Tabung Masa Depan ...

Monday, January 05, 2015

Harapan 2015 !

Bila aku cakap yang betul, pun salah,
Bila aku cakap yang jujur, pun salah
Memang tak faham aku sungguhlah
Bukan ke lebih baik, jika apa jua rasa diluah
Supaya tak makan dalam & akan lebih bernanah
Kalau masih tak faham2 sudah, sudahlah...
Bak kata Adik , AAK... Ada Aku Kisah
Dalam dunia tak terkira banyak manusia dengan berjuta masalah
Belum masuk masalah dalam negara sendiri yang saban hari makin parah
Lepas satu, satu pulak cerita sensasi yang tak sudah2
Ingat nak selesaikan masalah tu,  satu kerja senang dan mudah ?
Semudah memetik bunga2 ros putih dan merah
Silap2 petik tangan terkena duri dan berdarah
Aku cakap yang benar, kau kata aku marah !
Entah apa jenis manusia macam ni lah ...
Sempena tahun baru 2015 yang dah masuk hari ke 5 ni dah
Aku harap sangat2 kau akan berubah
Mungkin tak lah sampai 360 darjah
Tapi, adalah sedikit kepada yang lebih baiklah
Apapun, harap2 yang kau sedarlah
Yang dunia ini sebenarnya bulat lah
& Belajarlah beristighfar, bila rasa nak marah
Takpun baca2lah Bismillah or Al- Fatihah
Kalau tak juga, hrmmm kau boleh poodah lah !!!!

22 comments:

Daddy Ziyyad said...

Selamat tahun baru 2015 KA :)

Salam Maulidur Rasul SAW :)

Manusia, begitu lah...mmg kita tak boleh nak puaskan hati utk semua orang..nak bagi org faham kita

Kakcik Nur said...

Kadang2 ada juga terasa hati, tapi di usia begini, diam itu mungkin lebih baik dari melayan rasa hati, apatah lagi hendak memaki...

Cikgu Ma said...

selamat tahun baru KA...hadapi dengan tabah yea :)

idzwa kamaruddin said...

diam lebih baik kan KA..

Mar Mansor said...

selamat tahun baru..
madah yang ada makna ni walaupon sempoi

eima said...

selamat tahun baru KA
jarang nampak KA luahkan sesuatu yg keras ... but this time .... semoga org tersebut menjadi org lebih baik

Ahlam Miera Shafie said...

manusia nak2 org melayu kita.. huhuhuhu

btw salam tahun baru sis.. ^-^

paridah said...

salam tahun baru n salam maulidur rasul...tenangkn jiwa.

aswadz said...

sabo je la. selamat tahun baru...

eMMe said...

Salam Tahun Baru KA! moga Tahun 2015 memberi sinar bahagia buat kita semua.. buat KA n famili juga... Yg Terbaik buat Mu... InsyaAllah...Amiin...

sud@is said...

ermmm sedapnya bepuitis ditahun baru...
jangan marah marah
banyak bersabarlah
cakap senanglah
mau praktik manyak susah...
selamt tahun baru KA....

aryan azra said...

salam KA apapun hadapi dengan sabar..semoga 2015 ni membawa lebih sinar matahari dan pelangi buat KA sekeluarga

LydSunshine said...

Ngape pulak la KA ni. Hangin semacam je. Sabor ye.

Ibu Lala said...

S3lamat tahun baru kak

Puan Kutu said...

selamat tahun baru KA..

lain macam je amarahnya..dh macam pantun ada jugak.hehe

Yana Yani said...

saya juga baisa jumpa manusia camtu
kalau tak kuat keimanan memang hangin satu badan
apapun selamat tahun baru ye KA

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Selamat Tahun Baru KA. Semoga dimudahkan segala urusan.

anajingga said...

all the best dalam tahun baru 2015 ni KA :)

Ira said...

selamat tahun baru KA, semoga lebih ceria dan gembira selalu..

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Selamat tahun baru... semoga ceria-ceria selalu dan tabah mengharungi cabaran yang mendatang.

Devi said...

Diam belum tenu menyelesaikan masalah, jadi lebih baik memeperbaiki komunikasi.

hainom OKje said...

Cer cite dgn okje, KA tengah sentap dengan sapa sebenarnya ni....hihi
Kita hanya boleh mengharap mereka berubah jer KA.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...