Tabung Masa Depan ...

Thursday, April 17, 2014

Resepi Sambal Hitam Pahang Sedap Melikat !

Ada kawan bagi rasa hari tu, memang sedap sangat sambal ni
Di bikin sendiri oleh mak mentua dier dari negeri pahang ni
Apalagi, KA kenen2 kat dierlah nak mintak resepi
Terus esoknyer dier hulur kertas resepi yang ini
KA kongsi untuk semua sekali kat sini
Katanya resepi asli Tengku Puan Pahang ni....
Memang makan sekali, rasa nak tambah berkali2  ...
Tak caya kena cubalah sendiri .... hehehe
( Ehsan google )
TQ yer my dear fren untuk resepi ni !

( AUTO PUBLISH N3 )

23 comments:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya sambal hitam

cahaya nur said...

sambal nie memang tengah famous skang nie...sedap ye kak...terliur nur tengoknya..

Farah Waheda Wahid said...

memang sedap ni, trademark orang pahang...

Norma NML said...

Memang sedap..1st time mkn adik ipar llki yg masak..sdp sgt :-)
http://rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com/2013/10/1st-trial-sambal-hitam-pahang.html

Nursaila Norman said...

amboiiii..sedapnya! tp buat masa ni belum boleh makan pedas (sambal), bertabahlah hati :(

Nursaila Norman said...

amboiiii..sedapnya! tp buat masa ni belum boleh makan pedas (sambal), bertabahlah hati :(

Acik Erna said...

Memang betul2 sedap ni KA

Rinna said...

Wow sedapnyaa..tgk pun dah tau...TQ KA share resipi..leh laa try.. :)

paridah said...

sambal hotam phg ni mmg sedap xsusah nk buatnya..

suka suka said...

Sedap sambal ni... dulu2 ratah je... pembuka selera utk bersahur

Dhia Dirham said...

lada api?? cili padi ke? hihihi... nak cuba la.

n O e s u h a i m i said...

sedapnya...nk cari buah belimbing buluh tu yg payah sikit...

ArELeEz said...

wat cicah cekodok pun sodap gak ni kot..!

Masya said...

ramai kata sambal ni sedapp.. mengiurkan.. x pernah sy rasa...

Mummydearie said...

Sambal hitam ni famouskan, KA. Mudah aje rupanya nak membuatnya. Saya tak berapa suka belimbing, so saya boleh mansuhkan ajelah part tu :) Masa pergi ke restoren akak ipar Citi Nurhalijah tu pun memang ada sambal hitam. Famous amos tapi saya taklah mencuba-cuba, asyik aje nak ambil sambal kerang!

mama aryan said...

sedap tu...

Rai Ourkizuna said...

dengan bangganya... saya da penah makan.. hahaha.. tapi beli je.. tak buat sendiri..

QasehnyaRania said...

x pernah lagi merasa sambal hitam ni
tima kasih KA berkongsi resepi

Fiza Rahman said...

Memang sedap kak. Mkn sambal ni ngan nasi panas² pon jadi.

Mizz Aiza said...

sedapnya nampak sambal hitam pahang tu KA.. teringin juga nak merasainya..

ayut said...

Sambal hitam...! Mkn dgn nasi panas sedap yer.....

Kira Sakura said...

memang ramai kata sedap dan pedas. boleh la cuba nt

LydSunshine said...

ramainya org dok promote sambal itam ni. Ni yg rasa nak kena cari ni. Takleh jadi asyik tgk je gmbr sambal itam. Heheh. Nak buat sendiri mcm susah je nak cari belimbing buluh dgn nak rebus pastu keringkan tu ye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...