa Arab biasanyer
Sejak dari tahun satu lagi KA mesti suruh Adik ulang kaji bahasa Arab ni
But untuk kali ini, ujian pertama Bahasa Arab di Tahun 2, 
Adik dapat markah 96 %, so Alhamdulillah ler ...

 

KA :  Bahasa Arab dah ok, yang lain2 naper x leh dapat 100 % pulak !
Adik :  Ala, Ummikan selalu risau Bahasa Arab aje, tu Adik dah dapat ok dah tu !
KA :  Yelah, kalau boleh biarlah yang lain dapat 100 %
Adik :  Oklah tu Ummi, semua Adik dapat 90% ke atas dah !
KA : Tu lah Adik, tak nak ulangkaji sebab tu lah !
Adik :  Ala, yang ini ujian pertama, senang aje, memang lah Adik tak ulang kaji,
tapi Adik bagi tumpuan masa Ustazah ajar dalam kelas ! Adik tumpu je...
KA :  Tu tak ulang kaji, kalau ulang kaji mesti 100% Adik boleh dapat
Adik :   Oklah, Oklah..... ( Muka dah mula masam )  ...
Ummi, Ummi, tengok ni Adik dah belajar benda baru !

 
KA :  Apahal Adik ni, dah ke Kpop pulak dah yer Adik..
Adik :  Ini bukan Kpop Ummi, ini bahasa Korea lah..
KA :  Eermmm...Bahasa Arab pun tak leh dapat 100% lagi, 
nak belajar bahasa Korea lah pulak
Adik :  Eee... Ummi ni, biarlah, tak salah pun kan ! Lagi banyak belajar bahasa
kan lagi bagus .... Ummi jugak yang selalu cakap !
KA : Macam2lah Adik ni ......!

( BW petang2 nanti, berbusy bee pagi ni... )

31 comments:

Nurzakiah Hanum said...

bagusnya kecik2 dah pandai banyak bahasa

aTieYusof Family said...

Bagusnya adik ada keinginan nak belajar banyak bahasa.. bravo adik!:)

Rinna said...

Tahniah Adik lulus bahasa Arab yer.. rajin plak tuh nak belajar bahasa korea plak.. kalau pandai nanti boleh laa belajar kat Korea plak.. :)

Kira Sakura said...

a'ah la ape la ummi nie. lagi banyak kan lagi bagus hihihihi :p

Mummydearie said...

Ummi ni demand sangatlah... Orang baru nak warming up, kan baru ujian pertama aje. Bagus Adik belajar banyak-banyak bahasa walaupun tak ngaku minat K-pop.

:: idzwa :: said...

ye la ummi...bagi adik masa lagi nnti adik konker dedua bahasa ok :)

are_lin@yu said...

wahh bgusnya..result terbaik..hehe

Knor said...

alhamdulillah adik mmg bijak...iman soffea suka bahasa arab..selalu juga kami berbahasa arab di rumah..yg basiclah..

❤Kamsiah❤ said...

hehe..kita yg tua2 ni tak tau apa2 pasal korea..anak2 pulak yg terer..

Acik Erna said...

bestnya adik pandai tulis korea

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

alhamdulillah..
adik dh bljr bhs arab ye..
bagus2..

Haryati Faizal said...

tahniah adik...semoga terus cemerlang ye

Nurfaezah Abdullah said...

bagus adik. boleh dah jadi translator hehe.

wantie said...

pandainya adik... siap pandai tulis korea lagi tu.

Kakzakie said...

Tetiba kakak pulak ternyanyi happy birthday korea KA hihi...

Adik... adik...

sal ya said...

Ummi x bg moral support ek? Hehe...

imie fatiema said...

haha..nak blajar bhs korea ngan adiklah..kelas percuma boleh dik..

paridah said...

nampak banyak bahasa yg adik cuba pelajari..bijak adik ni..

Sylarius Yusof said...

Mungkin minat belajar bahasa ketiga adik ni lebih menghala ke Bahasa Korea kot. Apa bahasa pun yang kita belajar, memang ada manfaatnya di masa depan.

Mohd Selim Zainal said...

Assalammualaikum..KA,

budak sekarang semakin bijak .. kan. belajar bahasa apa aje.. semua boleh sebab budak2 nie fresh nak belajar apa sahaja senang masuk kan,..

mselim3

Mimi Azirah said...

Adik memg keletah....bagus dia blaja byk bhs kan kak

LydSunshine said...

bestnya kalo dia minat belajar byk bahasa. doa saya kepada luth diantaranya ialah biar dia boleh faham banyak bahasa.

rasp said...

tahniah adik....
pandainya dia.......
bagus lah dia sis...
nak belajar byk2 bahasa...
kecik2 pikup laju hehehehe..

Fiza Rahman said...

Tahniah adik. Semangat nak belajar bahasa korea yer.

Fiza Rahman said...

nuffnang ☺

Maria Firdz said...

Wow... Terer lah adik...

BM said...

Dulu2 masa pertama kali dengar bahasa korea...memang pelik, mcm terbelit jer lidah menyebutnya...
Kini, bahasa korea dan biasa didengar... Itulah pengaruh drama dan lagu yg mampu membawa budaya dan bahasa terkenal keseluruh dunia!

Qaseh Wee said...

bahasa korea pun ada . galakkan . itu adalah kelebihan adik ...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Bagus adik. Macam-macam bahasa adik belajar.

makchaq said...

Pandainya adik.. tak ulangkajipun markah lebih 90%
Adik ni memang minat belajar.. mesti dah besar nanti macam2 bahasa dia boleh cakap..
Bagus jugak ada drama korea & Kpop ni.. budak2 semangat nak belajar bahasa Korea, tapi makchaq tak pernah tengok pun drama korea

hainom OKje said...

Dah dapat 90 ke atas tu dah kira mabeles sangat dah tu KA...alah okje tau saja nak mengusik adikkan hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...