Tabung Masa Depan ...

Friday, May 02, 2014

SYAHDU Dengar Tangis Sebatang Tamar !

Salam Pagi Jumaat !
Meh kita hayati lagu ini by DAQMIE
TANGIS SEBATANG TAMAR 
Sedu sedan
Itu bak ratapan si kecil
Yang rindu belaian dan perhatian
Yang mendambakan kasih dan sayang
Dari seorang insan yang penyayang

Tangisan itu dari sebatang tamar
Yang sebelumnya menjadi mimbar
Sandaran Rasul tika menyampai khutbah
Diganti mimbar baru kerna keuzurannya

Kisah tangisan sebatang tamar
Menyentuh hati, mengocak perasaan
Benarkah aku cinta, benarkah aku rindu
Sedangkan tak pernah gugur air mata ku mengenangkan mu

Tangisan itu dari sebatang tamar
Yang sebelumnya menjadi mimbar
Sandaran Rasul tika menyampai khutbah
Diganti mimbar baru kerna keuzurannya

Betapa kerasnya hatiku ini
Untuk menghayati perjuangan mu
Betapa angkuhnya diri ku ini
Untuk menghargai perjuangan mu

Ya Rasulallah
Ingin aku menjadi sebatang tamar
Yang menangis rindu kepada mu

Ya Rasulallah
Biarlah aku hanya sebatang tamar
Namun dapat bersama mu di dalam syurga

Tangisan itu dari sebatang tamar
Yang sebelumnya menjadi mimbar
Sandaran Rasul tika menyampai khutbah
Diganti mimbar baru kerna keuzurannya

Lagu: Daqmie (Nasyeed Edutainment Publishing)
Lirik: ITO Lara (Wahyu Suci Productions)

( N3 AUTO PUBLISH - CUTI2 HARI NI )

24 comments:

Rai Ourkizuna said...

salam jumaat KA

Maria Firdz said...

menyentuh kalbu betul baca liriknya...

Farah Waheda Wahid said...

salam jumaat kak KA, tak dapat nak dengar ni...sebabnya kat office... hu hu hu...

paridah said...

SALAM JUMAAT YG MULIA...SEGALA MAKHLUK KEJADIAN ALLAH MENCINTAI RASULLULLAH...SUBHANALLAH.

Tihara said...

memang menyentuh hati kisah tamar yang rindu pada junjungan kita..
tak tau pulak ada lagu dia
thanks sharing KA :)

suka suka said...

Cuti2 ke mana tu?.. Salam Jumaat..

suka suka said...

Cuti2 ke mana tu?.. Salam Jumaat..

RDZ Z said...

Salam Jumaat KA..

RDZ Z said...

Isi dua tabung untuk KA..

aTieYusof Family said...

Salam Jumaat KA.. menyentuh kalbu bait2 lirik nya...

Mummydearie said...

Wah, dah jauh ke manalah ni KA ni!

Tak pernah lagu ni. Menatap lirik ajelah, nak dengar lagu kat pejabat tak boleh pulak :)

Nieyl said...

Singgah petang

suri said...

selamat hari JUMAAT

Selamat petang eh,,, dah petang pun maish cuti lagi uhuk...ka pi mana ni cuti lelama ni nak sedih kejap.

bestlah tu bagi lirik kt kami yer.heee..thnks KA.selamat bercuti dan harap akan kembali aktif lagi.

kita ketuk nuff......
libress dekat sini dua kali yer.. take care nd smile sllu :)

daaa

LydSunshine said...

daqmie dah nyanyi lagu nasyid plak ye. dulu nyanyi lagu tema lagenda budak setan tu kan.

eima said...

tgh cuba hayati lirik lagu ni

Fiza Rahman said...

Best gak lagu ni. 1st time dgr.

ummiross said...

Yelah kan KA, betapa istimewanya Rasulullah, pokok tamar pun merinduinya, kalau kita ni tak rindu Rasulullah, tak taulah kan..

Chic Na said...

touching betul lagu ni..

Puan Kutu said...

bagus liriknya..tenang je mendengar lagu dakwah begini

BM said...

Jem le pulok video nye...tapi banca liriknya pun cukup sadis...menusuk kalbu!

Siti Fatimah said...

salam jumaat buat KA juga

n O e s u h a i m i said...

sedap gak lagunya...terima kasih atas perkongsian ni KA

Aisy Nasiha said...

Tak penah pula saya dgr lagu ni. Perati lirik mcm menarik. Nak tgk di utubelah selepas ni.

hainom OKje said...

Mvm pernah dengar cerita ni....mmg syahdu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...