Tabung Masa Depan ...

Monday, November 10, 2014

Adik Dan Abah Dengan Kisah Naga Berkokok !

Adik dah habis exam ni asyik duk berbual jer dengan Abah
Memang tanya macam2 ajelah kerja dier !
Tanya Abah itu dan ini, ada2 je yang ditanya
Bila Abah kata Adik ikut rupa Abah
Mulalah Adik nak marah2
Sambil cakap Adik ikut Ummi walaupun Adik anak Abah !
Tapi satu yang KA pasti sangatlah
Bakat melukis dan mewarna Adik tu memang turun dari Abah 
ABAH  :  Dulu2 Abah pun minat melukis !
ADIK :  Yelah Adik tau, sebab tu Abah lukis cantik ...
ABAH :  Pernah satu hari kat kelas, masa tu ada ujian pemilihan kelas,
orang lain sibuk jawab soalan, Abah boleh lagi melukis !
ADIK :  Abah lukis apa ?
ABAH :  HaHaHa... tengah2 sibuk melukis tiba2 Cikgu datang dan ambil
lukisan Abah tu, Cikgu tanya 'awak lukis apa'!
Abah terkejut lah masa tu !
ADIK :  Apa yang Abah lukis ..
ABAH :  Abah bagitaulah 'Ini gambar Naga !"
ADIK :  Mesti cantikkan gambar Naga tu !
ABAH :  Hahaha.. oklah kot, Abah siap letak ada api keluar dari mulut naga tu lagi
 tapi yang lawaknya, elok aje Cikgu tu ke depan,
 Abah rasa sakit perut yang amat sangat, dan tak boleh tahan dah !
ADIK :  Lepas tu ....
ABAH :  Apalagi nak wat macammana dah tak tahan, terlepas lah angin ...
ADIK :  Abah terkentutlah yer ! HaHaHa
ABAH :   HaHaHa.. punyalah kuat bunyi kentut tu.. putttttttttt... 
satu kelas dengar dengan bau dier sekali !..  
ADIK : HaHaHa
ABAH : Lepas tu selamba je Cikgu cakap, Ha itu Naga dah berkokok dah tu !
Satu kelas gelak besar, budak2 perempuan semua tutup hidung ler apa lagi ....
Malulah jugak HaHaHa
ADIK :  HaHaHa ...Naga dah berkokok !!

23 comments:

Kakzakie said...

Hahaha... mesti adik gelak tak terkata dgn cerita lama abah tu kan:)

Najib Ariyan said...

nest time kalau rasa nak terkentut cecepat letak lighter kat situ... tengok bila gas tu keluar... harus berapi... hahahaha

Rai OurKizuna said...

heheh.. baik punya cover..

suri said...

uh ni marah kalaua da terlepas bom heee...

paridah said...

heh..heh naga berkokok juga...

Ira said...

hahaha..
klaka jgk abah adik ni ye..
:)

cikgu pun sama lawak.. hihi..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Cerita yang mengimbau kenangan ni. Naga berkokok.

Chic Na said...

haha.. comel je adik borak2..

lieyalatif said...

haahahha naga berkokok tu siap ade bau tak? adoi KA gelak2 lieya bace heheheeheh

Yana Yani said...

haha...naga berkokok
siapa ada bau lagi tu
saya siap boleh mebayangkan keadaan tu...hehe

hainom OKje said...

Haha...dahsyat sungguh penangan lukisan Naga abah tu yer ....

eima said...

wahhhh cite kenangan zaman sekolah kat adik ye ... hehehhe

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

hahaha.. lawak..

LYAfrina said...

haha...boleh abah terkentut angin

Kira Sakura said...

ok lepas ni boleh guna perkataan naga berkokok tu kalau terlepas ehehehehe

Qaseh Vee said...

tu kalau blh keluar api , lagi dahsyat cikgu bagi gelaran ... heheheee

Fiza Rahman said...

Ekekeke...lawak tau abah adik nih.

suri said...

suka dengar orang tua bercerita dia imbasan macam kejadian baru je terjadi heeee

aryan azra said...

hahahha...ini memang kelakar

AnneRaini said...

hahaha...lawak2...suka abah melayan adik..

hana hadi said...

kisah lama..best je ceta kat anak-anak :)

Mummydearie said...

Kira memang satu genglah Abah dan Adik ni. Dapat bayangkan macam mana excitednya Adik sedang mendengar Abahnya bercerita kisah zaman dulu-dulu :D

sal ya said...

Haha... Adik dan abah. Sm la mcm anak2 sy. Kalau ckp anak abah marah. Tp kalau time nak berjalan semua anak abah walaupun alya akan tny blh ke ibu tggl srg. Adehhh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...