Tabung Masa Depan ...

Thursday, March 12, 2015

Nak Tanam Bunga Raya !

Duduk berehat di serambi rumah
Putar pusing pandang keliling
Rasa semacam kekosongan
Walau penuh dedaunan hijau
Bersulam bunga2 bougenvila berwarna-warni
Tetap rasa sepi dan sunyi... entah kenapa yer !
Tiba2 datang idea dalam kepala
Nak tanam bunga2an lain ler pula
Tapi apa agaknye ye !
Yang penting mudah jagaannya 
Dan
Paling penting sekali mesti punya warna2 ceria
Fikir punya fikir ada 2 jenis dalam kepala 
Satu yang ini
BUNGA MEXICAN PURPLE SHOWER
 

Dan satu lagi yang ini pula
BUNGA BALUNG AYAM OR CELOSIA
 

Dah terbayang2 dah dalam kepala
Weh....,.... mesti berseri2lah laman rumah nanti bila tiba raya
Jangan jadi hangat2 tahi ayam sudah ler !!!!!!!!!!

( Auto Publish N3 ) 

12 comments:

Nurzakiah Hanum said...

cantiknya

kehidupan sihat said...

semoga terlaksana :)

salam kenal & jemput ke blog nana

idzwa kamaruddin said...

alahaii cantik nyer..

paridah said...

rumah kak ada 4 jenis bunga raya KA putih, merah oren pink kalau dkt boleh beri KA

Kira Sakura said...

bunga balung ayam rasa macam biasa tengok kt cameron. yang jual dalam pasu nampak bulu2 tu je kn? ke salah?

eima said...

Mana bunga raya nye ka ...hehe ke bunga utk raya

Puan Kutu said...

kalau dah namanya bunga.dua2 pun cantik.selamat berkebun KA!

Naflyna said...

Trima kasih ada post ni. Baru sy tau nama pokok bunga kaler purple tu apa. Tengok dlm satu drama berkenan sangat bila nampak deretan warna purple tu. Ingat nak tanam jugak nanti

SalbiahM said...

selamat bercucuk tanam ye...moga makin berseri halaman rumah.

Mummydearie said...

Bunga balung ayam tu nampak macam cun kalau letak kat laman rumah tapi bila tengok patbelaskali rasa macam semak pulak, KA. Aduhai...nilah nasib kalau orang tak suka bercucuk tanam. Ada-ada je alasan tak mahu menanam bunga tau *_*

Fiza Rahman said...

Semuanya cantik².

aryan azra said...

seronoknya dapat tanam bunga macam tu dekat halaman rumah, mesti colourful kawasan rumah bila pokok berbunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...