Tabung Masa Depan ...

Monday, May 05, 2014

Resepi Mudah Main Masak2 Waktu Cuti2 !

Cuti2 tak kemana pun, Layan berkenduri sana sini ler kerjanyer
Sambil tu, layan main masak2 ikut mana2 resepi
Yang mudah dan paling penting menu kegemaran ADIK !
Layan ajelah, antara yang di buat bersama2 ADIK....
Ala simple & mudah aje membuatnyer
Tapi keseronokan memasak bersama anak2 tu yang lebih utama  kan !

Kenapalah ADIK minat sangat benda2 alah ni yer ??
 
ADIK yang tolong itu dan ini, sebab dier yang tak sabar2 nak makan sebenarnya!
Sambil mulut tu tak henti2 mengomel, "mesti sedap ni sebab ADIK yang tolong masak " !

Yang ini minum pagi, minum petang semua ADIK sebat !
Cicah sos cili dan kopi panas... pergh sodap yer ADIK ....
Yang ini ADIK kata, dier boleh buat sendiri juga sebenarnyer....
"Ala, kat sekolah masa pra sekolah dulu ada belajar buatlah Ummi !"

Seb baik yang ini, ada ANGAH TOLONG BIKINKAN !
Dan ADIKlah jadi tukang pecahkan biskut marie tu sambil cakap "penatlah ADIK " !
Terima kasih ANGAH, siap ADIK bawa ke sekolah lagi pagi ni
Untuk disharekan dengan kawan2 macam biasa
ADIK, ADIK.... jangan pandai2 ambil order yer kali ni ! He He He
Kalau ada sapa2 yang kata sedap & nak lagi ...please

( Busy ler sehari dua ni, Rabu kena attend kursus ler pulak ! )

24 comments:

Fiza Rahman said...

Lapar plak tgk makanan2 ni kak ☺

Nurzakiah Hanum said...

sedap nie

Knor said...

rajin anak2 dara KA

semua lazat2 tu hah..

eima said...

ajin la anak2 KA menolong .... tetiba rasa nk mkn jemput plak ... hmmm

Yobert Parai said...

wah saya jadi lapar nih mampir di sini :D

suri said...

wah nak ceduk lauk pauk sikit boleh?

suri said...

ketuk mr Nuff 2x heeee..

Aisy Nasiha said...

Ramai2 ada kat rumah mesti semuanya licin kan ? Rajin masak kalau macam ni.. untung akak ada anak2 dara yg rajin tolong

Nafisa81 said...

Dah lama tak makan puding biskut marie tu..

adrianna syaz said...

Nyum2...fettucini2..nanti nk try masak la..

Nastyna said...

Hahaha harus la sedap adik yang buatkan... kelakar betul adik ni.

BM said...

Maaf KA, tanya skit...Fettucini tu makanan ape ye? (nampak benor kampungnye..huhu)

Ismail N said...

Alahai dah lama tak makan cucur bilis. Kalau zaman2 budak2 dulu selalu arwah mak buatkan. Boleh check resepi tu kejap lagi. Mungkin boleh mintak orang rumah tolong buatkan :D

paridah said...

sedapnya makan bersama famili walau resepinya simple...klik2 menabung.

hainom OKje said...

Nilah yg kata mama dah boleh goyang kaki ni....dari makan pagi sampai malam KA cuma suap masuk mulut jer hehe

Mummydearie said...

Takpa KA. Kalau rasa nak surrender dok kat dapur, Angah kan ada. Nampaknya nanti minat memasak tu boleh diperturunkan kat Adik pulak. Untungnya ada anak perempuan nih...

cahaya nur said...

semuanya Nur suka makan...nyummm...

Maria Firdz said...

Lma x mkn mee sanggul tu..

UmmuAidan-Arissa said...

pelbagai masakan kan ade...tambah2 ikut selera adik..surelah gembira dia..:)

ArELeEz said...

sungguh menyelerakn!

RDZ Z said...

Bestnya KA...menyelerakan...

RDZ Z said...

Isi dua tabung for you...

LydSunshine said...

seronok betul jadi adik sbb ada angah yg rajin melayan. hehehe. seronok la KA ada anak2 dara boleh masak sama2 kan.

QasehnyaRania said...

syoknya bila ramai anakdara kan KA.
smua nya sedia mmbntu didapur.
nak bby gegirl la yg sulung..aamiin:)

hihihi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...