Tabung Masa Depan ...

Thursday, April 24, 2014

Lukisan Mak, Mak 10 Malam Adik !

Semalam duduk meneman Adik buat homework dier
Mula2 dengan mata pelajaran Bahasa Malaysia
Tunjukkan dier sikit2 dulu, sampai bolehlah dier buat sendiri puler
Tapi, tetap nak kena duduk sebelah temankan dier
Angah di sofa sebelah sibuk dengan Laptop untuk kerja sekolah dier 
Dan En Hubby dok ralit & sibuk layan Kilauan Emas pulak ler
Ingatkan dah siap BM tu, siaplah semua kerja sekolah dier
Tup2 Adik bagi tau ada lagi satu yang kena dibuat pulak ler
ADIK :  Ummi, ada lagi satu lah kerja sekolah..
KA :  La, Ada lagi ke ?  Ingat dah xde dah.. apa dier ?
ADIK : Kena lukis gambar Mak, lepas tu kena color...
KA :  Aaaa... senang je, lukis je gambar mak yang pakai tudung, senang cerita !
ADIK :  Apa pulak mak tu, ini gambar mak lah, mak... !
KA :  Yelah, lukis je gambar pompuan yang simple2 sudah lah !
ADIK :  Eeeee ... Ummi ni, bukan mak, mak lah, Mug... Muggggggggggg !
KA :  Oooo...Mug ker ?
ADIK :  Aaaa.. gambar Muggggggg... !
KA :  Ooo...Mugggg... lukislah...cepat sikit Adik, dah pukul 10 malam dah ni..
ADIK :  Yelah, yelah...Adik buat cincai2 ajelah...

INILAH HASIL GAMBAR MUG CINCAI2 , 10 MALAM ADIK , HE HE HE

21 comments:

Nurzakiah Hanum said...

CANTIK :)

suri said...

cute :)

nak pinjma boleh ?

ketuk dua kali iklan yang bergolek di sbelog ini ...

Sylarius Yusof said...

Mug dengan Mak bunyi lebih kurang sama je. Hehe. Memang konfem akan miscommunication disitu.

Shark Kay said...

heheh..
pukul 10 mlm pn sempat lagi melukis..
cantik mug adik nie.

Knor said...

bunyi mug mcm mak...kita klu tak fokus mcm tu le..

UmmuAidan-Arissa said...

cantik lukisan 'makk' tuh yer...hehehe

mama maman aka yana said...

CUMIL.. HEHE

PANDAI DIA KALER..

Petak Bunga said...

KA nak lagi best, lukis gmbr ummi kat mug tu..kan sekarang trend print gmbr kat mug..

Jadi Mak dalam MUG..
atau Mak dalam mak

RDZ Z said...

comel...

Acik Erna said...

He he adik2...sampai ummi jauh pi ke perempuan pakai tudung..rupanya mug

Kakzakie said...

Ooohhh... muglah dah ummi ni salah sangka ye:)

Adik.. adik aje cerita adik buat auntie senyum tau.

BM said...

Tu dia! Mug jadi mak...tapi bunyinya kan hampir sama...
Wah! Mug adik ada piringnya...

Ira said...

haha.. igtkan lukisan mak apa la masa baca tajuk entry td.
mug rupanya..
cincai pun cantik la adik..
kalau tak cincai mesti lagi cantik ni..

aizamia3 said...

tiap kali anak2 bercerita hal sekolah memang kena bagi perhatian lebih takut tersalah dengar dan salah faham.. hehehe..

Maria Firdz said...

Haha... Pening gak dgn adik ni..

ArELeEz said...

cincai2 pun comel. colourful! he3..

Chic Na said...

tersalah dengar pulak.. hihi.. comel adik lukis..

Fiza Rahman said...

Cantik. Pandai adik lukis.

Mummydearie said...

Ni mesti mata KA pun dah nak terpejam tu sebab itulah mug jadi macam mak. Cantiklah Adik gambar 'mak' Adik siap pakai bunga bagai... Kalau lukis sebelum pukul 10 malam, mesti 'mak' ni siap pakai shawl belit-belit leher lagi :)

Samalah kita KA. Buat homeworknya lambat mula pastu kata 1,1, 1 aje dah jam 10 barulah kata ada lagi 1, lagi 2. Duh!

hainom OKje said...

Kemas dia buat KA...cantik...mesti KA pun jenis macam adik jugakkan orangnya....teliti....

Siti Fatimah said...

Hahaha...tersalah tafsir la pulak kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...