Tabung Masa Depan ...

Monday, March 30, 2015

Resepi Kari Ikan Bawal Bendir !

Kalau asyik ikut selera anak2, ada yang makan hati pulak nanti kan
Jadi sesekali kena ikutkan juga selera dan
Memenuhi permintaan En Hubby ler pulak !
Request suruh buat Kari Ikan Bawal
Masalahnya ALONG nak kuah banyak2
" Kalau kuah sikit tak sedaplah, kuah banyaklah sedap !" kata ALONG 
EN HUBBY pulak nak kuah sikit je, nak pekat2 sikit
" Dah ikan bawal 3 ekor je, buat apa nak buat kuah banyak2 !" 
Acaner nak buat tu ...... Aduhai !!!!
Nasib baik ANGAH dan ADIK tak cakap banyak, cuma suruh letak bendir banyak2 je!
Banyak songeh betullah ...
Sudahnyer, Tukang masak lah sakit kepala, darah tinggi naik jadinyer ! Hu Hu Hu


RESEPI TERJAH SENDIRI KAT
N3 MASAK2 KA YANG INI YER !
LEBIH KURANG AJE RESEPINYER..... 
( Auto Publish N3 )

13 comments:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

Siti Rohaida Yusof said...

sedapnya KA

eima said...

ku ingatkan bendir tu ape kak ... rupenye bendi ... hahahhaa
aedap ni ..kite pun suka kari

idzwa kamaruddin said...

sedap nyer ;)

LydSunshine said...

Komen saya sama mcm iema. Ingatkan apa benda la bendir. Mula2 ingatkan berlendir. RUpa2nya bendi.

Kakzakie said...

Kacang bendi kalau dalam kuah kari memang sedap KA. Kakak pun suka. Kuah dia kena curah sikit dgn kicap atas nasi alahai sedapnya:)

Nooriah Abdullah said...

assalmualaikum KA
lama kaknoor tak singgah sini tengok kari tu sedappp oooo

paridah said...

BERSELERA TENGOK GULAI BAWAL KACANG BENDI TU..KUA BNYAK PUN SEDAP..

Puan Kutu said...

senang je tu KA, buat kuat byk2 versi pekat pastu asingkan kuah bagi Along. janji penuhi permintaan en hubby.huhu..

letak benda byk2 mmg sedap

Mayang ABDUL RAZAK said...

dapnya KA...

Mummydearie said...

Tak lakulah KA lauk macam ni di rumah saya. Ikan bawal tu tak seorang pun suka kecuali tukang masak. Kesian tau saya ni. Setiap kali nak masak, kena bertafakur kat dapur. Hahaha!

Fiza Rahman said...

alahaiiii....sedapnya. Dah lama tak masak kari.

aryan azra said...

banyak orang banyak ragamnya kan KA, mak2 la yang pening nak memikir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...